Upgradeadvies? Heb: Asrock 870 EXTREME3 + HD5850 + X4 955 BE

Pagina: 1
Acties:

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-02 11:21
Hoi,

In mijn wat verouderde computer zit:
Asrock 870 EXTREME3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Sapphire HD5850 1GB
4 keer 2GB DDR 3
be quiet! L7 530W

Ik overweeg een nieuwe videokaart te kopen. Ik weet alleen niet zo goed waar je dan op moet letten aangezien ik deze computer toen met een middelbareschoolvriend inelkaar heb gezet. Welke raden jullie aan?

Stel ik koop een nieuwe videokaart, moet ik dan ook mijn CPU upgraden?

Hopelijk hebben jullie goesting om een leek te helpen.

Groetjes Floris

[ Voor 3% gewijzigd door pageUp op 05-02-2015 19:07 ]

Kan een computer in elkaar zetten =3

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Brooky komt zo meteen met zn takelwagen, je topic hoort in CAA thuis, kun je niks aan doen.

Ligt eraan wat je speelt, in bf4 word die cpu sowieso een bottleneck. Een gpu upgrade is wel de meest nuttige, maar hiervoor moeten we weten welke spellen je speelt...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, move naar CAA.

Wat heb je zelf al gevonden in andere topics. Je bent niet de eerste met deze cpu die het één en ander wil gaan upgraden.

Overigens, waar is onze mooie layout? Die vragen stonden er niet voor niets. Ik noem als begin maar een budget of wat je er mee wil gaan doen?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Je hebt een 4+1 fase, waarbij 4 voor de CPU en die +1 voor het geheugen is geloof ik.
Een CPU upgrade kan je dan beter niet doen. Omdat je met upgraden al gauw naar een 8-core processor kijkt, maar dat zal niet stabiel lopen omdat je moederbord de processor niet van genoeg stroom kan voorzien.

Grafische kaart upgraden kan, kijk eens 2e hands voor een AMD Radeon 7950, of een R9 280(x)

我的名字是Mirno

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Ook niet geheel onbelangerijk; wat is jouw budget?

Ik zou idd wat mirno zegt, kijken voor een 280(X) en een mobo+cpu upgrade setje.

Dit zou leuk zijn als mobo+cpu combo:

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed + pricewatch: MSI H97 PC Mate