Gegevens defecte MacBook unibody verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:15
Mijn oude MacBook unibody 2009 is het moederbord van defect. Start nog wel op maar krijg geen beeld. Nou wil ik de gegevens van die hdd nog bewaren en wissen alvorens ik de MacBook weg doe. Alleen ik kom er even niet uit hoe ik dat nu voor elkaar krijg. Ik heb een Macbook pro maar kan die gegevens niet kopiëren via target disk mode aangezien er geen firewire of thunderbolt op mijn oude macbook zit. Tevens heb ik nog een windows bak waar ik nu de hdd van de oude macbook in heb gehangen, maar hier kan ik de schijf niet zien in verkenner. Ik zie hem wel in schijfbeheer staan, maar ik kan er niks mee.
Zie ik nu wat doms over het hoofd of is het echt zo omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dom is het zeker niet, maar je hebt onder Windows een tool nodig om het bestandssysteem van je Mac-harde schijf (waarschijnlijk HFS) te kunnen lezen. Google eens op Apple Bootcamp drivers, daar zit een tool in die dit mogelijk maakt. Misschien kun je er iets mee.

Andere optie: in een externe USB behuizing stoppen en op die manier aan je andere Mac hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:29

MsG

Forumzwerver

Ik gebruikte hiervoor HFSExplorer: http://www.catacombae.org/hfsexplorer/ die kan het bestandssysteem prima uitlezen. Je hebt wel even JAVA nodig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:15
Dat werkt. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doe je nog iets met de rest van je MacBook of mag ik er een project voor school van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Of anders vind ik hem wel leuk. Ik repareer veel laptops en zet ze in m'n klas neer. Gegarandeerd niet meer de handel in tenzij je toestemming daarvoor geeft :) Wil mogelijk ook wel een bod op het 'lijk' uitbrengen.

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 06-02-2015 20:57 ]

Pagina: 1