Toon posts:

Nieuwe aansluiting Internet / TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om dit jaar uit huis te gaan, en terug te emigreren naar Nederland.
Dit zou zijn in Zuid-Limburg (Regio Stein/Geleen/Sittard).

Ik loop alleen tegen een aantal dingetjes aan;

Ik werk momenteel voor een Belgische ISP, en ben dus wel een en ander gewend qua absurde prijzen omdat ik er dagelijks mee werk.

Alleen ken ik de ISP's in Nederland vrij slecht. Ik hoor natuurlijk wel een en ander, maar ik weet niet goed wat ik moet.

Ik wil minimaal een internet snelheid van 50 Mbp/s, zodat ik toch degelijk m'n dingen kan doen. Tevens zou TV natuurlijk erg leuk zijn, alleen mijn probleem is dus dit;

Ben je in Nederland om perse DTV te nemen als je TV wil, of kan het ook gewoon analoog? Zo ja, waar moet je dat dan regelen? Ik zie bij KPN/UPC voornamelijk DTV naar voren komen, wat ook logisch is.

Tevens zou ik graag een beetje advies willen qua ISP. De ene zegt wel dat dit goed is, en dat goed is, maar aan het eind van de dag, waar heb ik het meeste aan?

Momenteel heb ik KPN en UPC bekeken, ik kom aan de volgende prijzen;

KPN : heb ik meteen al een probleem. Daar is alleen maar een 10/100 Mbp/s verbinding beschikbaar. Prijsverschil is 20,-.
DTV + 100Mbp/s Internet = €52.50,-
Ze geven overigens wel aan dat dat pakket 'beschikbaar' is in een straat waar ik een stekkie op het oog heb.

UPC: DTV + 50 Mbp/s Internet = €43.50,-
Hier komt wel eenmalig €29,- bij voor apparatuur.

Kan iemand mij een beetje advies geven? Ik zit bij UPC meteen vast aan een 1-jarig contract, wat wel ' lang' is natuurlijk. Eventuele andere ISP's die hoog zijn aangeschreven zijn natuurlijk ook altijd welkom. Ben zelf natuurlijk ook actief op zoek naar reviews e.d, maar ik stel het advies van collegae Tweakers toch net iets hoger in waarde.

Bij voorbaat dank.

Deze thread mag verplaatst worden als hij niet goed staat, mijn excuses van te voren. Heb gekeken maar dit leek de goeie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:58

WeirdEye

Eindbaas

Je geeft aan Zuid Limburg, volgens mij is Ziggo hier de kabel provider.
Misschien wel even handig om dit te controleren wat er mogelijk is.

Bij ADSL/VDSL is afstand tot de wijkcentrale ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

Welkom in de wereld van de ISP's, zij werken allemaal met jaarcontracten, binnen het jaar stoppen is dokken, bij verhuizen binnen het jaar heb je verhuiskosten, mits op het nieuwe adres leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WeirdEye schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:14:
Je geeft aan Zuid Limburg, volgens mij is Ziggo hier de kabel provider.
Misschien wel even handig om dit te controleren wat er mogelijk is.

Bij ADSL/VDSL is afstand tot de wijkcentrale ook belangrijk.
Goed dat je dit zegt, dankjewel. Zal straks na m'n werk eens op onderzoek uitgaan.
Speedmaster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:29:
Welkom in de wereld van de ISP's, zij werken allemaal met jaarcontracten, binnen het jaar stoppen is dokken, bij verhuizen binnen het jaar heb je verhuiskosten, mits op het nieuwe adres leverbaar.
Heel apart. Waar ik nu voor werk is er geen opzeg termijn + opzegkost. Je kan overstappen wanneer je wil. Die Belgen zijn misschien duurder, maar je kan wel gaan en staan waar je wil. 8)7

----

Wat mag ik overigens van die modems in Nederland verwachten? Is dit een beetje kwalitatief WIFI signaal, of is dit dramatisch? Dan weet ik namelijk al of ik versterkers moet gaan plaatsen en dergelijke.
Ik probeer een zo compleet mogelijk kostenplaatje te maken zodat ik niet voor gekke dingen kom te staan t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 09:17

OgWok

U.N.C.L.E.

