Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de PC opstart draait de voeding, en na een paar seconden stopt de voeding ventilator met draaien, de overige componenten blijven wel draaien, maar ik krijg geen beeld

ik ben er al achter gekomen dat de voeding wel werkt, aangezien ik dit op een andere pc getest heb

ik heb onderstaande hardware:
i5 4460
ASRock H81M-VG4 R2.0
Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU 2 x 4 GB
Samsung EVO 840 256 GB
MSI Radeon HD7870 Twin Frozer

hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Heeft je pc ooit gewerkt of is dit zomaar ontstaan?

Verwijderd

Topicstarter
de pc heeft ooit gewerkt met de oude configuratie, sinds gisteren zijn er 3 nieuwe componenten ingezet:
- i5 4460
- ASRock H81M-VG4 R2.0
- Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU 2 x 4 GB

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-02 03:25
En wat voor voeding heb je? Kan zomaar zijn dat je moederbord niet overweg kan met je voeding, ik las hier ooit wat over, ik zeg niet dat wat ik nu zeg klopt, maar las er ooit iets over.

Buiten dat, ben ik benieuwd naar je voeding ;)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bios versie van moederbord ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex 600 Watt Silent Power Supply ATX 2.2

Verwijderd

Topicstarter
Dit moederbord is sinds 9 januari 2015 te koop en kent 1 bios versie: 1.20

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat moederbord ondersteunt je haswell refresh inderdaad uit de doos, dus dat is geen probleem.

Die Sweex zou ik echter maar eens vervangen. Misschien lost dat niet je probleem op, maar dat is een matig geval.

[ Voor 19% gewijzigd door br00ky op 05-02-2015 21:19 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

4-pins aansluiting rechtsboven niet over het hoofd gezien?

http://www.asrock.com/mb/photo/H81M-VG4%20R2.0%28L2%29.jpg

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
die 4-pins aansluiting heb ik wel gebruikt

ik kan eventueel een andere ms-tech voeding testen met het moederbord

edit; die Sweex voeding werkt wel in combinatie met de oude Asus P5N32-SLI SE Deluxe, deze heb ik net nog getest, waarbij de ventilator van de voeding wel blijft draaien, en ik ook gewoon beeld heb

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 21:35 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou ja, MS-tech lijkt me nauwelijks beter, zie reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MS-Tech voeding aan het systeem gehangen, de ventilator daarvan blijft wel draaien en blijft ook wel de componenten van stroom voorzien. Alleen krijg ik nog geen beeld, zowel via de videokaart niet als via onboard vga

• Speakerfreak95
Dan nog zijn beide voedingen dikke modder, zijn van slechte kwaliteit en gaan vaak kapot.
Misschien is je hardware wel door, door die voeding, dat daar het probleem vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de voeding ligt het denk ik niet. zou het RAM geheugen misschien niet compatibel zijn met het moederbord?

Als ik zonder RAM opstart, piept hij ook niet...

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Haal je CPU eens los en kijk of je niet je socket beschadigd hebt,.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• FooLsKi
  • Laatst online: 10:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk toch echt dat het je voeding is. Sweex en MS-Tech zijn niet voor niets zo goedkoop; het is gewoon Poep met een hele grote P. Dat 'ie het wel met je oude config doet kan zijn omdat die wellicht minder vermogen vraagt, lijkt mij. Ik heb momenteel dezelfde symptomen op één van mijn pc's en na wat troubleshooten lijkt dat ook de voeding te zijn.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet aan het vermogen liggen, dit verschilt nauwelijks van het oude systeem, ik gebruik in een andere pc zwaardere componenten, dus dat kan het probleem niet zijn. Overigens werkt de MS-tech wel gewoon en krijg ik alleen geen beeld

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoe weet je dat ie wel werkt zonder beeld?

Je zegt ook dat het systeem niet piept zonder geheugen, piept ie überhaupt wel? Heeft ie een onboard speaker of los meegeleverd en indien het laatste, ook geplaatst?

Testing, one, two ...

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:38:
Aan de voeding ligt het denk ik niet. zou het RAM geheugen misschien niet compatibel zijn met het moederbord?

Als ik zonder RAM opstart, piept hij ook niet...
Als je mobo niet piept wanneer je RAM eruit haalt, dan vrees ik dan je mobo het begeven heeft. Stop anders een nieuw CMOS batterijtje in en check het dan nog even.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 17:41

r44

Heb je ook de videokaart voeding aangesloten ?

44

• Speakerfreak95
Tip, wanneer je (als die stuk is) een nieuw moederbord gaat kopen, koop dan ook een nieuwe voeding.

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:52:
Hoe weet je dat ie wel werkt zonder beeld?

Je zegt ook dat het systeem niet piept zonder geheugen, piept ie überhaupt wel? Heeft ie een onboard speaker of los meegeleverd en indien het laatste, ook geplaatst?
de voeding draait gewoon, en voorziet alle componenten van stroom (de fans van de videokaart draaien en de processor draait)

ik heb een onboard speaker geplaatst, wellicht dat dit crucial geheugen niet bij het moederbord past (dat lijkt me wel sterk)

Verwijderd

Topicstarter
r44 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:29:
Heb je ook de videokaart voeding aangesloten ?
ja, deze is met 2 6-pins voedingsstekkers aangesloten, zonder videokaart geeft hij via onboard vga ook geen beeld (dus het probleem lijkt ook niet in de videokaart te zitten)

Verwijderd

Topicstarter
Tweaker010 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:57:
[...]

