Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Tablet ter vervanging van mijn Samung Galax Tab 10.1

Wat is je budget?
150/200 euro vind ik zat.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje internetten
Simpel spelletje
Beetje youtube

Mijn oude tablet doet het ook maar word wat traag, hangt een beetje. Komt misschien ook door de steeds wat zwaarder wordende applicaties en/of de verouderde android versie. Hij is het gewoon net niet meer.

Wat heb je zelf al gevonden
pricewatch: Kobo Arc 10 HD Zwart
Ik heb altijd wel voorkeur voor gesettelde merken en bang voor 'goedkoop is duurkoop'

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand uberhaupt ervaringen met deze tablet?
Hij is circa 10% zwaarder dan mijn oude tab, (60/70 gram) terwijl ik de oude al zwaar zat vind, is dit een merkbaar verschil?
Gezien de specs lijkt hij bijzonder goed geprijsd te zijn met €149,- bij bol.com.
1.8 GHZ quadcore
2 GB DDR3
16 GB opslag
Android 4.2 (is dit nog te upgraden?)

Weet jij iets anders vergelijkbaars?
Please shoot. :)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
CEA > MAA

• mveijden

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:00

CeesKees

I rest my Kees

Je vindt je huidige tablet te oud en kijkt nu naar een 2013 model. Ik zou het iets meer eind 2014 zoeken als ik jou was.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• mveijden
CeesKees schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:36:
Je vindt je huidige tablet te oud en kijkt nu naar een 2013 model. Ik zou het iets meer eind 2014 zoeken als ik jou was.
Ik hoor graag een suggestie. :)

Verwijderd

De specs zijn top notch. 150 euro voor zo'n resolutie en een Tegra 4 met 2GB werkgeheugen? Dat is zeker niet te oud of te langzaam. De tablet heeft bijvoorbeeld betere specs dan de 230 euro Samsung Tab 4 2014. Updates daar zou ik niets van verwachten, maar ook bij andere fabrikanten is dat altijd afwachten.

Het gewicht van de tablet kan een probleem zijn. Dat heeft Samsung met zijn Tab 4, TabPro en Tab S beter op orde. Dat zijn echter tablets van respectievelijk 230, 329 en 420 euro. Je zit dan aan 480 gram max voor de Tab 4, de resolutie van dat scherm is echter weer slechts! 1280x800 pixels. Die zou ik enkel om die reden al laten liggen. Wil je lichter met een hoge resolutie dan ben je gewoon minimaal 329 euro kwijt.

Je kunt nog wat reviews bekijken van de Kobo tablet. De kleurechtheid is een probleem, tekst is echter wel prima te lezen. Ik weet niet welke updates er op dat vlak sinds de HWI review zijn geweest. https://www.youtube.com/watch?v=qRos6vb1_NE

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 01:31 ]

• mveijden
Hier nog even op doorgaan.

Ik had mijn twijfel over de kobo (onbekend merk, kleurechtheid en zwaar)

Dit lijkt me ook wel een aardige: pricewatch: Asus Memo Pad 10 16GB Grijs

Minder scherm dan de kobo, maar hetzelfde wat ik nu gewend ben eigenlijk...

Hier enige insights in?

Edit: mag op slot, tablet is aangeschaft.

[ Voor 5% gewijzigd door mveijden op 24-03-2015 18:50 ]

Pagina: 1