Headset met onbruikbare jackplug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:27
Mijn ventje heeft van zijn verjaarsgeld een nieuwe headset bij de MM gekocht. Een of ander (voor mij) onbekend merk, dat volgens de verpakking geschikt zou moeten zijn voor de PC.

Nou zit er echter één 3,5 mm TRRS-jackplug aan (ja, ik heb het ook op moeten zoeken) die uit vier segmenten bestaat. Die kan natuurlijk alleen maar aangesloten worden op ofwel de koptelefoon-uitgang en dus doet dan de microfoon het niet, ofwel andersom. Resultaat: € 40,- lichter en een sip gezicht :'(. MM is natuurlijk een drama met retourneren, zeker voor headsets, dus daar verwacht ik hoogstens een heftige woordenwisseling en geen mogelijkheid tot omruilen.

Nu heb ik wel een adapterkabel gevonden, maar in het Wiki-artikel staat dat deze pin lay-out niet gestandaardiseerd is. Dus voordat ik er nog meer geld tegenaan gooi en het risico loop het kuiken weer voor niets blij te maken: hebben jullie ervaring hiermee? Zijn er andere manieren om dit werkend te krijgen?

Thanks!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:37
Ik zou gewoon teruggaan naar de MM verhaal uitleggen en vragen om een headphone met mic die losse 3.5mm jacks heeft. Dat lijkt me de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Dat zou ook mijn eerste insteek zijn, maar ten eerste accepteert MM alleen artikelen waarvan de verpakking ongeopend is (en die moest open om te ontdekken wat voor een plug er aan zit), en ten tweede zijn headsets al sowieso uitgesloten van retourneren (vanwege "hygiënische" redenen...).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Staat er op de verpakking 'geschikt voor PC'? Zo ja dan is de artikel omschrijving niet goed, staat het er niet op dan... mjah hopen dat je een makkelijke medewerker hebt.

En geef even aan om welk artikel het gaat (met een linkje ofzo)

[ Voor 16% gewijzigd door prutser001 op 05-02-2015 16:01 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk heb je zoiets nodig?

Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/ProductImageCompressAll300/A1UA_13008901459537065628dBKL9iRX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Precies (zie ook mijn link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Mogelijk is het geen standaard, maar alle smartphones gebruiken ook dezelfde volgorde (Al weet ik deze zo niet uit mijn hoofd) je kan er dus van uitgaan dat elke adapter werkt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enki schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Precies (zie ook mijn link).
Ik heb zelf ook zo'n kabel gebruikt voor mijn inear headset van samsung. daar werkt deze goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
prutser001 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:01:
En geef even aan om welk artikel het gaat (met een linkje ofzo)
Deze:
http://www.gioteck.com/products/ps4/ps4-headsets/hc-2/
En het geeft niet: ik had ook nog nooit van het merk gehoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zou gewoon een standaard headset kopen voor de PC (Of moet er ook een PS4 op worden aangesloten?) Die console dingen zien er wel leuk uit, maar klinken een stuk minder omdat ze gemaakt zijn voor de vrij slechte audiokwaliteit van console chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Enki schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:54:
Dat zou ook mijn eerste insteek zijn, maar ten eerste accepteert MM alleen artikelen waarvan de verpakking ongeopend is (en die moest open om te ontdekken wat voor een plug er aan zit), en ten tweede zijn headsets al sowieso uitgesloten van retourneren (vanwege "hygiënische" redenen...).
Als je met die insteek even bij de MM naar de servicebalie loopt dan zullen ze er (eigen ervaring) weinig problemen mee hebben dat je 'm wil ruilen.

Je ventje (zoontje?) heeft helaas een minder slimme aankoop gedaan.... Maar bij MM zijn de meeste mensen achter de servicebalie niet van steen (en weten vaak ook wel wat er speelt/niet speelt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unimproved
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Is gewoon een standaard, anders zou het op de PS4 ook niet werken. Voor onder de €2 heb je hier een verloopstukje http://www.dx.com/p/3-5mm...-cable-black-23-cm-215102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

http://www.mediamarkt.nl/...4,1628685.html?langId=-11

Ik zie daar toch echt alleen PS4 staan (misshien ander kaartje in de winkel?) Ik wist niet dat de PS4 zo'n aansluiting had eerlijk gezegd.

Ja of een adapter kabeltje erbij of proberen om te ruilen voor een andere.

Als ik eerlijk ben koop ik meestal die 'Creative Fatality' headset, 2 tientjes en doen het een jaar of 3-4 en dan maak ik weer een nieuwe doos open als hij het niet goed meer doet. (Heb er toendertijd 4 gekocht kreeg korting en had er toch 2 nodig).

Zeker als het voor zoonlief is, zou ik gewoon een goedkope pakken, kans dat die dingen kapot gaan is meestal wat meer aanwezig.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
wimmel_1 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:24:
Je ventje (zoontje?) heeft helaas een minder slimme aankoop gedaan.... Maar bij MM zijn de meeste mensen achter de servicebalie niet van steen (en weten vaak ook wel wat er speelt/niet speelt).
Sterker nog, afhankelijk van de leeftijd zijn ze gewoon verplicht het terug te nemen, zelfs als het kapot is. Dat is het risico van verkopen aan kinderen!
De grote vraag daarbij is of het een normale aankoop is gezien de leeftijd, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
wimmel_1 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:24:
[...]

