Overzicht Best Buy Guides in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Op de 'home' van de Pricewatch staat heel mooi een overzichtje van Best Buy Guides.
Hier staan echter de laatste drie, maar wellicht is het een interessant idee om er vier van te maken, dan zijn alle verschillende soorten Best Buy Guides zichtbaar. Nu mist in dit overzicht de PC Best Buy Guide naar mijn idee best wel, waardoor nuttige informatie voor deze bezoekers wellicht gemist wordt, omdat men het niet ziet. Onderstaand is ter illustratie van wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3PMEYVB.png

De best buy guides worden immers niet zomaar gemaakt en worden vaak geraadpleegd, ook al hebben de PC Best Buy Guides een periode van 2 maanden voordat er een nieuwe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor je feedback. We hebben inderdaad al eens gekeken naar de layout van de Pricewatch portal (zoals we die hier noemen). Wat opviel is dat het aantal gebruikers die via deze portal de Best buy guide bekeek niet zo groot was. Ze worden vaker bekeken via het tabblad van de categorie zelf of wanneer ze net online komen via de frontpage. Dus we hebben de overweging moeten maken of het de investering waard was de aanpassingen door te voeren of niet. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om de layout gelijk te houden, maar wel altijd de meest recente te tonen en een linkje naar het volledige overzicht van Best buy guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Maite de Jong schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:59:
Bedankt voor je feedback. We hebben inderdaad al eens gekeken naar de layout van de Pricewatch portal (zoals we die hier noemen). Wat opviel is dat het aantal gebruikers die via deze portal de Best buy guide bekeek niet zo groot was. Ze worden vaker bekeken via het tabblad van de categorie zelf of wanneer ze net online komen via de frontpage. Dus we hebben de overweging moeten maken of het de investering waard was de aanpassingen door te voeren of niet. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om de layout gelijk te houden, maar wel altijd de meest recente te tonen en een linkje naar het volledige overzicht van Best buy guides.
Ik heb zelf het idee dat de BBG's over het algemeen (buiten dat moment dat ze "vers" op de fp staan) altijd via google worden gevonden. Gewoon omdat ze zo goed verstopt staan. Kan mijn gevoel bevestigen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
De BBG's worden heel veel gelezen zodra ze op de frontpage staan, maar daarna zien we de aandacht snel afnemen. Zodra de nieuwswaarde weg is is Google inderdaad een belangrijke bron van verkeer.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Lijkt het me dus des te meer reden te hebben om per categorie BBG (om het zo even te noemen) altijd de laatste te laten zien. Het scheelt ontzettend veel zoeken bij Google, voor de topics in de aankoopadvies fora. Juist voor die mensen is het handiger en interessanter om de BBG's makkelijker vindbaar te hebben dan nu.

Het is bekend dat vooral daar de lat laag ligt, ook met de templates die erbij gekomen zijn. Wél zie ik in die topics (mede omdat dat dan weer verplicht is) een RML-lijstje staan met linkjes naar de Pricewatch (want linken naar externe prijsvergelijkers of partijen mag weer niet), als men dan toch naar de Pricewatch gaat moet, is het voor die gebruiker (en het zijn nogal wat topics, vaak met een vergelijkbaar budget ook nog) wel heel erg handig om dan een makkelijke link naar de laatste BBG te hebben.

Het klopt dat na een paar dagen de nieuw(s)waarde weg is, maar dat betekend niet dat de informatie dan ook niet meer relevant is of waardevol kan zijn voor andere bezoekers op de site.
Ik denk namelijk wel, dat als uit elke categorie daar de laatste BBG zichtbaar wordt, dat het niveau van de aankoop adviesfora in ieder geval zal toenemen, omdat men dan beter gefundeerde lijstjes kunnen maken.

Vanuit de caroussel zijn dergelijke berichten ook vrij snel verdwenen moet ik toegeven, omdat vlak na de desktop best buy guide de volgende ook alweer klaar staat om geplaatst te worden. En als er veel (p)reviews geplaatst zijn, gaat het nóg rapper en dat is zonde, maar dat is meer een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Als ik snel advies moet geven, ga ik naar T.net, en laat ik mensen gewoon de BBG zien. En toen viel het mij inderdaad laatst ook op dat niet elke categorie makkelijk te benaderen was.

Voor mij is het eigenlijk minder een nieuwsitem, maar meer een continue refresh van eenvoudig generiek aankoopadvies. Daarom zou ik ze liever makkelijk via de "portal" bereikbaar zien, dan ergens op de frontpage onder een nieuw kopje of whatever.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Helemaal eens, als de nieuwswaarde weg is wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het niet langer interessant is om te lezen. We merken alleen dat de meeste bezoekers eerst een categorie kiezen van een product waar ze naar op zoek zijn en daarna pas de diepte in gaan. Vandaar dat er nu niet zoveel focus is op het doen van aanpassingen voor dit onderdeel op de pricewatch portal, maar eerder bij de categorie zelf. We zetten daarom de BBG's en Best buy's (ander soort content) bij de categorie. Is dit onvoldoende vindbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
En welke categoriën zijn dat dan zoal? En hoe hadden jullie het in gedachten om het te gaan weer te geven dan? :) Lijkt mij nog steeds het makkelijkste om per categorie BBG altijd de laatste weer te geven op de genoemde pagina. Eventueel per categorie erbij. Je kan het immers ook dusdanig zien dat door het gemis van de BBGs op de hoofdpagina men maar gaat browsen per categorie, in de hoop dan iets te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Ik moet bekennen dat ik meestal via de search bij de BBG terecht kom. Als ie eenmaal uit de carrousel is, dan klik je er niet zomaar meer op en moet je actief zoeken en weten dat ie er is. Misschien tussen .plans en .geeks een header met de laatste vier BBG's standaard op de FP? Of nog voor .plans?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong

Maite de Jong

Online Product Manager
Dank voor de input, we nemen het mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Eventueel onder 'recent getest' de BBGs plaatsen, aangezien daar nu toch een witruimte is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZSk8vVU.png
Dit was even met Chrome, waarin ik niet ingelogd was, doe ik dat hier, dan zie ik de advertentie niet en is er dus nog meer witruimte.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Overigens staat de nieuwste BBG (desktop BBG van Maart 2015) niet in het overzicht van de pricewatch nu.
Pagina: 1