Overwegingen m.b.t. TV gebruiken als PC monitor

Pagina: 1
Acties:

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25
Na wat rondzoeken en kijken heb ik niet een daadwerkelijk antwoord gevonden op mijn vragen, dus vandaar dat ik het hier maar probeer. Mijn setup momenteel is met 2 schermen. 2 schermen die beiden 27" zijn, maar de een is een Dell U2713HM, met een max resolutie van 2560x1440. De 2e monitor is een BenQ maar dan met een resolutie van 1920x1080.

Ik zat te kijken om het BenQ scherm te vervangen voor een 2e Dell, ware het niet dat die Dell tegenwoordig al 6xx euro kost, waar ik er nog 475 ofzo voor betaald heb. Voor dat geld heb je ook vele grotere schermen. Dus ik ging verder kijken naar een groter scherm. Dan kom je op het scherm van Philips wat 40" is, maar die is nóg duurder.

Na wat overpeinzingen en wat zoeken zag ik iemand op youtube die een 40" UHD tv gebruikte als scherm. Hey, best een overweging waard dacht ik bij mezelf, en ging op zoek. Wat blijkt, zo'n TV is veel goedkoper. Maar, schijnbaar, om die resolutie uit te sturen op 60Hz heb je wel een HDMI 2.0 aansluiting nodig, en die zit er niet op mijn videokaart, dus moet ik een nieuwe videokaart kopen die dat wel kan (op die resolutie) en dan is dat al 200 euro.

Prima, scherm + kaart zijn dan ongeveer net zo duur als een 2e Dell scherm op dit moment. Maar, als ik dan tóch een TV koop, dan is het natuurlijk interessant om die ook als TV te gebruiken, naast dat ik 'm als scherm voor mijn PC gebruik.

Ik moet daarvoor dan een kabel trekken, maar dat is 't dan ook want een decoder heb ik nog liggen. Maar, nu vraag ik me af of picture-in-picture dan ook werkt? Wat ik dus graag zou willen is dat ik de TV gebruik als PC monitor, en daar dus een venster kan openen waarin ik gewoon de reguliere TV uitzending gelijktijdig kan bekijken? Ik stel me dus voor dat ik bv de PC op HDMI 1 aansluit, maar dat ik dan de decoder op HDMI 2 aansluit, en dat ik dan, terwijl HDMI geactiveerd is, ik een klein venster met input van HDMI 2 kan activeren terwijl ik de rest van het scherm wel als PC scherm kan blijven gebruiken.

Samenvattend zijn mijn vragen dus als volgt:

1. Ik heb gelezen dat je, om een dergelijk scherm op die resolutie op 60Hz aan te sturen, HDMI 2.0 nodig hebt op je videokaart. Klopt dit?
2. Is het mogelijk om de reguliere TV uitzending (indien kabel signaal aanwezig op TV) op je TV te bekijken, als picture-in-picture, terwijl je tegelijkertijd je scherm aan het gebruiken bent voor je PC?
3. Als dit niet werkt zoals ik het voor me zie, is het dan op een andere manier wel realiseerbaar, en zo ja, wat zijn daar dan de kosten van?

Bij voorbaat dank voor het lezen en het meedenken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Just_A_User op 05-02-2015 20:03 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09-2025
Wat betreft punt 1.

Ja, maar HDMI 2.0 is niet het hele plaatje (letterlijk en figuurlijk). Behalve 60 Hz wil je ook dat de TV de volledige chroma (kleur) resolutie kan weergeven, technisch wordt dit een 4:4:4 chroma constellatie genoemd: voor elke pixel met helderheid (Y) worden ook twee chroma componenten weergegeven met hetzelfde sample punt in tijd en ruimte. Voor PC's wordt dit als RGB verstuurd.

Dit blijkt nogal een uitdaging te zijn, er zijn enkele TV modellen die het ondersteunen, mits de juiste chipset erin zit en de juiste firmware. Dan moet ook de HDMI kabel nog goed zijn, en de videokaart moet het ondersteunen. Als een van de onderdelen niet aanwezig is, krijg je niet wat je wilt. Ik probeerde in dit topic ervaringen van mede-tweakers te vinden:

UHD 3840x2160 4:4:4 8-bit TV scherm met GTX 970/980?

