Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Help mij kiezen! LG 24cm diepte?!

Pagina: 1
Acties:

• Stijntje09
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo tweakers!

Ik ben op zoek naar een ~50" TV om boven mijn computer schermen te hangen. Hierdoor zou ik vanaf mijn bank lekker tv kunnnen, ipv op een 27" computer schermpje. Nu zag ik, voor een mooie prijs, de LG 49UB820V staan. 4k! Wow!! HEBBEN! Nu keek ik naar de specs, en staat hij als 24cm diepte aangegeven. Dit liet mij denken dat de voet er niet af kan en dus de TV niet op de muur kan worden gemonteerd.

Weet iemand hier wat meer over? Kon het niet zo goed vinden. De 42" variant daarintegen, heeft wel een specificatie met (zonder voet) erbij.

Ik zet een lijstje erbij met eventueel de tv's die ik zou willen hebben, of jullie uit deze lijst kunnen beslissen wat de betere keuze is. Voorkeur gaat uit naar ~50inch, daar ik heb ik een perfecte muur voor!

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 40UB800V Zilver-Zwart€ 465,-€ 465,-
1LG 42UB820V Zwart€ 550,73€ 550,73
1LG 49UB820V Zwart€ 729,-€ 729,-
1Samsung UE40HU6900S Zwart€ 499,-€ 499,-
1Samsung UE50HU6900S Zwart€ 788,95€ 788,95
1Sony Bravia KDL-48W605B Zwart€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.581,68

Situatie is als volgt, ik heb dus een 3-monitor setup staan, maar de schermen zijn een beetje klein om films op te kijken met een vriendin / met vrienden. Daarom de keus om een TV erbij te kopen. Deze zou dan evt op de mobo van mijn PC worden aangesloten (de monitors zijn op de gpu aangesloten). Werkt dat niet, koop ik een apple TV of iets dergelijks (wellicht gewoon die van mijn ouders inpikken O-) ) Of mijn laptop aansluiten. Ik kijk voornamelijk netflix en soms een torrent filmpje. Deze zou ik dan wel in 4k gaan downloaden :)

Sorry voor de lange post, en evt de slechte spellingsfouten (Ik heb 11 van mijn 20 jaar in amerika gewoond) en alvast hartelijk bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Om de keuze nog wat lastiger te maken hierbij nog 2 modellen waar ik tot een schermformaat van 50 inch zelf uit zou kiezen: Panasonic TX-48AS640E en Sony Bravia KDL-50W805B.

Over de meerwaarde van 4K zijn pagina's vol geschreven op het forum. Persoonlijk geloof ik er nog niet in voor de komende jaren. De modellen die je nu koopt zijn sowieso niet future proof omdat ze niet voldoen aan de nieuwe 4k-blu-ray standaard. Vandaar full hd modellen.

En nog een schopje naar CEA.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:54
Hoi,

Op de volgende pagina staat een link naar de handleiding (3 links zelfs).
http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-49UB820V#
Op pagina 3 staat hoe je de pootjes moet monteren. Je kan dat dus ook achterwege laten.
Op de laatste pagina's staan de afmetingen. Zonder voet is dat 38,2 mm dikte.

Of om kort te gaan: RTFM (En dat is Engels ;) )

Groet,

Remco

[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-02-2015 21:47 . Reden: link vergeten... ]

iRacing Profiel

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik zou persoonlijk niet voor een budgetmodel UHD tv gaan. Zelfs de vlaggenschip UHD modellen van alle fabrikanten dit jaar voldoen zoals al gezegd niet aan de UHD standaard (HDR, rec.2020 om er een paar te noemen) en alle modellen die jij noemt hebben ook nog eens geen 100hz paneel, maar een 50hz paneel, waardoor stilstaande beelden wel mooi scherp zijn, maar bij bewegende beelden ziet een 100hz fullHD paneel er scherper uit. Daarnaast is het contrast van de UB820 serie vrij laag (wat er voor zorgt dat zwart eerder grijs lijkt) door het gebruikte IPS paneel.

Ik sluit mij dan ook aan bij de aanbeveling van D vd V voor de Panasonic 48as640 en de Sony 50W8. Op dit moment zou ik zelf voor de AS640 gaan gezien de erg scherpe prijs op dit moment, tenzij je veel gamed, dan is de Sony interessanter vanwege de lage inputlag. In ieder geval zijn dat beiden mooie tv's van goede fabrikanten.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Toestel is ook helemaal niet in staat om UHD te weergeven bij bewegende beelden door het 50Hz paneel. Een goede Full HD televisie met 100Hz paneel zal scherper zijn tijdens bewegingen. Wordt ook door de reviewers bevestigd:

Samsung HU6900:

And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.

Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.

DigitalVersus

To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.

HDTVTest

LG UB800V

We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.

DigitalVersus

Voor dit geld kun je eigenlijk gewoon geen goede UHD-televisie kopen. Andere goedkope modellen komen weer met andere nadelen. Zoals Philips zonder HDMI 2.0 of Panasonic zonder HEVC-decoder. Daarvoor moet je naar de duurdere betere modellen kijken, alhoewel ik die ook afraad aangezien die ook niet gemaakt zijn op de toekomst. De huidige UHD-televisies zijn namelijk niet in staat om de al zeer waarschijnlijke specificaties van Ultra HD Blu-Ray correct af te spelen.

• Stijntje09
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo,

Bedankt voor de reacties! Ik heb ook even gezocht naar 4k content, maar dat is ook nog erg moeilijk te vinden. Daarom gaat mijn voorkeur nu ook naar 1080p met een hogere refresh rate. Ik zag een mooie Philips met ambilight rond de 700 euro.
gamen zal heel misschien af en toe erop gebeuren maar daarvoor heb ik een triple monitor setup eronder staan :)

Dus nu gaat mijn voorkeur naar 1080p :P

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Philips en refresh rates... Bij Philips, of eigenlijk TP Vision, zijn ze niet in staat om een goed beeldinterpolatie-algoritme te maken. Je kan het beter uitzetten waardoor je effectief weer een 50Hz paneel hebt.
Pagina: 1