Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop om mee te gamen

Pagina: 1
Acties:

• pnede3
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-02-2022
Hallo Tweakers! Eerst maar het standaard-verhaaltje dan maar ;)

Wat ga je met je laptop doen?
Zo goed mogelijk games kunnen spelen. BV cs:go en bf3. Ik snap dat er voor deze prijs bijna niks mogelijk is, ik ga er dan ook al vanuit dat alles op low moet. Dat is gelukkig geen enkel probleem!

Wat is je budget?
500 tot 600 euro, liefst minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zolang die maar in mijn tast past voor de lanparties haha

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Allesbehalve apple! Maar dat is toch veeullsst te duur.

Ik heb zelf al zitten zoeken, maar het probleem is vooral het vinden van een laptop met een goede gpu.

Deze sprong eruit:
Acer aspire e5 572G 59xt
Deze laptop heeft een i5 dual core m processor en een nvidea 840m, dusver het beste wat ik kon vinden rond mijn budget.

(Mijn excuses voor het niet weten hoe ik naar de tweakers database kan linken)

Ik weet dat het budget te laag is voor wat ik ermee wil, maar stiekem hoop ik toch dat er ergens een perfecte laptop voor mij is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Thijs

[ Voor 5% gewijzigd door pnede3 op 05-02-2015 22:32 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
De videokaart is goed, maar de processor zal het zwaar krijgen in bf3. Alles op medium (in bf4) moet zeker lukken, bf3 denk ik wel op high, ik ga hier van een framerate uit van 40fps. Maar je moet niet denken dat er met wat minder geld niks meer mogelijk is! Foei! Oke, je zult ipv high op medium moeten spelen, maar gelukkig is dat voor jou geen probleem! (je zult in de toekomst met nieuwe games in de problemen komen dankzij de dual core, sommige games starten niet eens op met een dual core, de genoemde spellen wel)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• pnede3
Bedankt voor je reactie! Denk je dat dan misschien een i7 met iGPU beter is dan dit? Ik heb zelf ook desktop pc, maar het is te lang geleden dat ik me in de laptopmarkt heb verdiept dus ik kan geen goede inschatting maken van de verhouding cpu/gpu.

Groeten,
Thijs

• pwillemske
  • Niet online
pnede3 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:51:
Bedankt voor je reactie! Denk je dat dan misschien een i7 met iGPU beter is dan dit? Ik heb zelf ook desktop pc, maar het is te lang geleden dat ik me in de laptopmarkt heb verdiept dus ik kan geen goede inschatting maken van de verhouding cpu/gpu.

Groeten,
Thijs
Nee, eentje met een igpu is slechter, zelfs als je er (bij wijze van) een dikke 8 core op 5Ghz in hebt. De igpu is coldoende voor casual games. Bf4 op low gaat met moeite, dit is wel met een desktop cpu, dus daar is de igpu nog sneller. Kort samengevat: niet doen. Ik zal even in de pricewatch kijken voor een geschikte laptop...

Uhmm, je hebt goed je huiswerk gedaan, beter kan ik niet vinden...good job!
Waar je wel rekening mee moet houden, is je koeling. Als je gaat gamen word dat ding erg warm, dus een schoonmaak beurt na een jaar (of wat langer) is wel slim om te doen. Het is wel redelijk moeilijk om te doen, maar zolang er nog flink wat (warme) lucht uit komt is het goed.

Een tip om de temperaturen te zien is Piriform Speccy te downloaden, een nl talig programma waarbij je veel temperaturen van de hardware kan zien. De max. temps zou je op moeten zoeken.

Ik wens je nog veel succes met de keuze van een laptop, en als je denkt iets beters te hebben gevonden, post het gerust!

[ Voor 31% gewijzigd door pwillemske op 05-02-2015 23:13 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• pnede3
Het probleem is vaak, dat er voor 500-600 euro meestal helemaal geen dedi gpu in de laptops zitten. Bedankt voor je hulp!

Groeten,
Thijs

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
pwillemske schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:02:
[...]

Nee, eentje met een igpu is slechter, zelfs als je er (bij wijze van) een dikke 8 core op 5Ghz in hebt. De igpu is coldoende voor casual games. Bf4 op low gaat met moeite, dit is wel met een desktop cpu, dus daar is de igpu nog sneller. Kort samengevat: niet doen. Ik zal even in de pricewatch kijken voor een geschikte laptop...
Dit is niet helemaal waar wat je zegt toen wij bij codemasters de eerste engineering sample van de eerste laptop APU van AMD krijgen stonden we er eignelijk wel van versteld wat dat ding kon. Die API draaide DiRT 3 namelijk gewoon op medium met >30 fps.

Tegenwoordig zijn de APUs van AMD in ieder geval gewoon vergelijkbaar met een x40 kaart van NVIDIA. En de Intel Iris Pros zijn bijna van dezelfde kwalitiet om eerlijk te zijn.

Dit wil niet zeggen dat ik je aanraad om enkel een iGPU te gebruiken, als je wil gamen.

Zie net dat notebookcheck een fijn lijstje heeft met hoe mobiele GPUs BF3 draaien: http://www.notebookcheck.net/Battlefield-3.65495.0.html

[ Voor 10% gewijzigd door NC83 op 06-02-2015 01:07 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• pwillemske
  • Niet online
NC83 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 01:04:
[...]

Dit is niet helemaal waar wat je zegt toen wij bij codemasters de eerste engineering sample van de eerste laptop APU van AMD krijgen stonden we er eignelijk wel van versteld wat dat ding kon. Die API draaide DiRT 3 namelijk gewoon op medium met >30 fps.

Tegenwoordig zijn de APUs van AMD in ieder geval gewoon vergelijkbaar met een x40 kaart van NVIDIA. En de Intel Iris Pros zijn bijna van dezelfde kwalitiet om eerlijk te zijn.

Dit wil niet zeggen dat ik je aanraad om enkel een iGPU te gebruiken, als je wil gamen.

Zie net dat notebookcheck een fijn lijstje heeft met hoe mobiele GPUs BF3 draaien: http://www.notebookcheck.net/Battlefield-3.65495.0.html
Ik bedoelde dat je met de hd 4000 serues nuet lekker gan gamen tenzij he ze overklokt. Ik kan bf4 op low op 1360x768 spelen met gemiddeld 29fps
Dit is op een i5 4690k zonder overklok

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• pnede3
Bedankt voor de reacties! Een iGPU gaat hem dus in ieder geval niet worden. Zijn er nog andere goedkopere laptops met dedi gpu's misschien?

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

Misschien is dit wat voor je?
Van de prijs kan nog 10% af als je je aanmeldt via het VIP programma (zoeken op GoT levert genoeg info op).

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter185 op 06-02-2015 17:34 ]

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

pnede3 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:28:
Bedankt voor de reacties! Een iGPU gaat hem dus in ieder geval niet worden. Zijn er nog andere goedkopere laptops met dedi gpu's misschien?
Wellicht een tweedehands laptop, met garantie?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• pnede3
Vidra schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:11:
[...]

Wellicht een tweedehands laptop, met garantie?
Ik prefereer een nieuwe laptop, maar het scheelt inderdaad wel veel geld.

• pwillemske
  • Niet online
pnede3 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:57:
[...]

Ik prefereer een nieuwe laptop, maar het scheelt inderdaad wel veel geld.
Goed, nu 2 dagen verder, heb je al iets gevonden/besteld?? (niet dat ik je probeer aan te dringen hoor, maar ben gewoon benieuwd haha)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1