Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Het gebeurd steeds vaker dat tijdens bijvoorbeeld battlefield 4 mijn pc volledig uitvalt en vervolgens weer boot.

Temperaturen komen bij mijn systeem niet boven de 60 graden zowel GPU als CPU. ik heb 2x msi gtx 660 TI in SLI, een core I5 4670k@4400 mhz. samsung ssd een hdd. 16gig crucial ram

Mijn voeding is een Corsair CX750M. Ik verdenk de voeding ervan het probleem te zijn maar weet niet hoe ik dit kan testen. Ik heb geen multimeter oid. 750w zou voldoende moeten zijn voor mijn systeem. De voeding is 2 jaar oud schat ik.

het volledig ineens uitvallen van het systeem waarna het zich weer boot is het eerste waar ik aan denk mijn voeding. Wat denken jullie?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
z0rk0l schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:19:
Ik verdenk de voeding ervan het probleem te zijn maar weet niet hoe ik dit kan testen. Ik heb geen multimeter oid.
Multimeter gaat ook niet helpen, daarvoor heb je voor duizenden euro's aan apparatuur nodig. ;)

Maar gaat de PC volledig uit? Fans stoppen dus even met draaien, voordat die weer opnieuw opstart. Is denk ik eerst verstandig de UEFI even te resetten/naar standaard instellingen te brengen zodat je de overklok kwijt bent, kan dit iig niet het probleem zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• z0rk0l
-The_Mask- schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Multimeter gaat ook niet helpen, daarvoor heb je voor duizenden euro's aan apparatuur nodig. ;)

Maar gaat de PC volledig uit? Fans stoppen dus even met draaien, voordat die weer opnieuw opstart. Is denk ik eerst verstandig de UEFI even te resetten/naar standaard instellingen te brengen zodat je de overklok kwijt bent, kan dit iig niet het probleem zijn.
Ja pc gaat volledig uit idd. bois heb ik al naar default gebracht nog steeds het zelfde probleem.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Draai een LiveCD/USB en dan een stabiliteitscheck. Heb je de mogelijkheid een andere voeding te proberen (of je eigen voeding bij iemand anders)?

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 22:03
Klinkt idd als een brakke voeding. Zelf t zelfde gehad met een Corsair AX860. De verschijnselen die jij beschrijft duurden bij mij echter maar 1 dag... toen ie voor t laatst uitging ging ie ook niet meer aan. Om zeker te weten even een andere voeding proberen.
Ook even nachecken in hoeverre je voeding nog onder fabrieksgarantie valt, de mijne heeft namelijk 7 jaar fabrieksgarantie. Ik heb een nieuwe gekregen.

Succes! Nooit leuk dit soort dingen!

• z0rk0l
Thanks. Het gekke is dat het volledig random is. Als ik heaven benchmark draai en beide gpus worden volledig benut gebeurd het heel soms. In bf4 klapt ie er bijna altijd uit na 10 min gamen. Gebeurd ook met wow bijvoorbeeld. In de desktop omgeving is er niets aan de hand. Een cpu en mem stresstest via Intel extreme tuning utility is alles ook ok.

Helaas heb ik de bon van de voeding niet meer :(

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan ook Corsair contracteren en RMA via het serienummer aanvragen. Als je erbij zegt dat je de PC dagelijks gebruikt kan de RMA ook heel snel gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 06-02-2015 09:31 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1