Ik wil voor mijn oom een basis PC bouwen die er basis fotobewerking, een klein beetje video's mee wil bewerken (lees branden op DVD) en zijn platen verzameling op CD wil zetten.
Te gebruiken software:
- Magix foto's op DVD deluxe
- Magix Video Deluxe 2014
De prijs voor de "kast" mag rond de 350 euro liggen, indien dit mogelijk is.
(Dus zonder randaparatuur en software, meeste daarvan wordt hergebruikt)
Aangezien ik na wat rondzoeken begrepen heb dat een Intel CPU tbv foto / video bewerking beter is als een AMD heb ik dat meegenomen in mijn keuze van onderdelen.
Ik heb voor een 2 core gekozen vanwege het budget, alhoewel een 4 core blijkbaar beter zou zijn.
Voor het moederbord heb ik een B85 gekozen boven een H81 om dan 4 ipv 2 RAM slots te hebben ivm toekomstige upgrades als er meer als 8 GB.
Vond het trouwens best moeilijk om bij MSI op de site geheugen te vinden dat in de compatability lijst staat; komt dat werkelijk zo strikt?
Voor de kast en voeding wil ik geen cheap ass hebben maar ook weer niet top of the bill...
Overklokken en gamen gaat er nooit mee gebeuren.
Geluidsniveau en energiegebruik is leuk als het binnen de perken valt, maar geen absolute must.
Ik heb aardig wat rondgezocht hier, maar vraag me af of ik voor mijn toepassing de goede samenstelling gekozen heb en of jullie mede Tweakers mij op punten van ander advies kunnen voorzien.
Hier mijn lijstje hetgeen ik zelf bij elkaar gezocht heb:
Ow ja, zit boven de 350 euro, maar als het dan het perfecte systeem voor deze prijs is, kan dat net.
EDIT ter vergelijking de AMD mogelijkheid er ook bij, voordeel 4 cores en beter op budget:
Te gebruiken software:
- Magix foto's op DVD deluxe
- Magix Video Deluxe 2014
De prijs voor de "kast" mag rond de 350 euro liggen, indien dit mogelijk is.
(Dus zonder randaparatuur en software, meeste daarvan wordt hergebruikt)
Aangezien ik na wat rondzoeken begrepen heb dat een Intel CPU tbv foto / video bewerking beter is als een AMD heb ik dat meegenomen in mijn keuze van onderdelen.
Ik heb voor een 2 core gekozen vanwege het budget, alhoewel een 4 core blijkbaar beter zou zijn.
Voor het moederbord heb ik een B85 gekozen boven een H81 om dan 4 ipv 2 RAM slots te hebben ivm toekomstige upgrades als er meer als 8 GB.
Vond het trouwens best moeilijk om bij MSI op de site geheugen te vinden dat in de compatability lijst staat; komt dat werkelijk zo strikt?
Voor de kast en voeding wil ik geen cheap ass hebben maar ook weer niet top of the bill...
Overklokken en gamen gaat er nooit mee gebeuren.
Geluidsniveau en energiegebruik is leuk als het binnen de perken valt, maar geen absolute must.
Ik heb aardig wat rondgezocht hier, maar vraag me af of ik voor mijn toepassing de goede samenstelling gekozen heb en of jullie mede Tweakers mij op punten van ander advies kunnen voorzien.
Hier mijn lijstje hetgeen ik zelf bij elkaar gezocht heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4160 Boxed | € 110,95 | € 110,95 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 403,30 | |
Ow ja, zit boven de 350 euro, maar als het dan het perfecte systeem voor deze prijs is, kan dat net.
EDIT ter vergelijking de AMD mogelijkheid er ook bij, voordeel 4 cores en beter op budget:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 345,80 | |
[ Voor 23% gewijzigd door Bob_NL op 04-02-2015 22:32 ]