12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
[ Voor 42% gewijzigd door André op 04-02-2015 23:11 ]
Uiteraard wordt wel van je verwacht dat je zelf actie onderneemt om je inkomen op peil te brengen en solliciteert. Kijk ook even goed of het inkomen wat je nu hebt wel onder bijstandsniveau zit en of er geen sprake is van een te hoog vermogen. Anders heeft aanvragen weinig zin
Maar gek genoeg

De gemeente zit ook met de handen in het haar met de nieuwe regelgeving, vraag maar aan zeggen ze.
Niet mijn probleem, maar het treft je wel.
Eigenlijk een hoop werk, met kansen van nul.
Toevallig zullen heel weinig mensen met een baan hier een vergoeding uit kunnen krijgen.
En ons verzamel inkomen is ruim boven het minimumloon, en er wordt gekeken naar het zuiver inkomen van 2013.
En toen was het inkomen normaal.
Ook kan je daar bezwaar op indienen, maar in 2014 was het inkomen 15% minder, en daar kijken ze medio 2016 naar als je inkomen na belastingen zuiver is.
Dus medio 2017 kan mijn bezwaar van dit jaar behandeld worden.
Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid
Laat ik het niet over de tijd hebben die het allemaal kost, en tijd heb je gewoon niet met een intensieve mantelzorger taak.
En die tijd is kostbaar, met de wetenschap dat je alleen achterblijft met je negenjarige dochter binnen afzienbare tijd.
Er moet toch een andere route zijn, iemand? een ervaring deskundige bijvoorbeeld.
Die weet uit welk hoekje(s) gaatje je geld kan peuren.
[ Voor 55% gewijzigd door Supertip op 04-02-2015 23:53 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Op gemeentelijk niveau zijn er allerlei inkomensondersteunende maatregelen. Maar die betreffen mensen met een minimaal inkomen, wat nog iets anders is als mensen met een minimumloon. Het is de categorie mensen met een inkomen tot 110% of 120% van het bijstandsniveau.
Voor het afsluiten van een ziektekostenverzekering via de gemeente kan dit 130% zijn. Maar deze ziektekostenverzekering is niet goedkoper dan andere verzekeringen, omdat ervan uitgegaan wordt dat er veel ziektekosten zijn. Ziektekosten die je niet kan opvangen met een budgetpolis met € 500 extra eigen risico. Wel kan er in het kader van deze ziektekostenverzekering een WMO-vergoeding zijn van bijvoorbeeld maximaal € 400 per jaar (vergoeding eigen bijdrage aan het CAK)
Extraatjes zoals de langdurigheidstoeslag (individuele inkomenstoeslag) zijn er alleen voor mensen met een inkomen op bijstandsniveau. Hetzelfde geldt voor voorzieningen als jeugdsportfonds / potjes voor kinderen van ouders die het lidmaatschap niet kunnen betalen. Woonkostentoeslag is alleen in specifieke situaties mogelijk, voor mensen met hoge woonlasten en een laag inkomen,
Of er voor u inkomensondersteuning mogelijk is: waarschijnlijk niet. Berekenuwrecht.nl is een site met een module waarbij te onderzoeken is of er toch inkomensondersteuning via uw gemeente of de overheid mogelijk is. Zie: https://www.berekenuwrechtplus.nl/nibud2.php
En dat geeft mij eigenlijk al aan dat er in onze gemeente weinig transparantie is, en de boel nog niet op de rit heeft.
De maandelijkse kosten wmo eigen bijdrage worden echter wel met de snelheid van het licht aan ons gepresenteerd.
Ik zal jullie het bloedstollende bedrag besparen.
[ Voor 7% gewijzigd door Supertip op 05-02-2015 00:12 ]
Voor verschillende regelingen zoals de eigen bijdrage CAK (of rechtsbijstand of aanvullende beurs) wordt er uitgegaan van het inkomen van twee jaar terug (n – 2) Vrijwel altijd kennen deze regelingen de mogelijkheid van peiljaarverlegging. Daarvoor moet wel een verzoek worden ingediend. Bij u moet er misschien een eigen bijdrage aan het CAK worden betaald. Als uw inkomen in 2015 meer dan € 2500 lager is dan in 2013 kunt u om peiljaarverlegging vragen. U kunt ook nog peiljaarverlegging aanvragen voor 2014 (peiljaar 2012) Zie: https://www.hetcak.nl/por...men-van-twee-jaar-geleden
N.B: Voor persoonlijke hulp is vanaf 2015 geen Eigen Bijdrage meer verschuldigd. De kosten van deze zorg gaan naar de ziektekostenverzekering.
