Na heel wat gehobby heb ik nu besloten de stap te maken om me officieel te gaan registeren als bedrijf.
Voordat ik dit doe wil ik zoveel mogelijk onderzocht hebben en ook alles rond hebben om de stap soepel te kunnen maken.
Nu loop ik tegen 1 struikelblok aan waarvan mij niet duidelijk is hoe dat boekhoudkundig moet worden afgehandeld.
Ik heb in de loop der jaren heel veel spullen opgebouwd in de vorm van losse onderdelen maar ook in de dingen die ik bouw. Ik bouw namelijk elektronica modules voor de modelbouw.
Nu is het natuurlijk voor de belastingdienst heel interessant als ik deze verkoop zonder dat ik de inkoop kosten invoer op het bedrijf maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Nu wil ik deze inbrengen in het bedrijf.
Echter kom ik verschillende verhalen tegen waar ik het allang in kwijt ben.
Mag ik deze producten inbrengen in het bedrijf en zo ja hoe?
Wat ik heb kunnen vinden.
-Als balans op de rekening,
-Verkopen aan je eigen bedrijf als particulier.
Ook het inbrengen van apparatuur is even onduidelijk hierin.
ik heb bijvoorbeeld meet osciloscoop en soldeerstation beiden van zo'n 400 euro nu net 1 jaar oud.
Of mijn pc van 1 maand oud van 1700 euro.
Mijn uiteindelijke doel is om mijn investeringen van de afgelopen jaren niet op te laten dampen in belasting over winst.
Voordat ik dit doe wil ik zoveel mogelijk onderzocht hebben en ook alles rond hebben om de stap soepel te kunnen maken.
Nu loop ik tegen 1 struikelblok aan waarvan mij niet duidelijk is hoe dat boekhoudkundig moet worden afgehandeld.
Ik heb in de loop der jaren heel veel spullen opgebouwd in de vorm van losse onderdelen maar ook in de dingen die ik bouw. Ik bouw namelijk elektronica modules voor de modelbouw.
Nu is het natuurlijk voor de belastingdienst heel interessant als ik deze verkoop zonder dat ik de inkoop kosten invoer op het bedrijf maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Nu wil ik deze inbrengen in het bedrijf.
Echter kom ik verschillende verhalen tegen waar ik het allang in kwijt ben.
Mag ik deze producten inbrengen in het bedrijf en zo ja hoe?
Wat ik heb kunnen vinden.
-Als balans op de rekening,
-Verkopen aan je eigen bedrijf als particulier.
Ook het inbrengen van apparatuur is even onduidelijk hierin.
ik heb bijvoorbeeld meet osciloscoop en soldeerstation beiden van zo'n 400 euro nu net 1 jaar oud.
Of mijn pc van 1 maand oud van 1700 euro.
Mijn uiteindelijke doel is om mijn investeringen van de afgelopen jaren niet op te laten dampen in belasting over winst.