Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjalmarvw
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 11:36
Heeft iemand ervaring met een inconsistent HDMI signaal wanneer het via de versterker gaat?

De setup is een Yamaha RX600d met vier HDMI ingangen waarop de tv decoder aangesloten is op HDMI poort 1. HDMI output gaat vervolgens naar een Philips 65PUS9109.

De storing die ik vervolgens krijg is dat het beeld wegvalt en de melding "geen signaal" verschijnt. Geluid loopt wel door en hoor ik over de boxen. Na enkele seconden komt het beeld soms terug en valt daarna weer weg. Ook komt het beeld soms terug in een andere verhouding (4:3).

Wanneer ik de decoder rechtstreeks via dezelfde HDMI kabel (HDMI out) aansluit op de TV dan gaat alles goed en is er super mooi beeld.

Heb al van alles geprobeerd om erachter te komen wat het zou kunnen zijn maar op dit moment heb ik even geen ideeën meer en baal ik dat het niet werkt.

Mogelijke oorzaken waar ik aan denk zijn:

- Incompatible receiver met TV (Yamaha - Philips) - maar dat lijkt me onlogisch
- Receiver kan 4k upscaling doen, en de TV doet dit zelf volgens mij ook, hierdoor ontstaat soort double decoding probleem. Ik kan echter nergens meer vinden waar ik voor de receiver upscaling uitzet (factory reset heeft niet geholpen)
- HDMI kabel kan het niet aan; is echter een high quality kabel en het probleem doet zich niet voor wanneer ik de HMI kabel rechtstreeks gebruik.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem, of misschien nog goede idee hoe het te fixen?

Zou balen als ik terug moet naar een setup waar ik alle HDMI ingangen van de TV rechtstreeks gebruik en dan een optical kabel moet gebruiken om het geluid via de versterker te laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 19:57
Gaat het over een specifieke setup box? Want het zou wel eens een HDMI handshake probleem kunnen zijn. Ook op meerdere ingangen van de receiver getest?

In het allerslechtste geval kun je de stb op de tv aansluiten en het geluid terug sturen via ARC, scheelt weer een kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjalmarvw
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-07 11:36
Het gaat om de Amino 140 die ik al een tijd heb als Setupbox (via Lijbrandt)

Wat bedoel je precies met het terugsturen via ARC, heb je dan een HDMI kabel terug naar de versterker voor alleen de audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik niet de oplossing maar wel een herkenning. Jouw bericht sterkt mij in de gedachte dat ik niet zomaar een nieuwe receiver moet gaan aanschaffen om van het probleem verlost te worden. Bij mij levert de combinatie Amino (decoder), Onkyo (Receiver) en Sony (TV) hetzelfde probleem op. Bizar is dat signalen vanuit de mediaplayer, met dezelfde kabel, hetzelfde signaal (bv. 1080p) geen problemen opleveren, maar wel vanuit de decoder. En ook Amino is wat mij betreft niet de hoofdoorzaak, want in mijn UPC-tijd had ik met hun standaard decoder al hetzelfde probleem. Het was zelfs een van de redenen om over te stappen op glasvezel.

Mijn oplossing is nu dat het afwisselend uit en weer aanzetten van alle drie de apparaten nog wel eens voor in ieder geval verbeterd kijkgenot zorgt, maar een probleem blijft het. Ook ik mis nog wel eens een doelpunt.

Ik hoop dus ook van harte dat iemand hier met DE oplossing komt.

Dit topic is gesloten.