Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 12:08
Ik zoek een?
Goedkope upgrade om weer mee te kunnen met nieuwere games

Wat is je budget?
Maximale budget 150 euro

Mijn harde schijf is op dit moment sowieso een zwak punt, die scoort een 5,4 in de index. De rest tussen de 7,4 en 7,7.
Is een upgrade van schijf naar SSD dan al voldoende of moet ik met Phenom beetje tweaken zoals dat heet? Heb diverse dingen op fora gezien hierover, niet dat ik snap hoe dat moet.
Of zou een andere gebruikte video kaart al uitkomst kunnen bieden?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Operating System
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
AMD Phenom II X4 965 29 °C
Deneb 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599) (CPU 1) 26 °C
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
ATI Radeon HD 4870 2gb GDDR5 (XFX Pine Group) 54 °C
Storage
298GB SAMSUNG HD321KJ ATA Device (SATA) 32 °C
Optical Drives
SONY CD-RW CRX140E ATA Device
HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat

"flies spread disease so keep yours closed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin eerst maar eens een upgrade naar 8gb ram, en kijk dan maar eens weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Videokaart + ram, cpu kan nog nét mee (krijgt het wel erg zwaar tijdens bijv. bf4).

Echter, heb je eentje uit de winkel (duh) dus niet zelf gebouwd?? Want dan kan je beter ff doorsparen. Een ssd zal alleen helpen je systeem wat sneller aan te laten voelen, maar dat was het. Het helpt NIKS tijdens gaming, dus niet doen als het niet nodig is.

Ik raad je ten zeerste aan om door te sparen en een nieuw systeem te kopen aangezien je voor 150 euro niet eens een goede gpu kan krijgen. Heb je die eenmaal is je ram weer een probleem. Je mobo is (volgens mij) brak, zou je het merk en type en wattage van je voeding willen posten. Als je een gpu zou willen kopen, je hem dan niet aan een MS-Tech ding gaat hangen...dat is poging tot moord haha

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Hij heeft een radeon 4870.

Waarom zou dit niet kunnen?
V&A aangeboden: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING

Of deze:

V&A aangeboden: XFX Radeon HD7950 DD zo goed als nieuw!

Ja, een extra 4 GB geheugen zou fijn zijn en een goede voeding is belangrijk, maar koop maar een nieuw systeem is echt zwaar overdreven. En waarom is zijn moederbord gaar?

Een Radeon 270 is al 3x zo snel als de huidige gpu, zie http://www.videocardbench...up.php?gpu=Radeon+HD+4870

En ja, ja ik weet het, maar er zijn niet zo veel moderne vergelijkingen met een 4870 er bij. Die chip is uit juni 2008! Een 270 heeft dezelfde TDP als een 4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou eerder naar een 9770/9790 kijken als nieuwe gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Bedankt voor de snelle reacties. Het is al een zelfbouw ding, de kast (big tower) heb ik al 12 jaar :)

Voeding: ocz600watt
vid kaart is btw 4890 serie ipv 4870

Heb tevens een Corsair Hydro 60 op de cpu zitten.
Geheugen corsair XMS3 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD + GPU = weer gaon!! :)

En 4gb ram erbij prikken. Dan kan je voorlopig wel weer even mee. Daarna maar gaan sparen voor een nieuwe cpu en mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Dus Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 van 38,80 euro erbij plaatsen.
Samen met een samsung 840 evo a 110 euro

Of voor optie ram en GPU
XFX Radeon HD7950 DD voor 100 euro zoals white feather al aangaf.
Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1600C9 van 38,80

[ Voor 9% gewijzigd door Grinttegel82 op 04-02-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke OCZ? Er zitten behoorlijk matige tussen.

Een SSD gaat je geen extra FPS geven, meer dan 4GB geheugen en een nieuwere videokaart wel.

Ik zou dus kijken voor een leuke tweedehands HD7950, en 4GB geheugen erbij, welk geheugen maakt overigens vaak niet zoveel uit.

Overklokken van je CPU kan ik je afraden met jouw mobo + waterkoeling. Er is nu nauwelijks airflow over de al matige stroomverdeling, belast je die teveel kun je je mobo slopen.

Bron voor dat laatste: http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database en dan staat bij de 770-C45 het volgende: 125W Not for OC High VRM fail rate en zoals "we" gewend zijn van MSI's goedkope troep: geen enkele VRM bescherming. Je kan letterlijk die dingen in de fik laten vliegen, dan pas schakelt je voeding [hopelijk] de pc uit.

[ Voor 28% gewijzigd door RobinHood op 04-02-2015 22:29 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
VasZaitsev schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:26:
Welke OCZ? Er zitten behoorlijk matige tussen.

Een SSD gaat je geen extra FPS geven, meer dan 4GB geheugen en een nieuwere videokaart wel.

Ik zou dus kijken voor een leuke tweedehands HD7950, en 4GB geheugen erbij, welk geheugen maakt overigens vaak niet zoveel uit.

Overklokken van je CPU kan ik je afraden met jouw mobo + waterkoeling. Er is nu nauwelijks airflow over de al matige stroomverdeling, belast je die teveel kun je je mobo slopen.

Bron voor dat laatste: http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database en dan staat bij de 770-C45 het volgende: 125W Not for OC High VRM fail rate en zoals "we" gewend zijn van MSI's goedkope troep: geen enkele VRM bescherming. Je kan letterlijk die dingen in de fik laten vliegen, dan pas schakelt je voeding [hopelijk] de pc uit.
Het is de SXS.

