Samsung TV audio passtrough van HDMI naar optical

Pagina: 1
Acties:

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-01 13:59
Samsung UE40EH5000 (Voorzien van laatste firmware 1028.0)

Ik gebruik een optische kabel voor het geluid van TV naar HTC, dit werkt. (Antennekabel zit direct in TV i.c.m. CI+ CAM module)
Als ik nu mijn laptop aansluit op de TV via HDMI kabel dan krijg ik wel het beeld van de laptop maar hoor ik nog steeds het geluid van de TV kanaal. Dit gebeurd zowel op HDMI 1 als HDMI 2, interne speakers in en uitschakelen maakt geen verschil.
(Daarnaast USB poort ook getest, film afspelen van stick geeft geen geluid over de optische kabel)

Ik kan het antwoord op Internet niet vinden. Het antwoord van de Samsung helpdesk verbaasd mij, het zou niet mogelijk zijn. Ik hoop dat een Tweaker dit probleem kan bevestigen of het kan of niet.

Antwoord Samsung servicedesk:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie met modelcode UE40EH5000. U geeft aan dat uw toestel is aangesloten op een extern apparaat en u heeft een kabel en Ci+ module aangesloten. Het probleem is dat als u schakelt naar HDMI 1 of 2 en de laptop hierop aansluit krijgt u wel beeld alleen geen geluid. Wanneer u via USB een film kijkt krijgt u ook geen geluid over de optische uitgang.

Ik dank u voor de tijd die u heeft genomen om mij te woord te staan. Zoals telefonisch besproken zou ik het nog voor u uitzoeken en u per email beantwoorden. Ik heb het uiteraard voor u uitgezocht, echter dient u de optische kabel uit de televisie te halen en dan op de laptop aan te sluiten om op deze manier hem aan te sluiten op uw HTC. Mits uw laptop niet hiervoor geschikt is uiteraard.

Via een USB kunt u niet het geluid naar de HTC krijgen via een optische kabel helaas. U dient wel in het menu - geluid - geluidsinstellingen - externe luidsprekers te selecteren. Dit doet u wanneer u het geluid van de televisie over een ander apparaat wilt laten lopen.

s/pdif spdif optical

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het kan inderdaad niet.