Pricewatch: prijsfilter schiet z'n doel voorbij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51
Bij veel producten (bijv. routers) gaat de schaal van 0 tot heel veel (in dit geval, van 0 tot €6.750). De praktijk leert echter dat 90% van de routers onder de €100 zijn en 99% onder de €200 (gokje). Het filter biedt op deze manier weinig mogelijkheid tot verfijning, ik denk zelfs dat het handmatig intypen van het prijsbereik gebruiksvriendelijker is.

Wat mij betreft zou het een idee zijn om het prijsfilter non-lineair te maken, op deze manier biedt het (toch al smalle) balkje meer ruimte tot verfijning en sluit het beter aan op het grootste gedeelte van de doelgroep.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:21
Dat prijsfilter is toch al non-lineair? Ik vraag mij eerder af wat professionele high-end Cisco routers in de pricewatch moeten. Ik bedoel ja, ook ik kijk er zakelijk wel eens in maar niet als ik de prijs van professionele apparatuur moet hebben. Of misschien een apart stuk in de Pricewatch maken: professionele apparatuur. Zet daar rack- en blade servers, professionele switches en routers, UPS-en etc. in.

Edit: En waar zou je onderscheid maken, bijvoorbeeld rack-mounted apparatuur is professioneel. Accesspoints welke alleen met een controller werken zijn professioneel om maar wat voorbeelden te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door GH45T op 04-02-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51
Je hebt gelijk, maar vind het niet non-lineair genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Routers zijn gelukkig makkelijk naar percentages om te zetten ;)
0-∞ = 1009 producten
0-100 = 469 producten (100 zit halverwege!)
0-200 = 649 producten

Dus nee, 99% zit niet onder de 200, maar eerder 65%. De tick staat ook ongeveer op 65% van de slider. De 100-tick zit 1 plaats voor het midden en bevat dus zo'n 47% van de producten. De stapjes van 0-100 zijn 7,50 euro en de stapjes van 100-200 zijn 20 euro. Volgens mij kun je daar behoorlijk nauwkeurig mee filteren? Welke bedragen zou je zelf in willen stellen?

Handmatig een prijs limiet opgeven staat op het verlanglijstje en doen we onderzoek naar, maar in dit geval lijkt de slider mij behoorlijk nauwkeurig voor deze grote prijsrange.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan