Toon posts:

Epox mobo en waterblok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://albums.photopoint.com/j/View?u=1720521&a=13225798&p=50360964&Sequence=0 zoals je ziet past het waterblok niet op m`n epox 8KTA3+ mobo :(

heeft iemand misschien een oplossing?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Buigen van condensator?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 19:08 schreef Skef het volgende:
Buigen van condensator?
dat lukt niet, mja dan moet ik hem afbreken en dat lijkt me eigenlijk niet echt een goed plan

Verwijderd

Topicstarter
heeft niet iemand hetzelfde probleem??

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24
Altijd eerst checken voor je iets koopt of het past...

Als je een echte tweaker bent kan je natuurlijk de condensatoren loshalen en een heel klein stukje verplaatsen. Is natuurlijk wel erg tricky bij een meerlagen PCB...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 19:28 schreef hielko het volgende:
Altijd eerst checken voor je iets koopt of het past...

Als je een echte tweaker bent kan je natuurlijk de condensatoren loshalen en een heel klein stukje verplaatsen. Is natuurlijk wel erg tricky bij een meerlagen PCB...
Sja ik kan van te voren natuurlijk niet weten dat er een condensator in de weg zou zitten. Misschien dat ik hem los ga solderen en dan met verlengde pootjes weer vast soldeer ergens anders op het mobo

Verwijderd

Anders frees een stukje uit je blok.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Op donderdag 14 juni 2001 19:28 schreef hielko het volgende:
Ik denk dat het bij een condensator wel lukt, want die zitten er toch echt helemaal doorheen om vastgesoldeerd te worden... Het is namelijk geen SMD-dingetje, en het wordt dus ook gewoon aan de onderkant vastgesoldeerd...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 19:34 schreef MrK het volgende:
Anders frees een stukje uit je blok.
Mja misschien is dat een optie maar ik hoop dat ik dan niet het binnenwerk van m`n koelblok beschadig

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het koelblok verkoop en dan een maze koop ofzow.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

of zelluf een maken...

dan heb je er nog veel meer plezier van (als het werkt natuurlijk he)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

kan je die condensator niet aan de onderkant kwijt?? Ik zie trouwens ook geen bevestigings gatn :?

JayGTeam (213177)

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 12:09
Dat van dat verlengen van je condensator lijkt me de beste opslossing. Wel een beetje link alleen...

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 15:34
Op donderdag 14 juni 2001 19:06 schreef schumache het volgende:
afbeelding] zoals je ziet past het waterblok niet op m`n epox 8KTA3+ mobo :(

heeft iemand misschien een oplossing?
Helaas niet, maar ik ben wel blij dat een medetweaker dit even meld. Ik heb namelijk ook een 8KTA3+ en dacht ook al dat die condensatoren redelijk dicht om de socket zaten. Even in mijn geheugen opslaan voor het geval ik ook ga waterkoelen ;)

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 08:48

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op donderdag 14 juni 2001 19:22 schreef schumache het volgende:
heeft niet iemand hetzelfde probleem??
Ja, maar met een swiftech.
Ik heb helaas geen digitale camera maar ik heb de condensator gewoon losgesoldeerd verlengd en met krimpkous geisoleerd.
En vastgeplakt met velpon op het stickertje ernaast.
Lossolderen kan een probleem zijn, je moet je mobo en de elco natuurlijk niet te heet stoken. Om het soldeer goed te laten vloeien moet je eerst een beetje nieuwe tin aanbrengen. Gebruik ook geen te grote bout, een weller of ersa van 15W. is voldoende.
Woon je in de buurt van Castricum? dan doe ik het ff voor.

No news is bad news.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem zelf ff gemod

Afbeeldingslocatie: http://albums.photopoint.com/j/View?u=1720521&a=13225798&p=50367662&Sequence=0

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Strak opgelost!

Verwijderd

Netjes!!!!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb er ook wel eens een gezien, die alle condensatoren op zijn mobo aan de achterkant had gezet, stuk of 10 in totaal.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Heej Herman, maar kun je dan nog wel je mobo op een standaard-manier monteren? Of moet je dan gaten gaan zitten maken in de plaat waar je mobo in zit?

Want dat zou natuurlijk niet echt fijn zijn!

(Maar aan de andere kant, in m'n case zitten genoeg gaten :P )

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wel effe gaten in de backplate rossen. Kan je direct gaten erin maken voor je kabels, zijn die ook netjes naar de achterkant verhuisd.

Verwijderd

Toch word ik niet gelukkig van verlengde condensatorpootjes. Extra inductie, meer rimpel op je Vcore, slechter OC resultaat.
De achterkant is een betere plek.
Pagina: 1