Toon posts:

Nvidia met tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds net eigenlijk een Nvidia Riva tnt2 model 64/model pro, met tv out dus. Nu heb ik hier een mooie divx film liggen en een mooie kabel naar mijn tv gelegd. Ik heb er alleen geen software bijgehad. Nu schijnt er een of ander proggie te zijn om dat allemaal te doen. Nnu vraag ik mij af: Hoe gaat dat in zijn werk en waar haal ik dat?

alvast bedankt!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Je moet gewoon de drivers installeren en dan via configuratiescherm -> beeldscherm -> eigenschappen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan staat mijn beeld nog niet op mijn tv, moet ik daar niet een proggie voor hebben dan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Op donderdag 14 juni 2001 19:17 schreef Didzjeriedoe het volgende:
ja maar dan staat mijn beeld nog niet op mijn tv, moet ik daar niet een proggie voor hebben dan?
Nee hoor :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

HA -> VB move

lijkt me dat daar een goed antwoord gaat rondlopen

Verwijderd

Topicstarter
Ja en dan na eigenschappen, wat moet ik dan doen? Ha> vbmove?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik snap er niets van.. Hetzelfde als dat ik een autoband koop zonder dat ik weet hoe ik hem erop moet zetten (ondaks dat dat erg dom is)

Verwijderd

Topicstarter
Euh... Ik heb dus vandaag vakantie, en zou eigenlijk wel ff een filmpje willen kijken, maar zonder jullie deskundige hulp gaat dat dus niet werken!:'(

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Kan je wel gewoon DivX kijken op je monitor?
Zo nee: dan moet je een Divx codec downloaden zodat je deze gewoon met mediaplayer kan bekijken of een aparte player downloaden.

Zo ja: Heb je bij eigenschappen al de tv-out optie gevonden? (Die moet je tussen de tabbladen kunnen vinden. Als het goed is bij settings ofzoiets. Download anders de nieuwste drivers).
Zorg er wel voor dat eerst de kabel is aangesloten en daarna kan je pas de tv-out aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan wel gewoon divx kijken. Ik gelooof dat ik die nieuwste drivers al heb, maar ik kijk nog wel even door. Kan je eigenlijk tegelijk kijken en op je tv en op je monitor?

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

TV tool is een goed proggie je moet alleen even kijken ofie jou chipset (van de tv-out dus) ondersteunt. Overigens heb ik ook de nodige problemen met TV-out.
Vroeger moest ik altijd tv-out inschakelen en dan ergens in de settings de PAL instelling veranderen. Tegenwoordig, als ik de tv-out activeer en dan naar seetings-advanced ga dan flipt mijn beeld en is mijn tvout pleite :(

Wazige rotzooi....

Verwijderd

Op Thursday 14 June 2001 19:39 schreef Didzjeriedoe het volgende:
Ja en dan na eigenschappen, wat moet ik dan doen? Ha> vbmove?
Met dat HA > VB move bedoelde hij dat hij hem naar een ander forumdeel heeft gezet!

Wat voor videokaart heb je qua merk? Heb je de drivers van de fabrikant geinstalleerd of standaard nVidia drivers?

Wat ik zou doen is de nieuwste drivers van de fabrikant installeren. Dan zal er bij de eigenschappen van het beeldscherm wel ergens een optie zijn om de wisselen tussen RGB en TV-out. Gewoon rond kijken.

Ik ben zelf niet thuis, dus ik kan niet zien hoe het bij mijn GF 2 MX moet. Maar je moet gewoon ff rondkijken bij de eigenschappen. Gewoon van alles proberen. En anders ga je ff naar de website van de fabrikant of pak je de handleiding erbij. Daar zal echt wel wat in staan.

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 11:52 schreef Didzjeriedoe het volgende:
Kan je eigenlijk tegelijk kijken en op je tv en op je monitor?
Ligt eraan of je kaart dat ondersteund. Volgens mij kunnen de GeForce 2 kaarten van Asus dat. Daar heet het dacht ik TwinView, maar 100% zeker weet ik dat niet.

