Toon posts:

Refurbished (geseald) harde schijven merk WD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heeft er iemand ervaring met
Refurbished (geseald) harde schijven merk WD die verkocht worden,zijn dit goede harde schijven of is dit niet aan te raden deze te kopen?
Alvast bedankt voor u tijd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Refurb is in veel gevallen net zo goed als de OEMdisks die in de winkel liggen. Ze worden allemaal getest voordat 't weer de fabriek uitgaat. Ik heb met refurbs niet meer problemen gehad dna met normale disks.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
Is niets mis mee. Je moet alleen even naar de garantie kijken. Voornamelijk in de vs zijn "naaien" ze je daar nog wel eens mee 10% goedkoper alleen maar 3 maanden garantie ipv van 2 jaar...

Verwijderd

Topicstarter
De garantie is wel maar 6 maand.
Dus misschien schijven van de VS
en niet zo betrouwbaar?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:31:
De garantie is wel maar 6 maand.
Dus misschien schijven van de VS
en niet zo betrouwbaar?
Het is niet zo zeer dat ze niet betrouwbaar zijn alleen zit er meestal maar beperkt garantie op. Het is deel nemen aan een loterij. Soms hrb je geluk en gaan ze jaren mee. En soms stoppen ze net buiten de garantie periode.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb een refurbished schijf van seagate gekregen en die draaide nog steeds goed. Nu al zon 5 jaar.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

loki504 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:00:
Het is deel nemen aan een loterij. Soms hrb je geluk en gaan ze jaren mee. En soms stoppen ze net buiten de garantie periode.
En in mijn ervaring is dat niet heel anders dan met nieuwe disks.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:06
Je moet voor jezelf bepalen of je het risico aandurft. Het is hoogstwaarschijnlijk goedkoper, maar je hebt wel minder garantie, meestal.

Ik zou er zelf niet heel veel problemen mee hebben.
Pagina: 1