Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 14:42
Goedendag,

Ik heb thuis sinds kort een upgrade gekregen voor het internet en ik krijg nu tot 50 mbps binnen. In de living waat de router staat kan ik die snelheid volledig ophalen via wifi maar mijn pc/ps4 zit in een nieuwe aanbouw ergens in de hoek waardoor ik maar de helft van de snelheid binnen krijg. rond de 25 a 30 mbps.

Dit is natuurlijk jammer. Eerst dacht ik dat het wifi signaal dan hard verstoord wordt maar als ik een laptop daar zette kreeg die wel de volledige internet snelheid binnen. Dus ik zou denken dat het dan aan mijn wifi kaart ligt dat verouderd is of teveel is afgeschermd?

Ik had gelezen dat je via dd-wrt een custom firmware kan installeren zodat jeje router omvormd naar een wifi adapter. Deze router is nog redelijk recent denk ik en toch wel populair dus zou die misschien beter het wifi signaal kunnen ontvangen en via de ethernet poorten internet op mijn pc en ps4 voorzien.

Maar als ik ga kijken bij ondersteunde routers kan ik het model 'X3000' precies niet vinden. Of ben ik naar de verkeerde nummer aan het kijken? Want anders is dat ook geen oplossing...

Ik heb ondertussen gekeken voor de router als acces punt te gebruiken maar dat werkte helaas niet. Ik zou misschien een powerline kunnen aanschaffen maar ik zag dan weer dat het stopcontant bij de router op een ander elektriciteit netwerk zit dan de stopcontanten bij de pc/ps4. (via de verdeler in de garage) Dus weet ik niet of zoiets dan weer gaat werken... En een wifi extender of repeater gaat uw snelheid dan weer sowieso halveren... Dus weet ik echt niet hoe ik het probleem kan oplossen.

Kunnen jullie mij verder helpen?

De kosten maken niet echt uit maar zou wel graag zekerheid hebben dat het werkt. Een powerline verbinding testen is ook geen optie..

Alvast bedankt tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:22:
Goedendag,

Ik heb thuis sinds kort een upgrade gekregen voor het internet en ik krijg nu tot 50 mbps binnen. In de living waat de router staat kan ik die snelheid volledig ophalen via wifi maar mijn pc/ps4 zit in een nieuwe aanbouw ergens in de hoek waardoor ik maar de helft van de snelheid binnen krijg. rond de 25 a 30 mbps.

Dit is natuurlijk jammer. Eerst dacht ik dat het wifi signaal dan hard verstoord wordt maar als ik een laptop daar zette kreeg die wel de volledige internet snelheid binnen. Dus ik zou denken dat het dan aan mijn wifi kaart ligt dat verouderd is of teveel is afgeschermd?

Ik had gelezen dat je via dd-wrt een custom firmware kan installeren zodat jeje router omvormd naar een wifi adapter. Deze router is nog redelijk recent denk ik en toch wel populair dus zou die misschien beter het wifi signaal kunnen ontvangen en via de ethernet poorten internet op mijn pc en ps4 voorzien.

Maar als ik ga kijken bij ondersteunde routers kan ik het model 'X3000' precies niet vinden. Of ben ik naar de verkeerde nummer aan het kijken? Want anders is dat ook geen oplossing...

Ik heb ondertussen gekeken voor de router als acces punt te gebruiken maar dat werkte helaas niet. Ik zou misschien een powerline kunnen aanschaffen maar ik zag dan weer dat het stopcontant bij de router op een ander elektriciteit netwerk zit dan de stopcontanten bij de pc/ps4. (via de verdeler in de garage) Dus weet ik niet of zoiets dan weer gaat werken... En een wifi extender of repeater gaat uw snelheid dan weer sowieso halveren... Dus weet ik echt niet hoe ik het probleem kan oplossen.

Kunnen jullie mij verder helpen?

De kosten maken niet echt uit maar zou wel graag zekerheid hebben dat het werkt. Een powerline verbinding testen is ook geen optie..

Alvast bedankt tweakers!
Wat je doet is eigenlijk een Wireless bridge (mode) maken dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.wi-fiplanet.com/img/2006/10/01.wirelessbridgemap.jpg

Ik weet niet als je inmiddels hier wat topic hebt gelezen, maar dit is een techniek die toch best vaak afgeraden wordt. Ook de door jou beschreven powerline is niet altijd de oplossing. Voor sommige werkt het perfect, voor andere is het een bagger oplossing.

