Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smartphone draadloos met versterker laten communiceren

Pagina: 1
Acties:

• Heegenees
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 14:02
Hallo Tweakers.

Ik heb thuis een 5.1 dolby surround setje van logitech staan die is aangesloten op de TV.
Nou luistert mijn vriendin regelmatig radio en dat doet ze dan via de TV. Hierbij moet ze de TV, de digitale ontvanger en de dolby surround versterker aanzetten. Dat vreet behoorlijk veel stroom en is ook niet echt handig.

Nou zou ze een portable speaker kunnen gebruiken om daar haar telefoon op een te sluiten en muziek te luisteren maar ik zou liever nog de smartphone draadloos aan de versterker willen koppelen.

Weten jullie of er een apparaatje is waarmee er draadloos verbinding wordt gemaakt (Via wifi of bluetooth) zoals bij een portable speaker, maar dan met de optie om deze aan te sluiten (via optisch of via stereojack) met mijn versterken zodat muziek die op de smartphone wordt afgespeeld op de dolby surround set is te horen?

Heegenees

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Zou je bv met een Raspberry kunnen doen die je dan aansluit op je versterker.
Stroomverbruik is zeer laag en je kan daarbuiten nog veel meer met een Raspberry doen indien gewenst.

Zelf heb ik deze optie een gebruikt en werkte toen erg goed. Mogelijk zijn er nog wel meer mogelijkheden.
http://blog.scphillips.co...-upnp-and-dlna-revisited/

Of voor IOS middels Airplay optie
http://computers.tutsplus...rplay-receiver--mac-54316

Een Rapsberry heb je voor een paar tientjes, en bij vraag en aanbod nog goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 04-02-2015 16:08 ]

• Heegenees
Is het daarmee ook mogelijk om direct muziek door te streamen? (Dus van Radio op de telefoon of bijvoorbeeld spotify)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een foolproof oplossing (plug and play) aangezien mijn vriendin het moet gaan gebruiken. Zelf vind ik het niet erg om dingen uit te zoeken maar meer dan een bluetooth verbinding opzetten zou het voor mijn vriendin al niet moeten worden want dan haakt ze af.

Heegenees

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Je zou kunnen kijken naar gramofon van spotify.
Of een versterker die spotify connect ondersteunt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Zoek maar eens op logisch Bluetooth audio adapter hier bij de product. (via GSM onhandig link toe toe te voegen) Volgens mij Is dat precies wat je zoekt. Zelf overigens geen ervaring mee, staat op verlanglijstje :-)

• Heegenees
Decalies schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:33:
Zoek maar eens op logisch Bluetooth audio adapter hier bij de product. (via GSM onhandig link toe toe te voegen) Volgens mij Is dat precies wat je zoekt. Zelf overigens geen ervaring mee, staat op verlanglijstje :-)
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel! Dankje!

Heegenees

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
Graag gedaan, en ik zie graag je ervaringen tegemoet ;-)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:11
Vandaag ook 1 in de aanbieding op iBood. Geen idee of het wat is dus zelf even checken.
http://www.ibood.com/nl/n...ooth-muziekontvanger.html
Pagina: 1