Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 08:01
Ik zoek een?
Een chinese smartphone voor mijn moeder

Wat is je budget?
Ongeveer €100, mag wat speling in zitten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De smartphone is bedoelt voor mijn moeder. Dus eigenlijk moet hij rechtstreeks uit de doos goed werken (in NL taal) zonder dat ik dingen moet flashen etc. De telefoon zal in eerste instantie alleen voor whatsapp gebruik zijn. Misschien heel af en toe internet en email gebruik. Daarom is 4g denk ik geen must. Misschien dat ik 'm mee ga nemen naar festivals

Wat heb je zelf al gevonden?
Elephone P6000
Leagoo Lead 7
Xiaomi Redmi 2 (maar vereist 'veel' flashen?)
THL 4000

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke smartphone adviseren jullie me (welke zie ik over t hoofd)?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het niet handiger om ivm gebruiksvriendelijkheid gewoon een tweedehands HTC te kopen?

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 08:01
Hoe bedoel je precies? Wat is dan 't verschil met een nieuwe chinese smartphone met zo goed als 'stock/clean' android?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou mijn moeder geen stock Android voor durven Schotelen. Juist schillen als bijv sense voegen voor mensen die minder affiniteit hebben met techniek wat mij betreft wat gebruiksvriendelijkheid toe. Daarnaast, van een toestel wat hier verkocht is weet je natuurlijk zeker dat ie Nederlands praat. Ik zou zelf opteren voor een one s of iets in die richting.

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Mijn moeder heeft sinds een paar weken een Honor 3C wel rond de €140 maar imo een gebruiksvriendelijke rom.
Mijn vader heb ik naar een Nokia Lumia 630 gepraat, heeft hij voor €84 opgepikt bij de BCC BTW dagen. Ik denk dat die nog gebruikvriendelijker is vanwege Windows Phone. Hij heeft hem echter nog niet in gebruik dus nog geen ervaringen over gehoord.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik geloof niet, dat een Chinese telefoon de nederlandse taal ondersteunt, tenzij hij hier officieel verkocht wordt.

Ivm de gebruiksvriendelijkheid voor 'niet-tweakers' zou ik ook een van de budget Lumia's aanraden.

Bij een Chinese telefoon, waarmee je vaak (niet altijd) nog met ROM's moet gaan experimenteren, denk ik eerlijk gezegd, niet onmiddellijk aan 'rechtstreeks uit de doos goed werken', dat is veel meer 't geval bij iPhones en Lumia's.

Bovendien, ik weet niet, hoe oud je moeder is, maar de moeder en vaders, die ik ken, hebben veel liever apparatuur, die gewoon in een nederlandse (web)winkel gekocht wordt, met nederlandse gebruiksaanwijzing en garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door Marly op 05-02-2015 11:02 . Reden: aanvulling ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:20
bijna alle chinese telefoons ondersteunen de Nederlandse taal.
en vele telefoons werken gewoon goed uit de doos :)
maar niet allemaal ;)

[ Voor 38% gewijzigd door krissie100 op 05-02-2015 11:14 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 09:34
Mijn beide ouders hebben een Jiayu G2F (WCDMA). Fijn toestelletje. Lekker simpel, stock Android. En ja, werkt goed 'rechtstreeks uit de doos'. Enige probleempje is dat er niet heel goed mee te navigeren is vanwege de GPS. Batterij gaat lekker lang mee
De telefoon is alleen wat kleiner dan de andere die je benoemd. Maar een 4,3 inch scherm is zeker niet klein te noemen.
Marly schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:51:
Ik geloof niet, dat een Chinese telefoon de nederlandse taal ondersteunt, tenzij hij hier officieel verkocht wordt
90% van de Chinese telefoons ondersteund gewoon Nederlands out of the box. Zo niet, is er altijd wel een optie aanwezig om dit te laten flashen bij de webshop (kost max 3 euro)
Marly schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:51:
Bij een Chinese telefoon, waarmee je vaak (niet altijd) nog met ROM's moet gaan experimenteren, denk ik eerlijk gezegd, niet onmiddellijk aan 'rechtstreeks uit de doos goed werken', dat is veel meer 't geval bij iPhones en Lumia's.
Vaak (niet altijd) ?
Maak er maar gewoon af en toe van. Veel chinese telefoons hebben standaard een prima ROM voor de 'simpele gebruiker'. De meeste Chineesjes draaien 4.2.2 stock met een enkele aanpassing. Als je een nieuwere Android versie wilt dien je wel te spelen met ROM's. Hier zeker niet van toepassing.

Door mijn ervaringen met de Jiayu G4c, G4S, G2F (2x), Dogee Valencia, Zopo ZP1000, Xiaomi mi2s en Xiaomi RedMi kan ik wel vertellen dat veel chineesjes wel degelijk goed out of the box werken. Ik ben het dus totaal niet eens met al de beweringen die je doet. En ik raad de TS, met dit budget dan zeker een chinese telefoon aan. En ik zou zelf zeggen.. Jiayu G2F

Verwijderd

Koop een Windows Phone. Goede updates, gemakkelijke interface en Nederlandse garantie :). Ook nog eens vrij goedkoop. Ook de eerder genoemde Honor 3C is een leuke optie en als zij een kleinere telefoons wenst kun je kijken naar de Huawei G6.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kan de Phicomm C230W aanraden, die heb ik voor mijn moeder besteld.
Ze was er in het begin wel blij mee, maar werd uiteindelijk na een paar weken zeer traag, toen heb ik er een custom rom op gezet, nou doet hij het weer lekker snel. Het flashen ging best makkelijk
Eén nadeel: die custom rom heeft alleen Engels (of Spaans of Chinees).
Afgeprijsd van 130 naar 50 dollar, daar klopt weinig van want ik heb hem uiteindelijk voor 43 euro gekocht, bij DX.com.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:51:
Koop een Windows Phone. Goede updates, gemakkelijke interface en Nederlandse garantie :). Ook nog eens vrij goedkoop. Ook de eerder genoemde Honor 3C is een leuke optie en als zij een kleinere telefoons wenst kun je kijken naar de Huawei G6.
Dit.

Mijn ervaring is dat WP's zeer geschikt zijn voor de mensen die wat minder technisch zijn. Een 535 is gewoon een heel leuk en compleet ding, heb je vrijwel geen omkijken naar.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1