Aankoopadvies studielaptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:01
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn Dell laptop is vorige week helaas overladen. Aangezien ik deze week start met het schrijven van mijn scriptie heb ik op korte termijn een nieuwe laptop nodig. De laptop wordt voornamelijk gebruikt voor scriptie schrijven icm SPSS en Stata en in mijn vrije tijd kijk ik graag een gedownloade film. Ik speel geen games of iets dergelijks.

Wat is je budget?
De laptop mag maximal 450 euro kosten incl. verzendkosten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de laptop veel mee te nemen, echter moet het formaat ook niet te klein zijn omdat ik veel moeten lezen. Ik neig naar 15 inch. Daarnaast is een geode accuduur ook van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn vorige Dell laptop heeft mij in vijf jaar tijd nooit in de steek gelaten, echter ben ik niet merk gevoelig dus ik sta ook open voor andere laptops.

De volgende laptops heb ik al op een rijtje gezet als mogelijk interessant:

Dell inspiron 15 inch, i3, 4gb werkgeheugen voor 399 euro (excl. VIP)
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

Dell insipron 15 inch, i5 (4de generatie), 8gb werkgeheugen voor 449 euro (excl. VIP korting)
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop

Nu zag ik dat op de Dell website tevens de Dell Inspiron met i5 processor stond, maar dit was de 5e generatie en kost 549 euro. Zit hier een groot verschil tussen met de 4e generatie? Ik kon namelijk geen andere verschillen vinden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een geode keuze te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Op zich geen verkeerde keuzes, maar aangezien je veel leest met je laptop zal een full hd panaal echt niet verkeerd zijn. Als we dan gaan kijken naar alle laptops met een full hd paneel in de pricewatch, zitten er een aantal mooie laptops mee. Ik denk zelf dat deze laptop een goede deal zal zijn in jouw geval.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00877
Meer dan een i3 is echt niet nodig als het blijft bij tekstverwerken. Eigenlijk is een i3 dan al een beetje overkill. Dan is een laag gewicht, goed scherm en een snelle schijf het enige waar echt belangrijk is. Deze heeft 2 van de 3. Helaas ziten snelle schijven (ssd) vooral in de wat duurdere modellen en is dat onmogelijk met deze prijs tenzij je deze er zelf in zet wat natuurlijk een mooie toekomstige upgrade is.
Bij deze laptop zit ook een review. Lees die ook door. Helaas is deze laptop wel 40 euro boven je budget, maar een laptop kan je het beste in 1x goed kopen. Je wil niet 4 jaar met een craptop opgescheept zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 22:30
Het verschil tussen de Haswell(4de) en Broadwell(5de) generatie zal voornamelijk te merken zijn in batterij duur. Broadwell is ~30% zuiniger dan Haswell en dat zal je dus waarschijnlijk merken aan hoe lang een batterij meegaat op een lading.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654139

pricewatch: HP 15-r030nd
Ik denk dat dit een goede studielaptop is aangezien hij niet heel groot en zwaar is. echter is hij wel snel en heeft hij best veel opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:01
Bedankt voor jullie heldere reacties. Ik ga inderdaad afwegen of om toch full hd te nemen.

@mbrouwer22, waarom zou ik die nemen in vergelijk met de dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-02 17:59
Mrbrouwer22, zeker niet. Geen fhd en i5 is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:28
Anoniem: 654139 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:32:
pricewatch: HP 15-r030nd
Ik denk dat dit een goede studielaptop is aangezien hij niet heel groot en zwaar is. echter is hij wel snel en heeft hij best veel opslag.
Ik denk dat een Windows-tablet handiger is als studielaptop aangezien die klein en licht zijn. Misschien zo iets pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK003B

[ Voor 14% gewijzigd door Jochemd13 op 05-02-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654139

Dat zou natuurlijk ook kunnen
Pagina: 1