Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe Wifi router (802.11 ac) met ook mogelijkheden voor het instellen van ouderlijk toezicht. Ik wil dat mijn kinderen bijv na een bepaalde tijd op weekdagen niet meer online kunnen zijn en eventueel ook kunnen loggen wat en wanneer ze doen.

Ik heb nu een Dynalink DIR-655 en zoek een router die ook de nieuwe AC standaard heeft.

Situatie:
- huis met betonnen vloeren
- ziggo modem in meterkast: huidig abo (alles in 1 plus) biedt 90mbs down
- modem met ethernet verbonden naar huidige wifi router op eerste verdieping
- router heeft ethernet naar BG. Daar een switch waarop PS3 en Mede8er op zijn aangesloten. Ook ethernet naar zolder met ethernet printer.
- wifi client: 4 mobieltjes, laptops etc
- download zelf veel torrents over wifi met laptop, dochter kijkt veel series op Iphone 5s. Zoon speelt veel op PS3 online.

Als router overweeg ik de Asus RT-AC66U of Netgear Nighthawk AC1900. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Audione0

Strijdt der titanen

We leven toch niet in noord korea/china??

Beetje privacy voor je kinderen moet toch wel kunnen? :P

Even zonder gekheid.

De laatstgenoemde zijn beste routers en hebben de opties die je wilt. Ze zijn wel prijzig overigens. Heb ook een ac wifi kaartje in je pc zitten? Zo niet dan is het wel wat zonde van je geld? Oke, je bent op de toekomst voorbereid, maar de volledige wifi snelheid kun je dan niet gebruiken :)
TP-Link Archer C7 (rev 2) en C9 zijn ook beste apparaten en zijn iets goedkoper en gaan ook zeeer rap.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik hoef niet alles te controleren maar is wel handig om gewoon vaste tijden in te kunnen stellen. En af en toe even snel door een lijst met sites heen te gaan.

Nu heb ik geen ac op de laptop maar als die vervangen wordt waarschijnlijk wel. Zelfde geld voor de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Hoe restrictief wil je het maken? Mogelijk kom je al heel ver met het instellen van OpenDNS (Familyshield: 208.67.222.123 & 208.67.220.123) i.c.m. met een op tijdschema geschakeld WiFi-gastnetwerk voor de jeugd. Hoef je ook niks te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 22:30

Zorian

What the fox?

Ik heb zelf de ASUS RT-AC66U. Om je een ideetje te geven van de instellingen op dit gebied:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1R5r8xH.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wg70x4J.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Die Asus software ziet er wel goed uit, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
haha.. Ik had je topic in de trein gelezen en was net thuis screenshots voor je aan het maken om erachter te komen dat ze al geplaatst zijn. Hier nog 2 die voor zichzelf spreken.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/asus/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/asus/2.jpg

Er is ook een tabblad om de webgeschiedenis te loggen. Maar ik adviseer met kinderen te praten over de mogelijkheden en gevaren van internet en met ze in verbinding te blijven ipv het te loggen.

ps. Ik heb de RT-AC68U maar volgens mij is de firmware nagenoeg hetzelfde

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 04-02-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Als je nu restricties oplegd dmv mac adres filtering dan geldt dat uiteraard voor alle users op die pc, zowel kind als ouders.
Als je dat niet zo willen hoe moet je dan te werk gaan?
Kan je ook filteren op gebruiker ipv mac adres? Dat bijvoorbeeld Kind1 account internet stopt na 19:00 en voor het ouder account (wanneer deze inlogt) deze onbeperkt blijft.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De AC66U zou ik met klem afraden aangezien het 5GHz slechts minimaal ondersteunt (alleen eerste vier kanalen). De AC68U is daarentegen een prima zij het wat dure router.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ionicdog schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:48:
Als je nu restricties oplegd dmv mac adres filtering dan geldt dat uiteraard voor alle users op die pc, zowel kind als ouders.
Als je dat niet zo willen hoe moet je dan te werk gaan?
Kan je ook filteren op gebruiker ipv mac adres? Dat bijvoorbeeld Kind1 account internet stopt na 19:00 en voor het ouder account (wanneer deze inlogt) deze onbeperkt blijft.
Dat zal softwarematig moeten denk ik, ik hoop dat TS een situatie voor ogen heeft waar ieder zijn eigen pc / apparaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-03 15:13

flipkipse

Google it

dion_b schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:57:
De AC66U zou ik met klem afraden aangezien het 5GHz slechts minimaal ondersteunt (alleen eerste vier kanalen). De AC68U is daarentegen een prima zij het wat dure router.
Zelf zie ik die 4 kanalen niet echt als een berperkingen. Met Merlinbuild draaid deze 5ghz band heel stabiel bij mij.

En het prijs verschil vond ik iets te groot voor deze extra functionaliteit

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flipkipse schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:04:
[...]

Zelf zie ik die 4 kanalen niet echt als een berperkingen. Met Merlinbuild draaid deze 5ghz band heel stabiel bij mij.

En het prijs verschil vond ik iets te groot voor deze extra functionaliteit
Geen beperking?

In ac modus gebruik je 80MHz-brede kanalen, oftewel vier gewone. Elk ac apparaat zonder DFS zit dus op dezelfde vier kanalen en stoort dus met ieder ander 5GHz apparaat die dat niet kan :X

Zodra je meer dan een AP in huis hebt ga je dus per definitie nat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

dion_b schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:07:
[...]

Geen beperking?

In ac modus gebruik je 80MHz-brede kanalen, oftewel vier gewone. Elk ac apparaat zonder DFS zit dus op dezelfde vier kanalen en stoort dus met ieder ander 5GHz apparaat die dat niet kan :X

Zodra je meer dan een AP in huis hebt ga je dus per definitie nat.
Nee maar voor de gemiddelde huis/tuin - keuken router was dat voor mij persoonlijk meer als zat. De dekking van de routers is 100% van het huis, plus 180% (schatting) van de achtertuin. Als ik de tuindeur uitloop dan heb ik nog ontvangst.

Wanneer je inderdaad wat meer wil dan kan het inderdaad de inverstering waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dion_b schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:57:
Deels waar. Mijn broertje heeft deze router ook en hij heeft vreemd genoeg wél alle kanalen beschikbaar in tegenstelling tot de mijne. Hoe dit komt weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik begrijp nu dat ik Opendns ook al op mijn huidige router, de DIR-655 kan gebruiken. Dan ga ik dat eerst eens proberen en later kijken naar een upgrade wanneer ik AC clients heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zorian schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:01:
[...]

Deels waar. Mijn broertje heeft deze router ook en hij heeft vreemd genoeg wél alle kanalen beschikbaar in tegenstelling tot de mijne. Hoe dit komt weet ik echter niet.
Zou kunnen dat hij er DD-WRT op gezet heeft. Die heeft lak aan gebrek aan certificering voor DFS. Nadeel is dat je dan een paar andere leuke features zoals min RSSI instellen (alles daaronder wordt gekicked) moet missen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dion_b schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:13:
[...]

Zou kunnen dat hij er DD-WRT op gezet heeft. Die heeft lak aan gebrek aan certificering voor DFS. Nadeel is dat je dan een paar andere leuke features zoals min RSSI instellen (alles daaronder wordt gekicked) moet missen.
Ik heb hem zelf ingesteld. Het is dezelfde firmware op beide routers. Dat is ook wat mijn verbazing heeft gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vreemd...

Kun je iets zien van andere hw revisie ofzo? Ik ken er geen, maar zou mogelijk verklaring kunnen zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door dion_b op 04-02-2015 23:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dion_b schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:19:
Vreemd...

Kun je iets zien van andere hw revisie ofzo? Ik ken er geen, maar zou mogelijk verklaring kunnen zijn.
Heb er inderdaad naar gekeken, maar allebei HW Rev. A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Eventueel regioverschil? Mijn Netgear WNDR3400 is een model uit North America en die krijg ik zonder alternatieve firmware ook met geen mogelijkheid op kanaal 13.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 21:51
Je kan monitoren wat je wil, zodra de kids dat door hebben zullen ze die zaken die jij niet wil zien fijn via 3G/4G doen ;)

Je kan denk ik beter een goed gesprek met je kinderen houden en goede huisregels hebben (geen mobiel in de slaapkamer na 21:00 ofzo)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik heb OpenDNS op mijn huidige router gezet en dat is op zich wel leuk maar je kunt alleen sites blokkeren voor alle clients. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Dus toch maar kijken voor een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Nu was de oplossing met OpenDNS ook al niet waterdicht (tenzij je alle andere lookups via jouw netwerk actief blokkeert), maar houdt er rekening mee dat jouw jeugd snel ontdekt wat MAC-spoofing is (uiterlijk zodra de middelbare-schoolleeftijd is bereikt). ;)

Dat wil niet zeggen dat door het nu plaatsen van een andere router met MAC-filtering en een schakelschema (of een tussengeschakelde proxyserver voor de jeugd, maar ook die leren ze te omzeilen) je tot dat moment is aangebroken zij zo leren een goede balans te vinden (en in elk geval thuis worden beschermd tegen ongewenste invloeden).

Overigens: als ze erg inventief zijn, wordt de verbinding met de buitenwereld al voor jouw router afgetakt (kijk je elke dag in de -afgesloten - meterkast?). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Het gaat er niet om alles te blokkeren en te loggen etc maar wil gewoon af en toe eens een oogje in het zeil kunnen houden. Daar merken ze niks van en ze gaan zeker niet rommelen met mac adressen of de meterkast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt totaal af van kind in kwestie. M'n dochter wordt binnenkort 12 en heeft nul behoefte zich in de werking van haar internetverbinding te verdiepen, al leidt dat soms tot onnodige periodes zonder werkende verbinding. Wat je hier voorstelt zou bij haar zeker werken. Maar een technisch wat meer geinteresseerd kind zou dit al veel eerder kunnen ontdekken.

Dat gezegd, als je koter zonder jouw hulp MAC-spoofing ontdekt en/of je routersettings ongedaan maakt, lijkt me dat hij sowieso goede levenslessen aan het leren is ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Bigfoot schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:00:
Het gaat er niet om alles te blokkeren en te loggen etc maar wil gewoon af en toe eens een oogje in het zeil kunnen houden. Daar merken ze niks van en ze gaan zeker niet rommelen met mac adressen of de meterkast in.
Is de voornaamste kracht van een ouder niet om zijn kind te vertrouwen?

Als ik mijn ouders hier op betrapt zou hebben, was ik wel even pissed off geweest.

Ik denk dat je de kinderen beter voor kan bereiden en de gevaren met ze bespreken.

Zelf zou je het ook door krijgen wanneer opeens sites niet werken op je telefoon via de wifi. Die vervolgens wel nog bij de rest van de vrienden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Vertrouwen is goed - controle is beter

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/hu7ddtzdn/stalin.jpg
Pagina: 1