Wanneer je een kabel kan trekken en een switch hier achter kan plaatsen, heeft dit altijd de voorkeur,

Op DD-WRT staat hier de hele handleiding hoe je de bdrige mode configureert

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
oke dank je ik zal het eens bekijken vandaag!! :) Bridgen had ik ook als oplossing gezien maar dacht dat dit op hetzelfde als acces point neerkwam.
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]

Ik weet niet als je inmiddels hier wat topic hebt gelezen, maar dit is een techniek die toch best vaak afgeraden wordt. Ook de door jou beschreven powerline is niet altijd de oplossing. Voor sommige werkt het perfect, voor andere is het een bagger oplossing.

Wanneer je een kabel kan trekken en een switch hier achter kan plaatsen, heeft dit altijd de voorkeur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zekerheid?Als je een aanbouw doet, ook gewoon zorgen dat je de bekabeling erheen op orde maakt. Ook de netwerkbekabeling. Leg dus alsnog (evt door de loze leidingen die je hopelijk aangelegd hebt) een Cat5e of betere Ethernetkabel aan.

WiFi is inherent onzeker - zelfde technologie als powerline wat je - terecht - al uitgesloten hebt maar dan via de lucht.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:58:
oke dank je ik zal het eens bekijken vandaag!! :) Bridgen had ik ook als oplossing gezien maar dacht dat dit op hetzelfde als acces point neerkwam.

[...]
Het begrip Access point is een andere configuratie.

Wanneer je de router als access point gebruikt dan trek je een kabel van af je primary router naar je secundaire router, en zend deze opnieuw een draadloos signaal uit.

[ Voor 22% gewijzigd door flipkipse op 05-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ik zie dat je voor te bridgen ook weer die dd-wrt firmware nodig hebt maar ik kan mijn router niet vinden bij de ondersteunde lijst ??? :? Als ik al eens zou kunnen beginnen met die dd-wrt firmware op die linksys router te krijgen ben ik al een hele stap verder maar ik zou begot niet weten welke firmware ik er dan moet opzetten?
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:56:
[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ja we hadden gewoon een kleine koepel vanachter aan het huis en hebben die weggedaan en een veranda bij gebouwd. dus ik zit wel in dezelfde ruimte als de router maar er zitten een dikke hoek tussen en dan nog een buiten muur + mijn pc zit dan zo nog eens ergens achter een muur in een hoek.. :P
dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:59:
Zekerheid?Als je een aanbouw doet, ook gewoon zorgen dat je de bekabeling erheen op orde maakt. Ook de netwerkbekabeling. Leg dus alsnog (evt door de loze leidingen die je hopelijk aangelegd hebt) een Cat5e of betere Ethernetkabel aan.

WiFi is inherent onzeker - zelfde technologie als powerline wat je - terecht - al uitgesloten hebt maar dan via de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kans is ook groot dat je voor een optimale werking van de bridge op beide modellen DD-Wrt moet zetten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:04:
Ik zie dat je voor te bridgen ook weer die dd-wrt firmware nodig hebt maar ik kan mijn router niet vinden bij de ondersteunde lijst ??? :? Als ik al eens zou kunnen beginnen met die dd-wrt firmware op die linksys router te krijgen ben ik al een hele stap verder maar ik zou begot niet weten welke firmware ik er dan moet opzetten?

[...]
Nogmaals herhaal ik het eerder aangekaarde argument: Bridge mode gaat je geen 100% zekerheid bieden. Een kabel trekken wel.

Als je toch voor de bridge mode wilt gaan:
- Zal ikOpen Wrt gebruiken

Wat voor type is je hoofd router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Oei ja dat ga ik wel niet doen want die andere nieuwe router werkt goed zoals hij is en ga hier geen custom firmware op flashen.. :/

Agja.. Dan denk ik dat ik met heel mijn stuff terug moet verhuizen.. :p Want kan het mss zijn dat mijn wifikaart dan te oud is? en dat die maar max 30 mbps kan ontvangen? Mss een zo een wifi adapter kopen?
Maar zou ook graag mijn ps4 aansluiten dusja. :p dilemma's dilemma's
Borromini schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:09:
Kans is ook groot dat je voor een optimale werking van de bridge op beide modellen DD-Wrt moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Het is de nieuwste bbox3 modem/router van belgacom/proximus.. Nog al een ferm ding. :) Dus daar wil ik zeker niets aanveranderen.
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:11:
[...]

