Horizontale strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 08:55
Beste Tweakers,

Ik heb sinds deze week een nieuwe game-pc, echt een top ding, maar heb een klein probleempje met sommige (grafische) programma's.

De specs

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,-€ 180,-
1ASRock B85M-ITX€ 74,95€ 74,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1Fractal Design Node 304 Wit€ 67,99€ 67,99
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95€ 207,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,-€ 29,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,74

Het probleem
Ik heb het nu bij twee applicaties gemerkt; Mirror's Edge en Furmark. Het lijkt op een soort 'refresh' streep die rechtsonder begint en naar links beweegt, en dan heel rap, regel voor regel, naar boven kruipt tot linksboven in het scherm. Het gebeurt niet continue, maar wel héél regelmatig.
Als dat niet een goede uitleg was dan hier even een voorbeeld: als je een hele lap met tekst propt in bv. Word, je hebt je cursor op het einde van je document, en houdt vervolgens het pijltje naar links ingedrukt, dan is je cursor op dat moment de streep die ik over het scherm zie bewegen.
Ik heb er al wat over gegoogled maar eindig eigenlijk steeds bij 'screen tearing'. Leek niet helemaal mijn probleem te zijn, maar zou kunnen. Heb VSync ingesteld op 'adaptive', maar heeft het probleem niet verholpen.

En nu?
Nu ben ik eigenlijk door mijn ideeën heen op dit moment. Vandaar deze post! Is er iemand die ditzelfde probleem heeft? Ligt het aan mijn scherm misschien? Of is het toch een instelling van mijn videokaart?

Hartelijk dank alvast!!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
zou kunnen liggen aan een brakke kabel (of niet goed gemonteerd) van pc naar scherm , videokaart is nieuw ik verwacht niet dat het daaraan ligt alhoewel een doa alrijd kan

• Tiimmeh
JayJay schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:27:
zou kunnen liggen aan een brakke kabel (of niet goed gemonteerd) van pc naar scherm , videokaart is nieuw ik verwacht niet dat het daaraan ligt alhoewel een doa alrijd kan
Dank voor je reactie! Ik denk niet dat het aan de kabel ligt, dan lijkt het mij in ieder geval dat ik dit ook zou merken tijdens het browsen e.d. (correct me if I'm wrong, maar nu heb ik er geen last van b.v.)? Videokaart zou kunnen inderdaad maar ik heb ook al twee games gespeeld waarin ik dit probleem niet heb (of niet merk tenminste..).

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Tiimmeh schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Dank voor je reactie! Ik denk niet dat het aan de kabel ligt, dan lijkt het mij in ieder geval dat ik dit ook zou merken tijdens het browsen e.d. (correct me if I'm wrong, maar nu heb ik er geen last van b.v.)? Videokaart zou kunnen inderdaad maar ik heb ook al twee games gespeeld waarin ik dit probleem niet heb (of niet merk tenminste..).
Daar heb je inderdaad gelijk , drivers up to date ?

• Tiimmeh
JayJay schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:33:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk , drivers up to date ?
Dat zou zeker kunnen. Dit is de eerste keer dat ik een PC heb gebouwd dus ik kan er best een hebben gemist.

Ik heb de volgende drivers geïnstalleerd bij m'n eerste boot:
- NVidia drivers (Ik heb hier gewoon gekozen voor de 'automatic driver updates', zie hier)
- MoBo drivers (zie hier)
- Windows updates natuurlijk

Ik dacht altijd dat er meer waren, maar ik kon niet veel meer bedenken :)

EDIT: Deze zijn eergister geïnstalleerd en allemaal up-to-date.

EDIT2: Iemand raadde aan om gewoon de drivers van NVidia te installeren i.p.v. die van ASUS, lijkt mij sterk dat de NVidia drivers het probleem zijn? Als er geen betere suggesties zijn misschien proberen om de ASUS drivers te installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Tiimmeh op 05-02-2015 11:42 ]

• Tiimmeh
Probleem lijkt te zijn opgelost door het aanzetten van VSync in combinatie met Tripple Buffering :)

• Tiimmeh
Probleem is toch niet opgelost helaas. Heb wat tips gevonden op Google en 'mensen' zeiden dat ik VSync op adaptive moest zetten en Tripple Buffering aan.

Als verduidelijking heb ik even een filmpje gemaakt, maar in de upload is het niet meer te zien vanwege de framerate op YouTube.. Op mijn telefoon is het wel te zien maar daar hebben jullie niks aan natuurlijk.

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 22:49
Ik heb echt geen idee waar je probleem aan kan liggen, maar ik wil je wel aanraden om eens na te kijken of daadwerkelijk alle drivers geupdate zijn. Ik gebruik hier zelf dit programma voor. Misschien dat dit je verder helpt..

Trouwens als ik google op tearing Mirror's edge dan krijg ik erg veel hits, dus het zou zomaar eens aan de applicatie zelf kunnen liggen, dit geldt ook voor Furmark trouwens.
Pagina: 1