[ Voor 0% gewijzigd door likewise op 05-02-2015 22:05 . Reden: typo ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Indien je gaat gamen op je setup dan is het misschien beter om een echt scherm te overwegen. TVs hebben over het algemeen een hoge inputlag, ga er maar vanuit dat alles boven de 25ms vervelend wordt :P.

• Just_A_User
Hm, bedankt voor jullie reacties. Wat bedoel je met een HDMI kabel die 'geschikt' is? De TV die gebruikt werd in de video was een 40" LG 40UB8000 ofzo. Dat is een amerikaans model. Het nederlandse model daarvan is de 800v en die is helemaal niet zo duur.

Goed, als gewoon dat typenummer kopen niet volstaat, dan wordt het een gok die ik niet bereid ben te nemen. Tel daarbij op dat het niet gewoon maar 'elke' videokaart met HDMI 2.0 kan zijn en dan wordt het steeds minder aantrekkelijk, of moet ik het zo niet zien?

Dan kom ik wel bij de volgende vraag. Bovenstaande in acht nemend kom ik dan weer terug op die monitor van Philips. Is het daarbij zo dat je dan ook HDMI 2.0 moet hebben, of volstaat een videokaart die die resolutie uit kan sturen?

Mijn videokaart is heel erg eenvoudig aangezien ik geen games speel op PC, daar heb ik een PS4 voor. Maar de kaart kan wel die resolutie uitsturen en heeft dus wel HDMI, of moet ik icm die monitor nog steeds een nieuwe videokaart kopen?

Ik zie toevallig dat hier op kantoor ook 40" LG schermen hangen maar die worden gebruikt op 1920x1080, dus Full HD, en van een afstand is dat wel prima, maar als je er direct voor zit dan is het gewoon ruk.

Verdorie, en ik dacht even slim die TV te kopen en een nieuw videokaartje en relatief goedkoop uit te zijn :{

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Voor die philips is DP 1.2 (dus display port) voldoende. Het scherm meldt zich als één scherm (SST), niet als twee helften van 1920x2160 (MST), dus dat werkt probleemloos. Ik heb hem zonder problemen 3840x2160 @ 60 Hz zien draaien op een GTX 760, en ben er van overtuigd dat het (dus) ook werkt op een GTX 750 - een budgetkaart.

Lees je vast wat in :-)

http://hardforum.com/showthread.php?t=1838713
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18634255
http://www.hardwareluxx.d...40x2160-60hz-1049749.html

Succes!

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Just_A_User
thunder7 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:39:
Voor die philips is DP 1.2 (dus display port) voldoende. Het scherm meldt zich als één scherm (SST), niet als twee helfden van 1920x2160 (MST), dus dat werkt probleemloos. Ik heb hem zonder problemen 3840x2160 @ 60 Hz zien draaien op een GTX 760, en ben er van overtuigd dat het (dus) ook werkt op een GTX 750 - een budgetkaart.

Lees je vast wat in :-)

http://hardforum.com/showthread.php?t=1838713
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18634255
http://www.hardwareluxx.d...40x2160-60hz-1049749.html

Succes!
Dank je voor je info. Wat ik me nu wel afvraag...in welke situaties wil je echt die 60Hz hebben? Ik weet dat dat vroeger op CRT schermen belangrijk was ivm flikkeringen maar is dat tegenwoordig nog zo?

Ook weet ik dat het belangrijk is ivm met gaming maar ik game per definitie niet op mijn PC. Eigenlijk doe ik zowiezo niks ingewikkelds op mijn PC maar wil graag zo groot mogelijk scherm hebben, maar natuurlijk niet als t niet fatsoenlijk kan.

Dus kom ik terug op de vraag hoe belangrijk 30/50/60Hz is wanneer je het scherm simpelweg niet voor gaming gebruikt maar puur voor desktopgebruik (en ik bewerk ook geen foto of video)?

Edit:laat maar, das een no go. Dan wordt t wachten op dat scherm van Philips. Jammer dat dat idee van die LG tv niet werkt, of in ieder geval, dat je ook nog de juiste firmware etc moet hebben. Als hrt out of the box had gewerkt had ik dat wel gedaan, maar zoals iemand hier schreef is dat te veel risico vanwege bijkomende factoren waar je eigenlijk nauwelijks invloed op hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Just_A_User op 06-02-2015 10:22 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je later toch nog overweegd om een tv te kopen lees dit dan even door:
http://www.niwa.nu/2013/0...ub-sampling-is-important/
http://www.avsforum.com/f...a-subsampling-thread.html

Kwam er vandaag ook pas achter wat dit precies was, maar je merkt wel een groot verschil in beeldkwaliteit als je tv niet 4:4:4 chroma sub samplin ondersteunt.