Ik heb 2 120mm fans gemonteerd, 1 bovenop de case die zuigt lucht erin en 1 achterzijde halverwege de case die lucht eruit zuigt. Moet overigens zeggen dat de cpu wel steady is op +- 32 graden.

Helaas heb ik geen kaas gegeten van kwalitatieve mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08 16:32
Grinttegel82 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:02:
[...]

Het is de SXS.

Ik heb 2 120mm fans gemonteerd, 1 bovenop de case die zuigt lucht erin en 1 achterzijde halverwege de case die lucht eruit zuigt. Moet overigens zeggen dat de cpu wel steady is op +- 32 graden.

Helaas heb ik geen kaas gegeten van kwalitatieve mobo's.
Zeker die GPU vervangen, veel games die nu verschijnen ondersteunen die niet meer omdat die geen DirectX 11 ondersteunt.

Je processor kun je wel overklokken, zo te zien kan die wel wat meer hebben nu. Doe het wel geleidelijk, ik weet niet hoe goed dat moederbord van je kan overklokken, er staat geen koeling op de VRM's, dus gebruik niet zomaar een snelheid die iemand anders ergens op het internet gezet heeft. Die had waarschijnlijk wel een beter moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Minimaal 5 jaar... kan me niet meer precies heugen wanneer de laatste mod is gedaan aan de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tijd voor wat nieuws dan. Voeding heeft slechte kwaliteitscondensators in een voeding welke veel ripple produceert (FSP Epsilon design) terwijl de condensators ook nog slecht worden gekoeld door de kabels die de airflow blokkeren. Veel voedingen van dit design zijn al stuk of zijn bezig andere onderdelen van de PC stuk te maken door hoge ripple te produceren.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Bedankt voor de reactie Mask, maar er zijn op dit vlak geen klachten of problemen. Zo heel vaak heeft de pc niet aangestaan de laatste 2 jaar. De voeding heeft nog niet zo veel vlieguren.
Ik heb eerst 4 gb ram besteld, dat zal morgen binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij maakt het weinig uit of dat ding veel draait, ze kunnen ook uit zichzelf gaan lekken.

En bij slechte voedingen heb je vaak pas klachten als je te laat bent, dus als hij je videokaart molt bijv.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Ik heb de Corsair Vengeance binnen van 4 gb. Helaas heb ik niet goed gekeken naar de oude XMS3 corsair, die waren 1333 en deze Vengeance is 1600. Nu kan alles maar op 1333 draaien.

Nu viel me op in de begin post en de huidige "speccy" run dan er 668 vermeld wordt

RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)

Hoe zit dit? In de bios staat wel 1333mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31
DDR is dual data rate. Dus die 668 kun je keer 2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55
Double Data Rate, niet dual.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
oja thnx voor de uitleg op dit tijdstip :)

Was ff beetje prutsen om alles draaiend te krijgen. Eerst 10 keer bios in geweest... nog een keer de 1333 per abuis op 1600 gezet en toen deed pc niks.

Al doende leert men zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Grinttegel82 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:11:
Bedankt voor de reactie Mask, maar er zijn op dit vlak geen klachten of problemen. Zo heel vaak heeft de pc niet aangestaan de laatste 2 jaar. De voeding heeft nog niet zo veel vlieguren.
Ik heb eerst 4 gb ram besteld, dat zal morgen binnen zijn.
Ik zou de condensators wel regelmatig controleren dan, als je van plan bent de voeding nog te gebruiken.
.Maarten schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 23:41:
DDR is dual data rate. Dus die 668 kun je keer 2 doen.
Nee het is echt gewoon 667MHz, alleen DDR3 (ook 2 en 1) kunnen per kloktik tweemaal data versturen. Maar de frequentie van het geheugen blijft hierdoor wel hetzelfde. Dus het blijft 667MHz, je mag echter ook 1333MT/s zeggen. Dit betekent namelijk Mega Transfers per seconde, het dubbele van de frequentie in het geval van DDR3 geheugen dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Ik zal het in de gaten houden MASK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinttegel82
Even een andere vraag over mijn mobo, kan hier een 8-core processor op? Of moet ik het mobo sowieso dumpen als ik de cpu verander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Grinttegel82 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:42:
Even een andere vraag over mijn mobo, kan hier een 8-core processor op? Of moet ik het mobo sowieso dumpen als ik de cpu verander?
Je hebt dan sowieso een ander moederbord nodig http://nl.msi.com/support/mb/770C45.html#support-cpu
AM3+ CPU's worden niet ondersteund, Phenom II X6'jes wel. Maar als je wil upgraden zou ik dat niet doen, is niet zo'n grote upgrade. Nieuwe Intel CPU met moederbord is dan een logischere keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is die windows 7 OEM of retail, kan ook nog een punt zijn als je van moederbord veranderd.
Met Windows 8.1 was dit bij mij in ieder geval geen probleem, sterker nog heb niet eens hoeven herinstalleren van AMD AM3+ naar Intel 1150, geen dvd gebruiken niks, alleen heractiveren per telefoon.
Bij WIndows 7 kan dit anders liggen.
Verder is 150 euro eigenlijk niet zoveel om te upgraden.

Ik heb zelf dus voor een i3 4160 gekozen vanwege de prijs en de uitstekende single threaded performance, kost rond de 100 euro, moederbord kan je voor 40 euro vinden. Dan zal je grafische kaart de bottleneck zijn, maar je hebt een lage resolutie monitor dus dat helpt al en je kan eventueel de instellingen omlaag schroeven.
En doorsparen voor de rest.

[ Voor 31% gewijzigd door Soldaatje op 17-02-2015 19:08 ]

Pagina: 1