Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 07:46
Een vriend van mij is hovenier en vraagt mij om advies voor het kiezen van een mobiele telefoon.
Hij is al lange tijd klant van HI en ik heb hem anderhalf jaar terug een HTC ONE (M7) aangeraden.

Deze telefoon ligt echter meer bij de reparatieservice (speakers, microfoon, camera zijn al meerdere malen kapot gegaan) dan dat hij hem gebruikt en hij zegt dat hij daarom eigenlijk geen HTC meer wil hebben. Voor de m7 had ie een htc desire, die ook vele mankementen vertoonde en heel erg traag was.

Hij zoekt daarom eigenlijk een redelijk goede telefoon, met een goede batterijduur waar ie vlot mee kan werken (in dit opzicht speelt geld geen rol, maar een iphone 6 of samsung 6 is dus zeker niet nodig).Ook moet hij niet snel vol stof komen te zitten, zoals de frontcam en speakers van de M7.

De snelheid van de ONE was goed, want het enige wat hij doet is nieuwsapps bekijken, surfen, whatsappen en foto's maken.

Nu heeft Hi de volgende aanbiedingen die hij wel wat vindt:
Samsung galaxy S4 (kon de active niet vinden maar die is wel stofdicht?)
Iphone 5s
Xperia Z3/Z2/Z3 compact

Ik zelf zou hieruit gelijk de xperia z3 compact nemen, gezien ik geen fan ben van apple en de plastic samsungs en niet van die grote telefoons houdt. Hij neigt naar een Samsung of de iphone (omdat iedereen die heeft).

Ik heb echter geen ervaringen met het krasbestendigheid van het glas van de Xperia, Iphone en Samsung of de stofbestendigheid.

Zijn hier mensen aanwezig die in een soortgelijke situatie zitten en advies kunnen geven?
Dus mensen die veel in een stoffige/zanderige omgeving zitten en ervaring hebben met de bovenstaande of andere toestellen die hen goed bevallen?

en aans löpt wa vast

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja.., zit zelf niet in een stoffige omgeving, maar stof komt (bijna) overal in en zand maakt zelfs nog krassen op de sterkste schermen, misschien een goed hoesje erbij kopen? Dan kan hij vrijwel elke telefoon kiezen.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:49
Misschien is dit iets voor jullie.

pricewatch: Samsung Galaxy Xcover 2 S7710 Grijs

Op youtube staan verscheidene reviews van deze telefoon waarbij ze hem in bijzondere stoffige/modderige (zie cementmixer)/vochtige omgevingen testen.

Verwijderd

CAT S50 Slate niet kapot te krijgen en juist speciaal ontwikkeld om in werkomstandigheden in de bouw en natuur dus de perfecte telefoon

• Henck37
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-11 13:07
Misschien eens kijken naar een Otterbox beschermhoesje,

die zijn er volgens mij voor heel wat modellen,
deze zijn gemaakt voor omgevingen zoals waar die vriend van je werkt,

een vriend van mij heeft zo'n Otterbox Defender voor zijn samsung galaxy s4.
de telefoon zelf wordt er wel wat lomp van, maar het is wel hufter-proof.