Toon posts:

Game PC (900 Euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk ermee kunnen gamen. (O.a Arma 3 en Assassin's Creed.)
En misschien later gaan livestreamen..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximale budget is 900 euro. (Ik bouw hem zelf, Met verzendskosten.)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn beeldscherm, toetsenbord, muis en headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nou, ik heb zelf al een lijst gemaakt met de dingen die ik erin zou willen hebben.
Alleen ik zou graag suggesties of enige tips willen horen/lezen of de hardware wel compatibel is met elkaar en of er nog enige dingen veranderd kunnen worden waardoor mijn systeem beter zou gaan werken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,-€ 180,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 76,95€ 76,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 351,95€ 351,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Corsair Carbide 200R Closed€ 52,95€ 52,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 71,72€ 71,72
1Cooler Master B600€ 47,-€ 47,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,07

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voornamelijk Intel en Nvidia. Geen idee waarom. Maar ja ik sta open voor andere merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het beste uit mijn systeempje/budget halen. Geluidsniveau, energieverbruik en grootte maken mij niets uit.

Ga je overklokken?
Ik was niet van plan te gaan overklokken.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vrij aardig systeem, maar die voeding wil je niet hebben. Oplossing:
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
Of een goedkopere budget oplossing, aangezien een SSD in zo'n systeem niet mag ontbreken:
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
Dan blijft er zo +-83 euro over, waarvoor je een kleine SSD kan krijgen:
pricewatch: Crucial M550 2,5" 128GB
Al is deze, zoals ik eerder al zei, vrij klein en zou ik ietsjes meer uitgeven en voor de 256GB versie gaan:
pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Wat je eventueel wel kan doen, is voor een AMD GPU te gaan bespaard je 70 euro. Verbruikt ietsjes meer stroom, maar het prestatieverschil is klein (+- 5 fps)
pricewatch: Club3D Radeon R9 290 royalAce
Al raad ik hiervoor wel de S12ii 520W aan, 400W wordt vrij lrapjes.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je nvidia wil voor shadowplay; Amd heeft raptr en dat werkt goed. Ik heb het zelf ook en alles werkt gewoon goed. Je kunt ook live streamen maar dat heb ik nog niet gedaan.
Verder eigenlijk alles wat hierboven word gezegd

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt MK & Willem!
Alleen ik ben nog benieuwd naar de kast.. Past daar wel al mijn hardware in die ik erin zou willen hebben ofniet?
En is mijn systeem wel koel genoeg om de hele kast op een normale temperatuur te houden?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 07:57:
Ontzettend bedankt MK & Willem!
Alleen ik ben nog benieuwd naar de kast.. Past daar wel al mijn hardware in die ik erin zou willen hebben ofniet?
En is mijn systeem wel koel genoeg om de hele kast op een normale temperatuur te houden?
Als je een goede koeling kast wil met een 'klein' budget, is een 300r een goede optie.
Een 200r zal genoeg koeling bieden aan een gtx 970, maar een r9 290 word écht warm hoor. Ik heb er eentje zitten in een Corsair Vengeance C70 (die is gericht op koeling), maar er komt flink warme lucht uit. (ik heb alleen 3 outtake fans, geen intake, 2 boven en 1 achter)

Lord-The-Gamer (L-T-G)