brainstormen over toekomstige psone mod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:56
Hey folks,

Enkele dagen geleden vond ik tijdens een hoogstnodige opruim actie van de zolder mijn oude psone terug. Mijn fantasie sloeg meteen op hol en dacht dat deze wel eens de basis voor een leuke htpc/ game emulator zou kunnen worden . Op het net zijn gigantisch veel psx mods terug te vinden, maar psone/pc mods kon ik niet meteen terug vinden, het is dus ook meteen een "origineel concept "

Nu moet ik echter bekennen dat ik absoluut geen ervaring heb met casemodden en elektronica. Ik heb wel met succes een paar desktop pc's gebouwd, maar daar houd de ervaring dan ook op .
Ik ben echter wel een handige harry die geen schrik heeft van een uitdaging en snel bij leert als hij wat hulp en advies kan krijgen van mensen met meer kennis en ervaring.
Dus roep ik jullie hulp in. _/-\o_

Omdat we ergens moeten starten heb ik dat ding alvast eens gedemonteerd, om tot de vaststelling te komen dat de bruikbare binnenruimte kleiner is dan ik op voorhand gedacht had.

Die afmetingen zijn als volgt:
183 x 130 x 21 mm ( niet veel dus )
Ik zou echter graag de originele memory card / controller ports behouden, dan worden de afmetingen:
183 x 105 x 21 mm

Een Raspberry pi zou dus zeker passen met voldoende ruimte over voor andere dingen, maar dat zou ik zelf niet bijster origineel vinden, iedereen bouwt zo ondertussen wel overal en nergens een raspi in :P

In lengte en breedte is er voldoende ruimte voor bijvoorbeeld een Intel NUC of Gigabyte Brix bordje , echter zijn deze net een paar millimeter te hoog.
NUC = 102 x 102 x 28
Brix = 100 x 105 x ? ( kon nergens de hoogte terug vinden )

Zelf dacht ik dat dit wel op te vangen is met een 3d geprinte spacer die dan tussen de twee helften van de ps one komt te zitten . De psone is nu 38 mm hoog maar ik zou het niet erg vinden als dat +- 50 mm zou worden

Optioneel zou ik ook willen bekijken of het mogelijk is om er terug een werkende optical drive ( DVD of BR ) in te krijgen en dan liefst een top loader type zodat het originele klepje kan gebruikt worden.

Wat denken jullie er van, hoe zou jij het aanpakken. misschien nog andere hardware of leuke dingen in gedachten ?

( ps: voor de spelling nazi's, vroeger tijdens de Nederlandse les lag ik altijd te slapen, spelvouten zijn dus zeer goed mogelijk >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door justmike op 05-02-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Raspberry Pi 2? Heeft een 900MHz quad-core ARM Cortex-A7 CPU. Windows erop, emulator en klaar?

https://dev.windows.com/en-us/featured/raspberrypi2support

Zo hoef je ook niet zo snel aan een koeler te denken die je anders vaak wel snel nodig hebt..

BABYMETAL LoL - Twitch