Sittard/Geleen is Ziggo en daar bieden ze nog gewoon analoge TV aan. Je kan dat uitbreiden met Internet pakketten Z1 30/3, Z2 90/9 of Z3 180/18. Eventueel icm. Interactieve TV.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Allereerst is het inderdaad zo dat we in Nederland voornamelijk met jaarcontracten werken. De enige ISP die dat niet deed(mijn ISP), gaat stoppen dus daar heb je niks meer aan.

Over het algemeen kun je pas onderzoek doen naar ISPs die bieden wat jij wilt, als je een huis op het oog hebt. Want niet alle huizen in Nederland beschikken over coaxkabel of zijn binnen VDSL-bereik.
Zonder coaxkabel en VDSL zul je zeker geen 50Mbit kunnen halen.

Als je analoge tv wilt ontvangen, dan is je enige optie Ziggo(coaxkabel). Alle andere providers leveren (digitale) IPTV over DSL, glasvezel of DVB-S over satelliet.

En ja, opzegkosten, aansluitkosten, upgradekosten, nummerportering etc. bestaan wel maar zijn providerafhankelijk.

Wat betreft de modems: Ook afhankelijk in welk huis(materiaal muren). Over het algemeen zetten mensen zelf een eigen accesspoint/router neer achter het providermodem, mits dan mogelijk is natuurlijk. Experiaboxmodems van KPN hebben geen geweldig WiFi bereik en de firmware is zo goed als onmogelijk te tweaken.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Speedmaster schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:29:
Onzin, als je bij Ziggo belt, en geen actie wil. Jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen, dank.
Ik heb nu een behoorlijk idee wat ik moet. Zal alles eens goed bekijken, en dan m'n beslissing maken.

Denk dat ik toch richting UPC aan het trekken ben, ga straks opzoeken hoe hun dekking en dergelijke is, evt contact opnemen met die klantendienst. Dan maar een paar euro'tjes meer bijleggen met z'n tweetjes, en een STB hebben. Vriendin wou analoog hoofdzakelijk weten, omdat zij nogal een geldbesparend type is. (Het kan niet goedkoop genoeg :P )

Het feit dat ik niet aan de firmware van KPN kan tweaken is jammer, dan zal ik grotendeels m'n eigen spul aan gaan sluiten. Hopelijk is de bottleneck dan niet TE erg.

Het huisje wat ik op het oog heb is een appartement, waarvan mijn bovenbuur een van mijn beste vrienden is. ( Ben zo op dat adres gekomen ). Hij beschikt over een COAX kabel, dus ik ga er voorzichtig van uit dat ik die dan ook heb liggen. Ga het toch even navragen voor de zekerheid.

Nogmaals bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

UPC is zoals gezegd geen optie. Je wilt in het verzorgingsgebied van Ziggo wonen en daar is UPC niet actief. Niet dat dat veel uitmaakt: UPC's moederbedrijf heeft Ziggo overgenomen en de twee liggen in fusie. Binnenkort heet het allemaal 'Ziggo'.

Mbt WiFi op modem: het is beter dan het ooit geweest is, maar fundamenteel probleem blijft: ideale plek voor een kabelmodem is zelden ideale plek voor een WiFi AP. In hoeverre dat echt lastig gaat zijn hangt af van je huis en waar de AOP (overnamepunt voor coax) zit. Als dat in de woonkamer is en je daar ook vooral WiFi gaat gebruiken is het prima. Heb je echter zoals ik een AOP in een uitpandige meterkast met betonmuren dan zou zelfs de beste AP in een modem/router beroerd presteren binnenhuis.