Thread met tvs.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1645885

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Milmoor

Footsteps and pictures.

Belangrijkste probleem is lag: TV's gebruiken beeldverbeteringstechnieken waarbij niet op de responsetijd gelet wordt. O.a. Sony heeft TV's die weinig lag hebben (ivm PS3/4) en er is vaak een PC/game modus. Bij een slechte lag zie je het al bij het bewegen van de muis! Zouk maar eens op "use TV as monitor".

Ik heb de Philips 40" 4k. Erg gaaf, maar nog wel wat gedoe in combinatie met mijn 6970. Hij heeft Displaypoort 1.2, maar volgens de specs tot 2500x1600. 3840x2160@30 is geen probleem. Daarboven kom je alllen met wat aanmoediging. Ik heb de 50 Hertz nog niet 100% stabiel. Dit ligt zover ik kan nagaan puur aan mijn kaart, niet aan de monitor
edit:
getest: op de computer van mijn vriendin werkt hij inderdaad in een keer op de 60 Hz.

[ Voor 52% gewijzigd door Milmoor op 07-02-2015 12:33 . Reden: Getest ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-01 17:39
Hoe kom je er trouwens bij dat de u2713hm 6xx euro kost?. Ik kan hem nog altijd voor 480 vinden hoor:
http://azerty.nl/0-4297-5...wart.html?channel_code=40

edit: jij hebt waarschijnlijk gezocht op de u2713h.

heerlijk scherm dat, als ik er het geld voor had en een tweede echt nodig zou hebben had ik er nog een aangeschafd.

[ Voor 6% gewijzigd door lordprimoz op 07-02-2015 11:02 ]

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 19:13

GS88

π raat

Er zijn ook TV/Monitor oplossingen (ik heb bijv. de Samsung SyncMaster 225mw).. echter zijn deze er (nog?) niet in UHD-resolutie. Maar een 40"- scherm lijkt me enigszins ook wel vet, ga me dus ook wat inlezen in de verschillende linken die zijn gepost en volg het topic op de voet ;)

Rotterdam

• Just_A_User
Milmoor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:18:
Belangrijkste probleem is lag: TV's gebruiken beeldverbeteringstechnieken waarbij niet op de responsetijd gelet wordt. O.a. Sony heeft TV's die weinig lag hebben (ivm PS3/4) en er is vaak een PC/game modus. Bij een slechte lag zie je het al bij het bewegen van de muis! Zouk maar eens op "use TV as monitor".

Ik heb de Philips 40" 4k. Erg gaaf, maar nog wel wat gedoe in combinatie met mijn 6970. Hij heeft Displaypoort 1.2, maar volgens de specs tot 2500x1600. 3840x2160@30 is geen probleem. Daarboven kom je alllen met wat aanmoediging. Ik heb de 50 Hertz nog niet 100% stabiel. Dit ligt zover ik kan nagaan puur aan mijn kaart, niet aan de monitor
edit:
getest: op de computer van mijn vriendin werkt hij inderdaad in een keer op de 60 Hz.
Mja mijn kaart gaat die monitor zeker niet trekken, omdat dat een geforce 640gt is (ik game nooit).

Dus ik heb min of meer een nieuwe kaart nodig maar ik ga nog steeds niet gamen dus is mijn vraag; welke nvidia kaart moet ik kopen waarbij ik die monitor @60hz gebruiken kan zonder problemen, en dan graag de goedkoopste kaart :P

Edit: 50hz is ook genoeg wat mij betreft.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Elke kaart met minstens een displayport 1.2 uitgang werkt. Dat kan vanaf zo'n 50 euro.

• Just_A_User
Milmoor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:34:
Elke kaart met minstens een displayport 1.2 uitgang werkt. Dat kan vanaf zo'n 50 euro.
Er lopen nu 2 dingen wat door elkaar, want ik zeg net in dat andere topic dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De goedkoopste optie waarvan op Geforce.com gezegd wordt dat 't ding displayport 1.2 heeft in de specs is dat kaartje van 58 euro. Maar als ik plaatjes van dat kaartje zoek zit daar echt geen DisplayPort bij, dus ik snap 't niet helemaal.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Laten we hier verder gaan: ik heb links gekozen voor "hoogste Displaypoort versie" en alles aangevinkt. Gesorteerd op prijs geeft dit bijv. deze optie: pricewatch: Asus GT 730 Passive LP. Bij de video out wordt DP niet genoemd en op het plaatje zie ik het ook niet. Ik snap dat je het niet snapt, want dat doe ik ook even niet. De filtering lijkt gaar te zijn.

