Windows 7 van een Sata schijf naar een SSD schijf

Pagina: 1
Acties:

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03-2025
Een computer had een virus gekregen waardoor de boot.ini file werd corrupted
Waardoor ik de computer opnieuw moest instaleren want het kostte teveel werk om te computer weer schoon te krijgen

Maar helaas had ik de Windows 7 op de verkeerde schijf geherinstalleerd... |:(
Ik had helaas the interne sata schijf leeg gemaakt, wat eigenlijk de SSD schijf had moeten zijn
(waarvoor ik ook nog moet gaan kijken of ik die inhoud van de Sata schijf weer tot leven kan brengen....) :|

Maar mijn vraag was of het mogelijk was om een hele bestuuringsystem (Windows 7 32 bit) te verplaatsen?

Van een Interne Sata schijf naar een interne SSD Schijf?

En omdat er ook wat files op de sata schijf zaten die eigenlijk belangrijk waren was ik ook nieuwsgierig of die nog te redden waren? (Windows 7 is helaas over die data heen gekopieerd... R.I.P... |:( )

Als iemand my wat advies zou kunnen geven dan zou dat hemels zijn O-) !!
Thx for reading ;)

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-01 15:26
Wat je kan doen is een image maken van de HDD met backup software en deze dan terugzetten op de SSD.

Wat betreft je data, mogelijk kun je iets terughalen met programma's als GetDataBack, echter is er geen garantie. Een andere optie is om een datarecovery bedrijf in te schakelen, als de data die kosten het waard zijn.

En als laatste geldt ook hier weer, maak regelmatig een goede backup van je belangrijke data.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Nog sterker (en niet leuk) : Als je er geen backup van hebt was de data niet belangrijk.

Abort, Retry, Quake ???

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03-2025
Dat is een geweldig idee
Zo had ik er eigenlijk niet naar gekeken... mhhh
Was vergeten dat ik gewoon Windows 7 gewoon op de SSD kan zetten en de instellingen kan overkopieren

Nu nog wat CD's gaan kopen....

Bedankt voor het advies!! ;)

voor de verloren bestanden zal ik wel iets anders voor verzinnen :)

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 09:14
Vergeet daarna niet defrag uit te zetten...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein