Mijn vrouw heeft onlangs een Samsung S5 Mini gekocht. Er zit geen externe SD kaart in (maar in ES File Explorer zie ik wel een map ExtSDcard staan...).
Ik heb ES File Explorer geïnstalleerd om bestanden makkelijk te kopiëren.
Ik heb ook Quickpic geïnstalleerd. Dat werkt ok. Totdat ik folders ga toevoegen die Quickpic in de gaten moet houden. Dan kan hij de foto's in die folders of de folders zelf niet meer zien. Het maakt niet uit of ik root/sdcard, root/storage/sdcard0 of wat anders toevoeg. Hij ziet ze gewoon niet. Als ik alle folders weghaal, dan ziet Quickpic weer de folders in "SDCARD" waar foto's in zitten.
Daarna wilde ik ringtones toevoegen. Via het instellingenmenu kan je de standaard ringtones kiezen, maar je kan ook kiezen voor toevoegen. Dan kan je kiezen om de bestanden via "Muziek" te openen. Dat kies ik, maar de "Muziek" app van Samsung ziet helemaal geen enkele audio bestand. Heb de bestanden in alle mappen gezet, maar nergens worden ze herkend.
Als ik de audio bestanden in ES File Explorer aantik, dan kan ik ze gewoon openen met "Muziek" en dan spelen ze allemaal af. Om ze als ringtone toe te voegen open ik ze nu in ES FIle Explorer. Dan speel ik ze af met ES Media Player en daarin kies ik "Instellen als ringtone". Beetje omslachtig, dus wie weet waarom het via het instellingenmenu van de S5 niet lukt?
Misschien komt het door de Android versie?
Ik heb op mijn Fiind 5 Android 4.4.4 draaien en daar werkt Quickpic gewoon normaal en als ik muziek in de map "Ringtones" op de "SDCARD" zet, dan kan ik die gewoon gebruiken als ringtone.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro