wifi-oplossing over 300m

Pagina: 1
Acties:

• maikhoff
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
hallo,

ik heb over een lengte van 300 meter overal(!) goed internet nodig. Achter op het erf wordt gewerkt en ook daar heb ik wifi nodig (snelle verbinding)

zijn er acces points die ik over elke 50 meter er tussen kan gooien? (dus van acces point naar acces point?)
Geld is op dit moment even geen punt maar het is leuk als het zo goedkoop mogelijk kan.

wat zijn de aanraders? ik hoor het graag!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Vertel is iets meer over de omstandigheden. Is het binnen of buiten. Indien binnen, wat voor soort gebouw. Hoeveel gebruikers en wat voor soort toepassingen?

Dat doorlussen - of repeaten - gaat wel maar kost veel snelheid.

En wat had je zelf allemaal al ontdekt? Het is een populair onderwerp waarover al veel geschreven is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 21:07 ]

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Denk aan een honeycomb setup met meerdere accespoints, die elkaar dus constant overnemen als je je beweegt. Je hebt hiervoor dan wel een controller nodig die de accespoints en handoffs aanstuurt.
Neem eens even een kijkje bij http://www.ubnt.com/ erg goede accespoints + eenvoudige, maar toch geavanceerde software maken zij.

Dit is het product waar het dan om gaat:
http://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/

Verwijderd

TVH7 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 01:47:
Neem eens even een kijkje bij http://www.ubnt.com/ erg goede accespoints + eenvoudige, maar toch geavanceerde software maken zij.
Dit is het product waar het dan om gaat:
http://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap/
Prachtig spul dat van Ubiquiti, maar mis ik iets als je voor de helft van dit geld ook een uitstekende Asus ac router kunt kopen die je als access point instelt??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 11:13 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

AC is 5GHz; we weten niets over het veld van de TS, de hoeveelheid users, het type dataverkeer, en de reeds bestaande drukte op de frequenties. Ik kan de TS afraden om voor één AP te gaan, of om óp draadloos te bridgen; een honeycomb met een bekabelde achtergrond geniet de voorkeur (of per AP een straalverbinding), met nadrukkelijk de melding dat 5GHz weinig penetratie heeft, en buiten niet mag op de lagere ranges.

Voor een radius van 300m zal ik afhankelijk van de bebouwing toch mikken op een stuk of 7-8 accesspoints in stertopologie met een controller van ubiquiti, zeker als performance op de volle 300m radius een wens is -- een asus AC router is maar één alleen en om er acht gaan aan te sluiten zal ook wel kunnen, maar de handovers zijn gewoon "random" dan, en de samenwerking is zo goed als niet bestaand...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Prachtig spul dat van Ubiquiti, maar mis ik iets als je voor de helft van dit geld ook een uitstekende Asus ac router kunt kopen die je als access point instelt??
Ja, namelijk de handoff tussen de verschillende access-points.
Dit is key om een 'seamless' beleving te bieden.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• maikhoff
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:05:
Vertel is iets meer over de omstandigheden. Is het binnen of buiten. Indien binnen, wat voor soort gebouw. Hoeveel gebruikers en wat voor soort toepassingen?

Dat doorlussen - of repeaten - gaat wel maar kost veel snelheid.

En wat had je zelf allemaal al ontdekt? Het is een populair onderwerp waarover al veel geschreven is.
het gaat om een gebied van 300 meter lang en ongeveer 50 meter breed. er staat een binnenkomende lijn in het huis voorop het terrein en er lopen in twee verschillende schuren door naar achteren waar overal wifi toegankelijk moet zijn. ook zit hier achter nog een tuin van +- 50 meter met een terras waar ook graag van wifi gebruik gemaakt wil worden

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik vrees dat je er niet aan gaat ontkomen om kabels te trekken, zoals het klinkt gaat het om een viertal "hotspots" die je wilt hebben (huis, waarbij elke verdieping, omni-wifi = 2D vlak vaak, een AP moet hebben), de twee schuren (een AP per gebouw), en een outdoor-AP voor het terras. Een straalverbinding is een optie, maar wel een erg dure (en complexe) optie, en ná de straalverbinding wil je alsnog een omni-AP hebben.