Nogmaals herhaal ik het eerder aangekaarde argument: Bridge mode gaat je geen 100% zekerheid bieden. Een kabel trekken wel.

Als je toch voor de bridge mode wilt gaan:
- Zal ikOpen Wrt gebruiken

Wat voor type is je hoofd router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ik had ook gisteren een acces punt gemaakt van die linksys router. Had een guide gevolgd maar werkten precies niet. De stappen die ik had ondernomen:

- Eerst de router gereset zodat ik met default username en pass op de router kon
- Dan heb ik dhcp afgezet
- Het een ip adres 192.168.1.10 gegeven. (main router is 192.168.1.1)
- Zelfde subnetmask als main router
- Een andere SSID
- gesaved, heropstart
- aangesloten via ethernet kabel van de main router op de DSL poort van de linksys router.
- Het dan zo ver mogelijk gelegd om de hoek voor betere verbinding
- Maar bij de pc zag ik de andere router al niet staan...

Ik heb nog iets vergeten ?
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:03:
[...]

Het begrip Access point is een andere configuratie.

Wanneer je de router als access point gebruikt dan trek je een kabel van af je primary router naar je secundaire router, en zend deze opnieuw een draadloos signaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:26:
Ik had ook gisteren een acces punt gemaakt van die linksys router. Had een guide gevolgd maar werkten precies niet. De stappen die ik had ondernomen:

- Eerst de router gereset zodat ik met default username en pass op de router kon
- Dan heb ik dhcp afgezet
- Het een ip adres 192.168.1.10 gegeven. (main router is 192.168.1.1)
- Zelfde subnetmask als main router
- Een andere SSID
- gesaved, heropstart
- aangesloten via ethernet kabel van de main router op de DSL poort van de linksys router.
- Het dan zo ver mogelijk gelegd om de hoek voor betere verbinding
- Maar bij de pc zag ik de andere router al niet staan...

Ik heb nog iets vergeten ?

[...]
Je had de broadcasting van je SSID wel aangezet?

Afbeeldingslocatie: http://smhttp.23575.nexcesscdn.net/80ABE1/sbmedia/blog/wp-content/uploads/2014/01/ddwrt-how-to-disable-ssid-broadcast.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Hehe dat is weer die dd-wrt interface die ik niet heb. :P Daar heb ik niet naar gekeken, is die optie ook aanwezig in de linksys firmware?
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:32:
[...]

Je had de broadcasting van je SSID wel aangezet?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

aangesloten via ethernet kabel van de main router op de DSL poort van de linksys router.
Dat werkt niet...je moet de netwerkkabel in een LAN poort steken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:50:
Hehe dat is weer die dd-wrt interface die ik niet heb. :P Daar heb ik niet naar gekeken, is die optie ook aanwezig in de linksys firmware?

[...]
Ik heb nog nooit gezien dat die optie niet in een router aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Oke zal dan nog eens een acces point proberen te maken. :)
MikeyMan schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:19:
[...]

Ik heb nog nooit gezien dat die optie niet in een router aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Dat is mss wat er fout was. DSL is toch het gene wat er van een modem zou komen? Dus ik dacht input internet daar ?
lier schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Dat werkt niet...je moet de netwerkkabel in een LAN poort steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:37:
Dat is mss wat er fout was. DSL is toch het gene wat er van een modem zou komen? Dus ik dacht input internet daar ?
Altijd goed om mee te denken, de uitleg in de How To is echter ondubbelzinnig.

Ik zeg niet dat het de fout is, maar het is in ieder geval fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Dus van één van de main router zijn ethernet poorten naar één van de ethernet poorten van de acces point router?
lier schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:41:
[...]

Altijd goed om mee te denken, de uitleg in de How To is echter ondubbelzinnig.

Ik zeg niet dat het de fout is, maar het is in ieder geval fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Bennemans360 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:51:
Dus van één van de main router zijn ethernet poorten naar één van de ethernet poorten van de acces point router?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HxWEK5geC2lkvwbmCDcgvbF2/full.png
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennemans360
Ja dus ok. :) Zal dat nog eens proberen thuis. En ook dat SSID gedoe afzetten. Thx for the help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 10:27
Bennemans360 is het uiteindelijk nog gelukt met de X3000 router?
Pagina: 1