Wat verder gekeken: je moet blijkbaar dubbel filteren. Ik had alleen als er DP zou zijn, dan was het...

Nu ook met video out filter: http://tweakers.net/categ...Xkx5wawpEJ_unB2t70bJIdGsf
Vanaf 90 euro verkrijgbaar, tweedehands waarschijnlijk goedkoper. Let op: bij de monitor zit een DP-DP kabel, dus geen mini-DP. Niet elke videokaart levert een adapter mee. Deze kosten 10-15 euro. Dus of gelijk gewoon DP kopen, of rekening houden met een meerprijs.

[ Voor 42% gewijzigd door Milmoor op 07-02-2015 18:37 ]

• Just_A_User
Milmoor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:16:
Laten we hier verder gaan: ik heb links gekozen voor "hoogste Displaypoort versie" en alles aangevinkt. Gesorteerd op prijs geeft dit bijv. deze optie: pricewatch: Asus GT 730 Passive LP. Bij de video out wordt DP niet genoemd en op het plaatje zie ik het ook niet. Ik snap dat je het niet snapt, want dat doe ik ook even niet. De filtering lijkt gaar te zijn.

Wat verder gekeken: je moet blijkbaar dubbel filteren. Ik had alleen als er DP zou zijn, dan was het...

Nu ook met video out filter: http://tweakers.net/categ...Xkx5wawpEJ_unB2t70bJIdGsf
Vanaf 90 euro verkrijgbaar, tweedehands waarschijnlijk goedkoper. Let op: bij de monitor zit een DP-DP kabel, dus geen mini-DP. Niet elke videokaart levert een adapter mee. Deze kosten 10-15 euro. Dus of gelijk gewoon DP kopen, of rekening houden met een meerprijs.
Hm, ja ik ga gewoon voor nieuw, maar 90 euro + 15 maakt 105, en dan kom ik ook op een Radeon R7. Wat ik me nu alleen nog afvraag is: Ik heb nu een kaartje van Nvidia, kan ik die er gewoon uit trekken, en dan deze kaart er voor in de plaats duwen? Goed, ik heb dan die GeForce drivers die ik moet installeren, maar in principe zou het zo moeten zijn dat ie die kaart zelf vindt en installeert toch?

Of moet ik met meer rekening houden, zoals bv dat het misschien zo is dat moederborden waar nvidia kaarten in gaan geen Radeon kaarten accepteren? Wel hardstikke bedankt voor je uitzoekwerk, ik was daar echt niet uit gekomen.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Graag gedaan. Je kan beter de oude drivers deinstalleren voordat je er een nieuwe kaart in doet. Zeker als je tussen Nvidia en AMD wisselt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29
Just_A_User schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:01:

Ik zat te kijken om het BenQ scherm te vervangen voor een 2e Dell, ware het niet dat die Dell tegenwoordig al 6xx euro kost, waar ik er nog 475 ofzo voor betaald heb.
Misschien een beetje offtopic, maar volgens mij heb je naar de U2713H gekeken, wat een betere/nieuwere versie is van de U2713HM. Want de U2713HM heb je nog steeds voor de prijs die jij noemt: pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart ;)

The devil is in the details.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze R7 lijkt wel aardig: passieve koeling en Displaypoort. Scheelt herrie. Moet je wel wat ruimte voor hebben in je kast. Hij is breder dan standaard (lukt eigenlijk altijd wel, maar...).

[ Voor 26% gewijzigd door Milmoor op 07-02-2015 20:09 . Reden: breedte ]

• Just_A_User
Milmoor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:06:
Deze R7 lijkt wel aardig: passieve koeling en Displaypoort. Scheelt herrie. Moet je wel wat ruimte voor hebben in je kast. Hij is breder dan standaard (lukt eigenlijk altijd wel, maar...).
Oke, dank je, das een aardig prijsje. Maar, nu komt het, ik heb het volgende moederbordje: http://www.asus.com/nl/Motherboards/M5A97_R20/

Kan die kaart die jij suggereert op dit moederbordje?

