Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Batterywear nieuwe asus f205

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben sinds gister in het bezit van de nieuwe Eeebook van Asus; f205. Nu heb ik batterybar v.3.6.2 net erop geïnstalleerd en het programma geeft aan dat er de battery wear op 10 procent staat. Kan de batterij nu al voor 10 procent versleten zijn terwijl ik hem zo goed als net uit de doos heb? Moet ik hiermee terug gaan naar de fabrikant?

Alvast bedankt,

Tweez

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57

auto660

1991 240 GL Brick

Dit hoort zo, als je de accu een paar keer helemaal ontlaad en weer oplaad gaat dat weer naar 0%. Dit komt omdat er in de accu een chip zit die bijhoudt hoeveel er in de accu kan, en die moet altijd eerst even gekalibreerd worden. Zo heb ik vaak ook met wat oudere laptopaccu's dat er een procent of 5 aan wear vanaf gaat als ik hem eens helemaal ontlaad en daarna weer oplaad. ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:12
Ter info ; mijn F205 was out-of-the-box 8% wear.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden!
Is het helemaal leeg laten lopen van een laptop niet slecht voor de accu? Dit heb ik namelijk ooit gehoord maar weet niet of het juist is. Voor de rest maak ik me er niet zo druk om hoor maar vroeg me gewoon af of ik een slecht exemplaar te pakken had.

Groet,

Tweez