Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494618

Topicstarter
Is er iemand bekend met de Thomson TWG8704 router die je bij UPC krijgt?

Zag dat dingetje hier thuis liggen, geen idee hoe ik eraan kom want ik ben klant bij XS4ALL. Nu vertoont mijn huidige router (niet die van XS4ALL, maar eentje van Netgear) boven op zolder problemen met het uitzenden van een Wifi-kanaal (dan doet ie 't een week fantastisch, dan weer een week niet) dus dacht ik dan gebruik ik daar dus mooi deze Thomson voor.

Het vreemde is, is dat ik alleen op Google en Gmail e.d. ermee kom, ook pagina's kan zoeken in Google, maar andere websites wil 'ie maar niet pakken. Mijn PC geeft aan gewoon internet te hebben.

Is het mogelijk dat deze router alleen bruikbaar is met UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als router is het zeker alleen bruikbaar bij kabelinternet, want de WAN-poort is een DOCSIS-coaxaansluiting, geen Ethernet. WIl je het als AP gebruiken, volg dan gewoon de sticky instructie:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Of dat gaat werken is een tweede, maar DHCP uitzetten is sowieso een must. Dan nog heb je het over een >5 jaar oud stuk schroot, dus al werkt het moet je geen illusies hebben over performance. Komt bij dat het zonder aan de coax te liggen geen upgrades krijgt, dus security-technisch is het ws zo lek als een mandje.

Advies:
Iemand heeft ooit borg voor dat ding betaald. Als je kunt achterhalen van wie het is kun je diegene het laten inleveren en de borg terugkrijgen. Voor dat geld kun je een modernere AP kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494618

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg. Dan maar een nieuwe kopen.

Begrijp er geen bal van wat er met mijn huidige router aan de hand is. Het gaat om een Netgear WNDR3300. Ook al een oudje, maar heb jij een tip voor welke richting ik op moet gaan kijken om zijn Wifi continu gaande te kunnen houden? Ben al een tijdje bezig in de instellingen, maar tot dusver nog geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude routers/modems/APs die gaar doen is meestal stervende voeding. Kijk of je een andere voeding hebt met zelfde specs en zie of het daarmee beter gaat.

Oslik blyat! Oslik!