Wat bedoel je met breder? ik heb verder niks in die PC zitten, langer zou evt een issue kunnen zijn, maar volgens mij is breder geen probleem..?

[ Voor 11% gewijzigd door Just_A_User op 07-02-2015 20:12 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mee eens. Sommige mensen hebben echter een hele kleine kast met een mini moederbord en/of rare uitsteeksels. Maar aangezien jouw moederbord past zal de kaart in de breedte ook passen. Boven de kaart moet ook wat ruimte zijn, hij is wat hoger dan normaal. Meestal gaat dat goed. En hij werkt ook, zie specs: het eerst is Nvidia, het tweede AMD. Dus dat is geen probleem.
Quad-GPU SLI en Quad-GPU CrossFireX Ondersteuning!

Flexibele Multi-GPU oplossingen, uw Favoriete Wapen!
De M5A99X EVO R2.0 biedt u multi-GPU keus uit ofwel SLI™, ofwel CrossFireX. Dit moederbord is voorzien van het krachtigste AMD® 990X/SB950-platform, dat PCIe-allocatie optimaliseert in meervoudige GPU-configuraties. Maak kennis met een volledig vernieuwde speelstijl die u nooit eerder hebt meegemaakt!
Als het nu heel warm wordt in je kast zou ik de andere R7 pakken met ventilator. Zo'n passieve koeling is alleen leuk als er verder wel een beetje circulatie is. Maar aangezien je niet gamed zal dat wel goed gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Milmoor op 07-02-2015 20:17 ]

• Just_A_User
Milmoor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:13:
Mee eens. Sommige mensen hebben echter een hele kleine kast met een mini moederbord en/of rare uitsteeksels. Maar aangezien jouw moederbord past zal de kaart ook passen. En hij werkt ook, zie specs: het eerst is Nvidia, het tweede AMD. Dus dat is geen probleem.

[...]

Als het nu heel warm wordt in je kast zou ik de andere R7 pakken met ventilator. Zo'n passieve koeling is alleen leuk als er verder wel een beetje circulatie is. Maar aangezien je niet gamed zal dat wel goed gaan.
Oh, dan heb ik net foto's gemaakt voor niks :P want ik wilde die uploaden om je te kunnen laten beoordelen of dat gaat passen of niet :D

Naja, die koeling wil in de zomer wel eens blazen, ook al game ik niet, dus misschien toch maar beter die met actieve koeling nemen? Heb je daar ook een linkje van?

Voor de volledigheid toch de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/20150207_201452_zps754b7249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/20150207_201523_zps15e06b82.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Just_A_User op 07-02-2015 20:25 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Genoeg ruimte er om heen en leeg genoeg. Ik zou de passieve nemen.

• Just_A_User
Milmoor schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:58:
Genoeg ruimte er om heen en leeg genoeg. Ik zou de passieve nemen.
Bedankt voor je moeite en tijd die je er in gestoken hebt, ik ga komende week bestellen :)

• Just_A_User
Toch nog een vraag in dit topic. Ik heb inmiddels de Philips 40" monitor besteld maar of die ook deze week binnen gaat komen bij mij zoals Alternate toegezegd heeft is nog maar de vraag...
Afgelopen week vastgesteld met de hulp van Milmoor welke videokaart geschikt zou zijn voor mij. Helemaal tof. Wat ik mij nu vervolgens bedacht met betrekking tot het inbouwen van dat ding.

Ik heb momenteel een kaartje van Nvidia. Als ik deze koop doe zou ik een kaart van AMD kopen, wat eigenlijk 'van het andere kamp' is. Dan zal ik eerst de drivers van de huidige nvidia kaart moeten deinstalleren etc etc.

Mijn vraag is, hoe 'risicovol' is de overstap van het ene naar het andere kamp? Ik zou namelijk, om gedoe te voorkomen, bijna een paar 10tjes meer uitgeven om dan een kaart van Nvidia te kopen, puur en alleen om dat genoemde gevaar te voorkomen. Maar ik ga ook niet zomaar meer geld uitgeven, dus de vraag is dan:

Hoe 'gevaarlijk' is die overstap precies?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wees niet te paranoia: gewoon netjes deinstalleren, kaart vervangen en daarna installeren. Ik heb zelfs een hele tijd drivers plus kaarten van beide kampen tegelijkertijd actief gehad (hybrid physics). Maak van te voren voor de zekerheid een backup van je Windows partitie (even op googlen). Heb ik zelf nooit nodig gehad, maar het is goed voor de gemoedsrust

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-01 17:39
De overstap is totaal geen probleem. Ik zou wel even netjes de drivers opruimen. Hier gebruik ik altijd DDU voor.http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Dan gewoon je nieuwe drivers installeren en je bent klaar.
Zelfs als je van een nvidia kaart naar een andere nvidia gaat zou ik nog de ouwe drivers eraf gooien.