Als je met die insteek even bij de MM naar de servicebalie loopt dan zullen ze er (eigen ervaring) weinig problemen mee hebben dat je 'm wil ruilen.

We gaan het morgen inderdaad maar gewoon proberen om te ruilen.
Unimproved schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:28:
Is gewoon een standaard, anders zou het op de PS4 ook niet werken. Voor onder de €2 heb je hier een verloopstukje http://www.dx.com/p/3-5mm...-cable-black-23-cm-215102
Hmm, niet helemaal. Dit staat er op de Wiki-pagina die ik gelinkt heb:

The four rings of a TRRS connector are assigned to different purposes by different manufacturers. Any 3.5 mm plug can be plugged mechanically into any socket, but many combinations are electrically incompatible. For example, plugging TRRS headphones into a TRS headset socket (or the reverse), plugging TRS headphones or headsets into a TRRS socket, or plugging TRRS headphones or headsets from one manufacturer into a TRRS socket from another may not function correctly, or at all. Mono audio will usually work, but stereo audio or microphone may not work, depending on wiring.
prutser001 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:47:
http://www.mediamarkt.nl/...4,1628685.html?langId=-11

Ik zie daar toch echt alleen PS4 staan (misshien ander kaartje in de winkel?) Ik wist niet dat de PS4 zo'n aansluiting had eerlijk gezegd.

Ja of een adapter kabeltje erbij of proberen om te ruilen voor een andere.

Als ik eerlijk ben koop ik meestal die 'Creative Fatality' headset, 2 tientjes en doen het een jaar of 3-4 en dan maak ik weer een nieuwe doos open als hij het niet goed meer doet. (Heb er toendertijd 4 gekocht kreeg korting en had er toch 2 nodig).

Zeker als het voor zoonlief is, zou ik gewoon een goedkope pakken, kans dat die dingen kapot gaan is meestal wat meer aanwezig.
Da's een mooi extra argument. Op de verpakking staat namelijk wel degelijk "PC" vermeld.
En zoonlief had inderdaad die rode Creative Fatality, maar die werd wat brak. En je weet hoe kinderen zijn: dan willen ze wat anders en liefst de grootste, meest glimmende (en duurste, maar daar stak pa een stokje voor! ;) )
RemcoDelft schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:28:
[...]

Sterker nog, afhankelijk van de leeftijd zijn ze gewoon verplicht het terug te nemen, zelfs als het kapot is. Dat is het risico van verkopen aan kinderen!
De grote vraag daarbij is of het een normale aankoop is gezien de leeftijd, of niet.
Ben inderdaad benieuwd hoe sportief MM hier mee omgaat. Ik laat het na morgen weten, everybody thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unimproved
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Enki schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:11:

[...]

Hmm, niet helemaal. Dit staat er op de Wiki-pagina die ik gelinkt heb:

The four rings of a TRRS connector are assigned to different purposes by different manufacturers. Any 3.5 mm plug can be plugged mechanically into any socket, but many combinations are electrically incompatible. For example, plugging TRRS headphones into a TRS headset socket (or the reverse), plugging TRS headphones or headsets into a TRRS socket, or plugging TRRS headphones or headsets from one manufacturer into a TRRS socket from another may not function correctly, or at all. Mono audio will usually work, but stereo audio or microphone may not work, depending on wiring.
Ja, dat klopt. Maar omdat deze voor de PS4 is zal het toch de standaard zijn. Deze werkt namelijk op bijna alles (smartphone, PS4, xbox met verloopje, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/a/af/af5786d7_head-fi.jpeg
De standaard die Apple gebruikt gebruikt tegenwoordig iedereen.

Op de wiki die je linkt staat dit ook:
CTIA / AHJ Left Audio Right Audio Ground Microphone Apple, HTC, latest Nokia, latest Samsung, latest Sony (2012+, including the DualShock 4 PS4 controller), latest Wiko (2013+), Jolla, Microsoft (including surface, lumia, and xbox one controller w/ chat adapter)[17] most Android phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Maar de vraag is natuurlijk of het verloopkabeltje dezelfde layout hanteert. Ik zit er niet op te wachten een kabeltje te moeten bestellen om er vervolgens achter te komen dat het weer niet werkt.

Morgen eerst maar eens stampij maken in de MM }) , kijken hoever we daar komen. Lukt dat niet, dan ga ik de gok met het verloopkabeltje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Nou, dat viel weer 100% mee. MM deed totaal niet moeilijk en gaf gewoon geld terug. Hulde! _/-\o_

Hij heeft nu z'n oog laten vallen op deze: pricewatch: Sharkoon X-Tatic SP Plus
Zou een verloopkabel bij zitten met twee normale 3,5 jacks voor geluid en microfoon. En Amazon is niet duur...

Pagina: 1