Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

New Nintendo 3DS XL: Op alle fronten beter

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Geachte Redactie :)

Na het lezen van het artikel over de New Nintendo 3DS XL bekruipt me het gevoel dat er nog een redactionele stap nodig is. Er worden naar mijn mening wel heel erg veel zinnen herhaald, en er staan her en der wat rare zinnen.

Om een voorbeeld te geven:
Pagina 1: "Daar zag het niet naar uit"
Waar zag het niet naar uit? "Hij is new" of "Hij zou voor een betere 3d weergave moeten zorgen"

Pagina 2:
"direct op de eerste tekortkoming van de handheld; hij wordt geleverd zonder lader"
"Dat is lastig, want bij de nieuwe wordt geen lader geleverd."
"en dat de handheld geleverd wordt zonder lader"

"de ruimte op de geheugenkaart schiet al snel te kort"
"alleen is 4 GB al snel ontoereikend"

"Het zit verscholen onder de bodemplaat "
"geheugenkaart zit onder de bodemplaat verscholen"

"Het is alleen maar prettig dat Nintendo de sd-kaart vervangen heeft door de veel gangbaardere microsd-kaart"
"Net zoals het prettig is dat de oude sd-kaarten vervangen zijn door de modernere microsd-variant."

Moet eerlijk zeggen dat ik na deze pagina naar de conclusie ben overgestapt.
Wat mij betreft zou dit korter en bondiger kunnen, erg prettig leest het niet op dit moment.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Het gaat hier (wat je kritiek op pagina 2 betreft) vooral om het opbouwen van een argumentatie. Ik noem eerst een aantal punten die in eerste instantie frustrerend zijn, punten waar je direct na aanschaf tegenaan kunt lopen. Onderaan de pagina beargumenteer ik waarom die initiële ergernissen toch niet zwaar doorwegen in m'n oordeel over het apparaat. Daar herhaal ik (bewust) wat van mijn initiële bezwaren om m'n redenatie kracht bij te zetten. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het vast bondiger had gekund :-)

Wat je opmerking over pagina 1 betreft; het slaat terug op de laatste regel van de voorgaande alinea. De kop die er tussen staat maakt het wellicht wat lastig om te begrijpen dat de zin dus niet op de kop, maar op de voorgaande zin slaat. Het valt wat mij betreft onder 'spelen met taal'. Zelfs op een serieuze site als Tweakers moet daar toch een heel klein beetje ruimte voor zijn ;-)

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Heb je niks te doen MikeyMan?

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Oh, kritiek is welkom hoor. Houdt ons scherp :-)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Had juist zat te doen, vandaar mijn wat kort door de bocht reactie.
Ik -en daar ben ik gezien de reacties- ben er blijkbaar niet alleen in dat ik de schrijfstijl niet helemaal up-to-par vind. Juist van tweakers verwacht ik veel, en ik ben meestal niet van het mierenneuken, maar wilde hier toch een opmerking over maken.