Nieuw systeem, fans draaien geen video

Pagina: 1
Acties:

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-02 11:55
Hallo,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd met een aantal oude onderdelen. Nu weet ik niet wat er mis is, maar ik krijg geen video output. Niet op HDMI of VGA (intern) en ook niet via een PCI kaart (ook VGA en HDMI gecheckt)

Het betreft een I5 2500, 4 Gb DDR3 (2x2), een MSI B75MA-E33. (HDD/optical weggelaten niet relevant)

Uitgevoerd: CPU opnieuw geplaatst, alle connectors opnieuw geplaatst, Front panel jumpers gecontroleerd. On board audio dingetje aangezet.

Opvallend: als ik het moederbord zonder geheugen boot krijg ik netjes 3x een pieptoon, dus dat werkt, bij een stukke CPU verwacht ik er 7. Alleen ik heb even geen idee meer waar te zoeken als iemand wat ideeën heeft graag! :)

Groet,

Wouter

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:08

Zorian

What the fox?

Niet per ongeluk een voedingsstekker vergeten, zoals de 4+4 pin van de CPU?
Wat ook nog zou kunnen is dat je BIOS niet compatibel is met je CPU.

[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 04-02-2015 20:56 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dus zonder het geheugen geeft de PC een teken van leven en met het geheugen lijkt hij op de fans na dood? Kan je proberen met één latje en daarna het andere? Eventueel met ander geheugen?

Yes, but no.

• deamosreapos
Heb al met verschillende latjes geprobeerd. Voedingsstekker zit er uiteraard in, 1 maal 4. Maar zal nog een werkend latje morgen even checken (vanuit andere pc) anders vrees ik toch het mobo :( Bios zou moeten werken met deze CPU is een 3e generatie volgens MSI site werkend met 2e gen. (bios zou dus up to date moeten zijn, mijn cpu is 2e)
*update* net even geheugen uit mijn werkend machine gehaald (deze) latje van 4 Gb zou sowieso moeten werken wederom geen reactie.
Enige nadeel de CPU komt uit een oud moederbord, maar deze ging totaal niet meer aan ook geen fans, en geen melding. Dus de hamvraag mobo of CPU. Waarbij mobo een DOA zal zijn, CPU eventueel doorgebrand? (al lijkt me dat stug is een 2500 niet een 2500k dus niet overklokbaar)

[ Voor 37% gewijzigd door deamosreapos op 04-02-2015 23:12 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

En als je de gpu er gewoon uit haalt, geeft ie dan wel beeld?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• deamosreapos
interne gpu en externe getest uiteraard. Het is alleen een breadbord: CPU RAM en MOBO. Rest is er allemaal vanaf.
Pagina: 1