• maikhoff
allen bedankt voor de tips! ik denk dat het toch kabels trekken wordt.. en dan met de asus RT-ac66u aan het begin van de lijn, en ook als extender gebruiken achter! meest eenvoudige optie lijkt me zo.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

maikhoff schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:08:
allen bedankt voor de tips! ik denk dat het toch kabels trekken wordt.. en dan met de asus RT-ac66u aan het begin van de lijn, en ook als extender gebruiken achter! meest eenvoudige optie lijkt me zo.
Zeker een goede oplossing, helaas kom je er niet onder uit: Kabel trekken.. Enige ander oplossing is een air oplossing, maar dat is nogal prijzig en ook weer niet beter als gewoon een kabel trekken.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:51
Leuk dat je kabels wilt trekken maar houd er rekening mee dat je dan niet boven de 100 meter mag komen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
Tenzij je gaat voor glas en mediaconvertors. Heb je (indien gewenst/noodzakelijk) ook meteen een galvanische scheiding tussen de twee plaatsen, en geen risico op inslag op de kabel.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een router bij binnenkomst van het internet en daarna losse APs - dus geen routers - op iedere verdieping van het huis en in de schuur. Deze zijn verbonden met een kabel aan de router / switch.

Als je deze switch ergens halverwege plaatst dan heb je ook 2x100=200meter bereik. Scheelt ook nog is in de hoeveelheid te trekken kabels.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 16:55 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 14:33

immetjes

HIER is BERN-E

Als geld geen probleem is: http://rdlcom.com, full HD tot 38km.

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
aangezien repeaters stroom nodig hebben zou ik een stroomkabel samen met een goede netwerkkabel ingraven. Je kan dan wifi accesspoints plaatsen ipv doorlussers....

• Arise
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07-2022
Misschien combinatie powerline en gewone accesspoints.

• maikhoff
henkbas schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:04:
aangezien repeaters stroom nodig hebben zou ik een stroomkabel samen met een goede netwerkkabel ingraven. Je kan dan wifi accesspoints plaatsen ipv doorlussers....
denk dat dit erg dicht bij de meest eenvoudige oplossing komt inderdaad! Nou ik ga beginnen met graven _/-\o_

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
maikhoff schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:24:
[...]

denk dat dit erg dicht bij de meest eenvoudige oplossing komt inderdaad! Nou ik ga beginnen met graven _/-\o_
succes, wacht wel even tot de grond ontdooid is ;)

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
maikhoff schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:24:
[...]

Power over Ethernet nog een idee? Scheelt je mogelijk stroomkabels trekken.

Have a wheelie good weekend!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:03
Je kan ook kijken naar een staal verbinding, evt met 2 rich antennes en een router voor het "bredere" bereik op locatie. Je kan eens naar de producten kijken van routerboard, bijv http://routerboard.com/RBSXTG2HnD zeker als je vrij zicht heb kan het goedkoopste product al prima resultaten bieden!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 00:19
overbrug de afstanden en zet op een gunstige plaats een switch neer met poe dan ben je er vrij in het plaatsen van je accespoints zonder ze ook nog eens van een stopcontact te moeten voorzien.
simpel voorbeeld met accesoints die voorbuiten montage geschikt zijn.
pricewatch: TP-Link TL-SG108E
pricewatch: TP-Link TL-WA5210G

is geld echt geen probleem laat dan glasvezel ring aanleggen op het terrein
dan ben je iets vrijer in afstand die moet worden overbrugt.

• Rob vd Hoeven
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-02 12:33
Arise schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:13:
Misschien combinatie powerline en gewone accesspoints.
Lijkt me geen gek idee als er al een stroomaansluiting in de schuurtjes is. Even wat gezocht: Deze TP-Link beweert een bereik van 300 meter te hebben:

Link:

http://nl.tp-link.com/pro...&model=TL-WPA4220KIT#spec

Verwijderd

Ooit wel es iets gelezen over een pringlerbus..
Pagina: 1