Draai het om: doe een site survey en bepaal waar je in huis AP's nodig hebt. Als je op een van die plekken de kabelmodem kunt hangen, mooi. Zo niet, dan moet je sowieso met extra AP's werken. Exact waar in dat verhaal de router staat kun je flexibeler in zijn. Als het handig is om je UTP bij de modem bij elkaar te brengen, dan kun je daar de router van gebruiken, is het handiger om op een van de AP locaties de UTP bij elkaar te brengen, dan zet je daar een router/AP neer.

Bottom line: vertrouw niet op je provider om je WiFi te regelen, doe dat zelf en kijk of wat je provider levert zinnig in te passen is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
timmie1 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:52:

Als je analoge tv wilt ontvangen, dan is je enige optie Ziggo(coaxkabel). Alle andere providers leveren (digitale) IPTV over DSL, glasvezel of DVB-S over satelliet.
Dat is wat kort door de bocht. Er zijn wel nog enkele glasvezel aanbieders die ook analoge en DVB-C aanbieden naast IPTV dit zijn Fiber, Solcon, Stipte. De kans is echter minder groot dat de TS glasvezel kan krijgen op het adres, dit is snel genoeg gecontroleerd als hij een postcode, huisnummer heeft.

Daarnaast zijn XSYou en Caiway ook lokaal actief (niet in die regio volgens mij met DVB-C echter geen analoge tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:41:
UPC is zoals gezegd geen optie. Je wilt in het verzorgingsgebied van Ziggo wonen en daar is UPC niet actief. Niet dat dat veel uitmaakt: UPC's moederbedrijf heeft Ziggo overgenomen en de twee liggen in fusie. Binnenkort heet het allemaal 'Ziggo'.

Mbt WiFi op modem: het is beter dan het ooit geweest is, maar fundamenteel probleem blijft: ideale plek voor een kabelmodem is zelden ideale plek voor een WiFi AP. In hoeverre dat echt lastig gaat zijn hangt af van je huis en waar de AOP (overnamepunt voor coax) zit. Als dat in de woonkamer is en je daar ook vooral WiFi gaat gebruiken is het prima. Heb je echter zoals ik een AOP in een uitpandige meterkast met betonmuren dan zou zelfs de beste AP in een modem/router beroerd presteren binnenhuis.

Draai het om: doe een site survey en bepaal waar je in huis AP's nodig hebt. Als je op een van die plekken de kabelmodem kunt hangen, mooi. Zo niet, dan moet je sowieso met extra AP's werken. Exact waar in dat verhaal de router staat kun je flexibeler in zijn. Als het handig is om je UTP bij de modem bij elkaar te brengen, dan kun je daar de router van gebruiken, is het handiger om op een van de AP locaties de UTP bij elkaar te brengen, dan zet je daar een router/AP neer.

Bottom line: vertrouw niet op je provider om je WiFi te regelen, doe dat zelf en kijk of wat je provider levert zinnig in te passen is.
Dan had ik het verkeerd begrepen m.b.t. UPC. Ik denk dat ik inderdaad je advies ga opvolgen aangaande een site survey. Daardoor krijg je inderdaad een goed beeld wat waar hoort. Scheelt dat ik op dagelijkse basis met dit spul werk, dus AP'tjes heb ik voor bijna niks. 8)

Als het goed is kan ik in de loop van deze week/volgende effectief naar binnen om de boel eens te bekijken, maak ik meteen een grondplan voor mezelf. Altijd handig als je een opleiding als electricien hebt gedaan, stroombaanschema's zijn geweldig. ;)
funrider schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:05:
[...]

Dat is wat kort door de bocht. Er zijn wel nog enkele glasvezel aanbieders die ook analoge en DVB-C aanbieden naast IPTV dit zijn Fiber, Solcon, Stipte. De kans is echter minder groot dat de TS glasvezel kan krijgen op het adres, dit is snel genoeg gecontroleerd als hij een postcode, huisnummer heeft.

Daarnaast zijn XSYou en Caiway ook lokaal actief (niet in die regio volgens mij met DVB-C echter geen analoge tv).
Zal ook dit eens bekijken. Bedankt hiervoor.
Pagina: 1