Tenslotte: in veel plaatsen / steden zijn vrijwilligerscentrales. Met vrijwilligers van allerlei pluimage bijvoorbeeld administratieve / financiële ondersteuning / WMO. Ook vrijwilligers die verstand hebben van WMO-voorzieningen. Het is wellicht prettig voor u om te kijken of er zo'n vrijwilliger in de buurt is die mee wil denken wat betreft (inkomens)voorzieningen in uw situatie. Wel vragen om iemand die deskundig is op dit terrein.
Volgens mij is eenieder zelf verantwoordelijk voor zijn inkomen, mits boven het bijstandsniveau. Mocht je onder dat niveau komen, dan is misschien bijstand / bijzondere bijstand een optie. Misschien zijn er andere regelingen die ik niet ken. Ik zou navraag doen bij je gemeentelijke Dienst Werk en Inkomen.Supertip schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:02:
Wie weet bij welk loket je geholpen/voorgelicht kan worden voor eventuele aanvulling of vergoeding bij een inkomens terugval van 25% bij mantelzorg voor echtgenote.
ik zit in het zelfde schuitje alleen dan zonder kind.
de gemeente verwacht van je dat je als mantel zorger meer en meer gaat doen.
daar door loop je zelf salaris mis, en ook me vrouw krijgt minder salaris omdat ze natuurlijk in de ziekten wet zit.
na wat zoek werk ben ik er ook achter gekomen dat er dan geen 1 instantie is die je kan en wilt ondersteunen, omdat je boven een bepaalde grens zit.
wat ik tot nu toe heb gevonden houdt het dan gewoon op helaas.
moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er niet al te veel tijd en energie in wil steken, omdat ik simpel weg wel andere dingen aan me hoofd heb.
maar kan dat zeker niet met jullie situatie vergelijken.
heel veel sterkte de aankomende tijd.
en ik hou dit onderwerp in de gaten.
Je echtgenote krijgt een budget en betaald jou daarmee.
Echter sinds een aantal jaren worden de voorwaarden steeds stenger. en er moet duidelijk zijn dat het om langdurige zorg gaat.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Er zijn misschien regelingen voor langdurig zorgverlof, maar of dat betaald is weet ik niet. Vraag na bij je werkgever.timag schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:57:
Wat dichter bij huis: werkgevers willen hier soms wel wat doen. Weet niet of je dat al had geprobeerd maar niet gevraagd...
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Dus moest er voor de langere termijn een andere oplossing komen, want ééns is de koek op.
We gaan met alle tips aan de gang, en nog meer adviezen zijn natuurlijk van harte welkom.
Iedereen to dusver bedankt voor je input.
En tot nu toe is het wmo loket de meest teleurstellende organisatie die ik ooit in mijn leven tegen gekomen ben.
Edit. Vandaag vrijdag, wat telefonisch proberen uit te vogelen, helaas in de ambtelijke molen veel dienaren met verlof.
Volgende week maar weer proberen.
Vandaag maandag niet veel verder gekomen, lijkt gewoon stikken of slikken.
Rond modaal of net onder geen enkele reparatie te vinden.
Iemand???
[ Voor 66% gewijzigd door Supertip op 09-02-2015 23:10 ]
Er is voor dit /mijn type werkend mens met een modaal inkomen geen enkele tegemoetkoming, er wordt zelfs met klem geadviseerd een inkomens terugval te voorkomen en zeker als het niet fors is.
Voor welwillende mensen die mantelzorger zijn voor hun partner en daar naast nog van enige betekenis willen zijn in de arbeidsmarkt is niets.
Nopes nada
Helaas pindakaas.
Is het een optie om voor de patient een PGB aan te vragen en uit dat PGB ingehuurd te worden?
TS, als je vrouw zorg nodig heeft, kan ze een PGB aanvragen bij gemeente, Zorgverzekering, of Zorgkantoor. Hiermee kan (en mag) ze jou een (marktconform) bruto-uurloon betalen. Jij moet hierover dan belasting afdragen (Resultaat Overige Werkzaamheden). Dit zou wel een mogelijkheid zijn om gecompenseerd te worden voor het inkomensverlies.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!