• Just_A_User
Milmoor schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:33:
Wees niet te paranoia: gewoon netjes deinstalleren, kaart vervangen en daarna installeren. Ik heb zelfs een hele tijd drivers plus kaarten van beide kampen tegelijkertijd actief gehad (hybrid physics). Maak van te voren voor de zekerheid een backup van je Windows partitie (even op googlen). Heb ik zelf nooit nodig gehad, maar het is goed voor de gemoedsrust
Heb ik nog een vraag aan je, want jij hebt deze monitor. De DisplayPort kabel die je bij de monitor geleverd krijgt, hoe lang is die? 2 meter is namelijk in mijn geval niet genoeg, dus ik ben op zoek naar een winkel waar ik zowel een (goedkope) kaart als een kabel van 3 meter kan bestellen die morgen in huis zijn. Dan lijkt Alternate een goed idee, want zij hebben een kabel van 3 meter, maar, hebben betreffende kaart niet op voorraad. En bij MyCom hebben ze de door jou gesuggereerde kaart dan weer wel, maar hebben geen betaalbare displayport kabel van 3 meter.

Dus, wat heb ik gevonden qua videokaart:

http://www.mycom.nl/compo...e-radeon-r7-250-silent1gb

dit is de betreffende kaart die jij me hebt aangeraden toch, waarmee ik die monitor @60Hz kan draaien en die in mijn moederbord past?

Vervolgens moet ik nog een kabel hebben, en dat lijkt me redelijk rechttoe rechtaan:

https://www.alternate.nl/...el-3m/html/product/547894?

Die moet ik hebben toch?

Iemand anders die dit leest mag dit ook bevestigen dan wel ontkrachten, maar ik heb nog 1 maal bevestiging nodig, zodat ik hier op bestel kan drukken en die dingen ook morgen, samen met mijn monitor, in huis heb. :)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De link van MyCom is de juiste kaart.

De kabel die er bij zit is denk ik anderhalve meter. Ik heb hem nu niet bij de hand, maar vanaf mijn kast naar mijn monitor heb ik genoeg lengte, maar niet echt ruim over. Dus daarom ergens tussen een en twee. Je kan de kabel ook elders bestellen: http://www.allekabels.nl/...ls/DisplayPort-Kabel.html of bij https://www.kabeltje.com/...ort-monitor/displayport-s. Het is inmiddels na 21:00, dus zij halen het niet meer voor morgen. Maar je kan eerst de meegeleverde kabel gebruiken en daarna je computer op de eigenlijke plek zetten.

Die Alternate kabel is aardig prijzig. Voor Displayport geldt trouwens hetzelfde als voor HDMI: het werk of het werkt niet. Er is niet zoals bij analoge kabels "ruis". Ik zou dan ook goedkoop beginnen en pas gaan opschalen als die het niet blijken te doen. Dat gezegd hebbende heb ik inmiddels wel een wat duurdere (gecertificeerde) kabel besteld omdat hij bij mij af en toe onderaan "zwiepers" heeft. De sync lijkt dan niet goed te pakken. Ik verwacht dat jij dat probleem niet hebt omdat jouw kaart de standaard beter ondersteund.

Ik heb trouwens deze besteld: http://www.amazon.de/Lind...emium+-+displayport-kabel. Achteraf had ik beter een ander kunnen bestellen, bijv: http://www.amazon.de/CSL-...eywords=displayport+DP+DP. Ook gecertificeerd, maar een stuk goedkoper. De ondersteunde resoluties zijn daar in tegen wel verdacht. Oftewel, toch geen koopadvies ;) (hoewel ik verwacht dat het werkt).

In het oosten van het land zit PlentyParts, die hebben hem waarschijnlijk op voorraad. Ik weet niet waar je woont, maar daar zit vast ook een onderdelenhuis o.i.d..

[ Voor 51% gewijzigd door Milmoor op 11-02-2015 22:33 . Reden: Kleine aanvullingen. ]

Pagina: 1