Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VOIP settings Tweakphone

Pagina: 1
Acties:

• phgouda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 14:51
Sinds kort overgestapt naar Tweak glas (internet + telefoon).

Aangezien ik al een goede router (DrayTek) heb. Ervoor gekozen om de meegeleverde router (ZyGel VMG8324) niet te gebruiken. Gevolg geen support. Maar meeste instellingen wel kunnen vinden werkt goed. De VOIP instellingen voor Tweakphone (http://www.tweak.nl/consument/telefonie/faq.html) Deze in de Gigaset DX800a gezet en deze werden geaccepteerd door de Gigaset. Ik kan nu het nieuwe VOIP nummer wel bellen, telefoon gaat over maar er is geen verbinding. Alle andere VIOP nummers werken prima (in/out).

Als iemand werkende VIOP settings heeft voor Tweakphone dan hoor ik het graag. Het systeem maakt niet veel uit deze settings zijn nagenoeg het zelfde.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Check even of je iets van een SIP ALG aan kan zetten in die Draytek, sip is een irritant protocol in combinatie met NAT

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

• phgouda
Klopt maar tot nu toe heeft de Draytec het goed gedaan met de Gigaset. Ik heb de 2925 straight zonder radio en VOIP. Vandaar de Gigaset. Ik vermoed dat ik de juiste VOIP instellingen moet zien te vinden voor Tweakphone.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:22
Uit de "Veel gestelde vragen" bij Tweakphone:

Maakt u gebruik van VoIP telefonie, dan zijn deze instellingen van belang voor het kunnen voeren van telefoongesprekken. Let op dat VoIP apparatuur, achter NAT expliciet niet wordt ondersteund en dat in deze gevallen de gesprekken maar 1 richting kunnen opgaan. Echter met de juiste instellingen op het modem kunnen deze wel werken.

Ik neem aan dat je poorten moet gaan forwarden naar je Gigaset. Maar welke......???

• efa2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2018
Goedenavond PHGouda,

Ik kom net deze vraag tegen, omdat ik hetzelfde probleem ook had.
In de oude situatie moest je poort 5060 UDP forwarden naar de IP van de telefoon en de STUN aanzetten.

Omdat ik de lijn zakelijk ook nodig heb, heb ik de router aangepast. de forwarding van 5060 staat nu uit en de STUN op sip.tweakphone.nl Nu werkt het weer 2 kanten op.

Wat het is, ik weet het niet. Lijkt wel een probleem van Tweakphone zelf.

Groeten,

Ed

• phgouda
Ed,

Beetje trage reactie maar je hebt helemaal gelijk. Met stun server aan werkt het prima.

Voor de volgende met het zelfde probleem:

VOIP settings Tweak.NL:

Login / gebruiker: het nummer zonder + of 00 ervoor

Domain: tweakphone.nl

Proxy / reg server: sip.tweakphone.nl

Poort:

• phgouda
Ed,

Beetje trage reactie maar je hebt helemaal gelijk. Met stun server aan werkt het prima.

Voor de volgende met het zelfde probleem:

VOIP settings Tweak.NL:

Login / gebruiker: het nummer (zonder + of 00 ervoor)

Domain: tweakphone.nl

Proxy / reg server: sip.tweakphone.nl

Poort: 5060

Stun (aan) sip.tweakphone.nl

Succes,
Peter. :) :) :)
Pagina: 1