1080p 144hz of 1440P

Pagina: 1
Acties:

• Snokola
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 16:33
Beste Tweakers,

Wat wil je bereiken?
ik heb momenteel een i7 4790k en een MSI GTX970 draaien met 2 1080p schermen van 5 jaar oud. Ze zijn aan vervanging toe en ik kan niet kiezen van welke ik 2 schermen moet kopen een 1080p 144hz of en 1440p scherm.

Wat mag het gaan kosten?
€600-700

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Nope

Hier 2 links van schermen die mij interessant lijken.
pricewatch: Dell U2515H Zwart
pricewatch: Asus VG248QE Zwart

Ik speel zelf games zoals Arma 2,3, Farcry 4.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Snokola op 04-02-2015 16:38 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move naar CAA.

Daar geldt wel het CAA beleid. Copy paste de vragen uit dat beleid in een post en voeg dat bij. Allicht zijn er betere opties voor je budget bijv.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Twee keer 1440p is mooi natuurlijk, maar dan lever je wel in met FPS.
Dus vraag jezelf af of je liever mooiere schermen hebt, of liever hogere FPS.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:49
Stravincy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 17:08:
Twee keer 1440p is mooi natuurlijk, maar dan lever je wel in met FPS.
Dus vraag jezelf af of je liever mooiere schermen hebt, of liever hogere FPS.
Als iemand twee schermen gebruikt, dan wordt er maar op één van die twee gegamed, anders zou de crosshair, of character model, of wat er dan normaal in het midden van het scherm zit (en dat is meestal wel het belangrijkste stuk) gesplitst worden door de bezels. Er zou dus enkel gespeeld worden op één scherm, en met een GTX 970 is 60 fps op 1440p wel haalbaar (ik haal dat toch met mijn R9 290). Dat er een ander 1440p scherm tegelijk is aangesloten doet er weinig toe, een browser of wat anders op de desktop tonen vraagt (bijna) niets van de GPU.

Ik zou voor 1440p IPS/PLS/AHVA/AMVA gaan (maar AMVA is er in 1440p alleen in 32"). 144Hz is wel wat rustiger aan de ogen, maar je neemt er dan dat vreselijke TN paneel bij. Ik schat het Dell paneel dat je geselecteerd hebt, kwalitatiever veel hoger in dan dat van die Asus. Er zijn wel ook 1440p IPS schermen die meer dan 60Hz doen, vooral Koreaanse die je kunt overklokken. Daar ken ik niets van dus daar tips over geven laat ik over aan anderen. En wat ook kan helpen voor de ogen is een scherm nemen dat geen PWM backlight gebruikt, dat staat los van de refresh rate.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
Het is voor iedereen persoonlijk, maar wellicht kun je aangeven wat er mis is met je huidige schermen?
Waarom ga je ze vervangen, wat verwacht je van je nieuwe schermen?
In principe kan een scherm prima 10 jaar mee.

Verwijderd

De u2515h is een super scherm.
Heb zelf ook lang getwijfeld. Maar ben echt tevreden dat ik voor de Dell ben gegaan.

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-01 16:16
mitsumark schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:21:
Het is voor iedereen persoonlijk, maar wellicht kun je aangeven wat er mis is met je huidige schermen?
Waarom ga je ze vervangen, wat verwacht je van je nieuwe schermen?
In principe kan een scherm prima 10 jaar mee.
Als ik even in mag haken op deze vraag? Ik zit met soortgelijke vraag als ts. Ik heb hier thuis een (prima functionerende) Benq g2400w uit het jaar 2008. Dat was als ik de pricewatch bekijk best een duurt scherm. Eigenlijk wil ik ook een ander scherm, maar de hamvraag; ga je er eigenlijk wel op vooruit als je nu een nieuw scherm koopt van ca 200 Euro?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:56
Waarom ga je niet eens kijken bij verschilende monitoren. Om te zien of ze mooier en/rustiger zijn. En tuurlijk is een 1440p mooi. Net zoals een 4k scherm voor gamen. Maar zonder info komen we niet veder. Dus gewoon een nieuwe topic maken zodat we alle info heben.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:26
Ik zou zelf eerder gaan voor een 1440P scherm. Die zijn een stuk mooier en 144Hz 1080P panelen zijn (bijna) allemaal TN, wat echt 3x niks is.

• Snokola
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 16:33
Oké bedankt allemaal! Ik had al het idee dat ik 1440 moest gaan en dan zal ik dit ook maar gaan uitvoeren.
Pagina: 1