Kijk is bij de FAQ bij de fabrikant van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal ontzettend bedankT! Ik heb het gevonden! Ik kan het nu dus kijken, niet op beide tegelijk, maar dat geeft niet! Is de eneige manier om je beeld weer terug te krijgen om op het beeld van je tv het beeld weer terug te zetten? Trouwens... Alles is nu wel gelukt, alleen is het beeld nog zwart wit.. Als iemand weet hoe dat komt.... Ik weet dat het ook op andere topics staat dus daar kijk ik ook wel even, maar in ieder geval bedankt!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

Wallie

Herr

Moet je hem op PAL zetten ipv van NTSC (ofzo..). Anders heb je zwart-wit beeld ja.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

TV-tool

Probeer deze maar eens.....
Werkte perfekt bij mij.....
Kijk alleen welke versie je nodig hebt (is afhankelijk van de chip op je grafische kaart)
Site is in Duits maar is ook Engelse versie van

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
beeldschermeigenscappen via configscherm idd...
zoek naar output device.. ff tv aanklikken .. ok-en en ... on the couch :)

tv en monitor tegelijk kan geloof ik alleen maar met zon dual head kaartje.. anders is het of het een of het ander

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel jammer, ik krijg die kleur er niet in. Ik heb dat tvtool proggie gedownload, en die ene deed die inderdaad niet, die ondersteunde mijn chipset niet. en die 2000 deed die wel, maar ik krijg hem in geen mogelijkheid in kleur... Wie kan mij helpen?

Verwijderd

probeer eens tussen NTSC en PAl ( en tussen O-scan en U-scan)te switchen of de andere instellingen die je hebt:
bij parameters:
- Format
- Colorcarrier

Beetje klooien en anders weet ik het ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Mensen allemaal bedankt voor de hulp. Helaas ben ik genoodzaakt om mijn videokaart weg te gooien ivm met onverantwoord uitproberen. Mijn kast begon gisteravond te roken. N uben ik dus op zoek naar een nieuwe videokaart... Mischien iemand die er nog eentje
thuis heeft? Die het dan ook gelijk in kleur doet??

En dan wil ik ook gelijk die man bedanken die zei dat je via je tulp stekkertjes ook beeld op je tv kon krijgen.... (ik dus niet, tenzij die het bedoelde in rooksignalen!)

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Op vrijdag 15 juni 2001 11:52 schreef delorean7 het volgende:
......Tegenwoordig, als ik de tv-out activeer en dan naar seetings-advanced ga dan flipt mijn beeld en is mijn tvout pleite :(

Wazige rotzooi....
Dit heb ik dus ook gehad (zoiest.) nadat ik tvtools had geinstalleerd herkende de computer niet meer dat ik uberhaupt tv-out had.. kan ik nu dus niet meer gebruiken :(
Moet waarschijnlijk even alles opnieuw installen.. Windows etc..

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

hm.. ik heb gewoon een guillemot maxi gamer (tnt2 m64 met tv out), en als ik detonator drivers gebruik en ga naar display properties->settings->advanced->device selection->bullet bij tv zet-> dan kan ik gewoon op "change format" clicken, en dan kloot ik gewoon net zo lang totdat ik kleur heb (pal-B geloof ik)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

wat jullie nodig hebben is een matrox G400 DH.......

Verwijderd

Met een matrox gaat het altijd goed...

Maar die was te traag in games dus ik heb mijn G400 verruild voor een Leadtek GF2 Pro 64 mb tv-out. Ik krijg echter de tv-out ook niet op kleur! Allerlei settings geprobeerd (PAL-B, PAL-G, noem maar op) maar het blijft zwart wit. Ik gebruik de y kabel (s-video naar tulp) en dan naar de scart op een scart kastje dan op mijn tv. Mij maak je niet wijs dat je een of ander third-party tooltje moet installeren om dit op kleur te krijgen...

Verwijderd

het kan natuurlijk ook zijn dat je je tv op een ander kanaal.
Pagina: 1