Als je mobo niet piept wanneer je RAM eruit haalt, dan vrees ik dan je mobo het begeven heeft. Stop anders een nieuw CMOS batterijtje in en check het dan nog even.
Het moederbord is net nieuw, dus lijkt me sterk dat hij het begeven heeft.. Maar die speaker kan natuurlijk ook niet helemaal lekker werken

• prutser001

prutser001

En aan je reacties hier gelezen te hebben heb je je CPU nog niet los gehad om de socket te controleren?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:44:
En aan je reacties hier gelezen te hebben heb je je CPU nog niet los gehad om de socket te controleren?
in welk opzicht bedoel je het socket controleren? ik heb hem met de juiste hoekjes geplaatst en de CPU fan eropgezet

• prutser001

prutser001

Of er geen pennetjes/veertjes beschadigd/krom zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, en de CPU ziet er goed op, dus niets beschadigd of dergelijke

• prutser001

prutser001

De socket heb ik het over, de cpu heeft geen pinnetjes etc.
http://img.photobucket.co...5/lotusindigo/image-1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
De socket ziet er goed uit

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:51
scherm op je moederbord aangesloten, of nog op de videokaart?
Misschien de andere aansluiting eens proberen.

lijkt reeds geprobeerd te zijn als ik de reacties nog eens overloop.

[ Voor 26% gewijzigd door BeArt op 06-02-2015 13:26 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:38:
[...]
de voeding draait gewoon, en voorziet alle componenten van stroom (de fans van de videokaart draaien en de processor draait)

ik heb een onboard speaker geplaatst, wellicht dat dit crucial geheugen niet bij het moederbord past (dat lijkt me wel sterk)
Dat zegt weinig over de werking van het moederbord zelf. Indien een CPU niet goed herkent wordt (als voorbeeld), dan spint de handel meestal ook wel op, zonder beeld of verder door te willen starten.

Blijft de vraag staan, heb je al minimaal één piepje van het moederbord kunnen vernemen na het aanzetten?

Mogelijk heb je gewoon een defect moederbord. Als er wat met het geheugen zou zijn, en het probleem alleen daar zou zitten, dan volgt er normaal gesproken een geluidssignaal (pieperdepiep), vanaf je moederbord.

Testing, one, two ...

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02 13:31
Controleer inderdaad nog even die Socket(pinnetjes)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 10:12
Probeer het systeem eens op te starten met alleen Moederbord, CPU en 1 latje geheugen.
De 7870 dus geheel weglaten uit je systeem om te testen.
Mocht het systeem dan nog niet opstarten, dan kun je er vrijwel van uitgaan dat je moederbord defect geleverd is (DOA), aangezien je ook aangeeft dat de socket in orde is.
Vooral dat je geen geluiden krijgt als er geen geheugen in zit, geeft aan dat je systeem niet tot aan de POST komt.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:45:
[...]

Dat zegt weinig over de werking van het moederbord zelf. Indien een CPU niet goed herkent wordt (als voorbeeld), dan spint de handel meestal ook wel op, zonder beeld of verder door te willen starten.

Blijft de vraag staan, heb je al minimaal één piepje van het moederbord kunnen vernemen na het aanzetten?

Mogelijk heb je gewoon een defect moederbord. Als er wat met het geheugen zou zijn, en het probleem alleen daar zou zitten, dan volgt er normaal gesproken een geluidssignaal (pieperdepiep), vanaf je moederbord.
CPU zit er wel goed op. Ik heb geen enkel piepje vernomen nog. Je bedoelt dat het moederbord zonder extra speaker een piep geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Delta2 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:26:
Probeer het systeem eens op te starten met alleen Moederbord, CPU en 1 latje geheugen.
De 7870 dus geheel weglaten uit je systeem om te testen.
Mocht het systeem dan nog niet opstarten, dan kun je er vrijwel van uitgaan dat je moederbord defect geleverd is (DOA), aangezien je ook aangeeft dat de socket in orde is.
Vooral dat je geen geluiden krijgt als er geen geheugen in zit, geeft aan dat je systeem niet tot aan de POST komt.
Ik heb de PC opgestart zonder de 7870. Ook dan krijg ik geen beeld.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:09:
[...]
CPU zit er wel goed op. Ik heb geen enkel piepje vernomen nog. Je bedoelt dat het moederbord zonder extra speaker een piep geeft?
Als het speakertje als los item wordt meegeleverd dan verwacht ik geen onboard speaker en dan zal ie aardig stil blijven verwacht ik. Maar ik ga er vanuit dat de los meegeleverde speaker ook geplaatst is (met +/- ook juist), zodat via die weg gehoord kan worden of het moederbord foutmeldingen geeft tijdens de boot-cyclus. Als ie dan ook stil blijft dan houd ik het op een defect moederbord, DOA's komen nu eenmaal voor helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 07-02-2015 12:52 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1