Hallo mede-tweakers,
Eens in de 4 a 5 jaar koop ik een nieuwe computer en het wordt weer eens tijd voor wat Ik zou graag jullie mening horen over het lijstje onderdelen waar ik een GamePC van in elkaar wil knutselen.
Ik zal eerst de vragenlijst invullen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo'n 1600 euro kosten inclusief beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis gaan mee van een eerdere configuratie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een SSD voor het besturingssysteem (Windows) en een HDD voor opslag van games/data. Ik denk genoeg te hebben aan een GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Eisen qua omvang heb ik niet. Het geluidsniveau wil ik laag hebben. Ik denk (hoop) dat de onderdelen die ik heb gekozen stil zijn, maar ook snel. Ik heb wat gelezen over GPU-kaarten met coil whine en heb om die reden gekozen voor de MSI. Als iemand ervaring heeft met deze kaart dan hoor ik dat graag.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst indien de mogelijkheid er is, maar in eerste instantie niet.
Ik zou graag jullie advies willen over:
- Passen de onderdelen in de kast
- Is de voeding toereikend
- De koeler komt boven de eerste geheugenbank uit met zijn heatpipes. Weet iemand of bij dit moederbord die eerste geheugenbank gebruikt moet worden bij 2 x 8 GB dimms?
- Is het beeldscherm te gebruiken voor gaming? Naast gamen surf ik veel op internet. Ik ben gevoelig voor een goede beeldkwaliteit, vandaar het IPS-paneel. Ik speel nu op een Ilyama 27" VA-paneel op een console met een verversingssnelheid van 4ms en dat vind ik acceptabel. Heeft iemand ervaring met dit scherm i.c.m. gaming?
Alle andere tips zijn uitermate welkom!!
Eens in de 4 a 5 jaar koop ik een nieuwe computer en het wordt weer eens tijd voor wat Ik zou graag jullie mening horen over het lijstje onderdelen waar ik een GamePC van in elkaar wil knutselen.
Ik zal eerst de vragenlijst invullen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag zo'n 1600 euro kosten inclusief beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis gaan mee van een eerdere configuratie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een SSD voor het besturingssysteem (Windows) en een HDD voor opslag van games/data. Ik denk genoeg te hebben aan een GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Eisen qua omvang heb ik niet. Het geluidsniveau wil ik laag hebben. Ik denk (hoop) dat de onderdelen die ik heb gekozen stil zijn, maar ook snel. Ik heb wat gelezen over GPU-kaarten met coil whine en heb om die reden gekozen voor de MSI. Als iemand ervaring heeft met deze kaart dan hoor ik dat graag.
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst indien de mogelijkheid er is, maar in eerste instantie niet.
Ik zou graag jullie advies willen over:
- Passen de onderdelen in de kast
- Is de voeding toereikend
- De koeler komt boven de eerste geheugenbank uit met zijn heatpipes. Weet iemand of bij dit moederbord die eerste geheugenbank gebruikt moet worden bij 2 x 8 GB dimms?
- Is het beeldscherm te gebruiken voor gaming? Naast gamen surf ik veel op internet. Ik ben gevoelig voor een goede beeldkwaliteit, vandaar het IPS-paneel. Ik speel nu op een Ilyama 27" VA-paneel op een console met een verversingssnelheid van 4ms en dat vind ik acceptabel. Heeft iemand ervaring met dit scherm i.c.m. gaming?
Alle andere tips zijn uitermate welkom!!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 232,95 | € 232,95 |
| 1 | MSI Z87-GD65 Gaming | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 369,95 | € 369,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 53,50 | € 53,50 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | LG 25UM55-P Zwart | € 180,29 | € 180,29 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | NZXT Hue | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16 | € 125,07 | € 125,07 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,22 | € 13,22 |