Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503071

Topicstarter
Hallo,

Elke keer als ik mijn macbook afsluit, gaat hij naar het witte scherm en dan komt er in een pop-up venster te staan:

"Continue the installation?"
Choose 'Abort' if you wish to cancel the installation.

- Als ik 'Abort' doet, sluit die vervolgens wel af.
- Als ik 'Yes' doe, komt er een volgend scherm:

"Error: Not Found"
The request URL /install/agent_update?session_id=DB42491A-3CD1-41F6-BC89-32D6E51819B8&emid=4857............blabla
Was not found on this server.

Vervolgens sluit hij gewoon af.

- Als ik niks doe => Sluit hij ook gewoon af.

Alleen vind ik het wel erg irritant de hele tijd.

Ik heb al geprobeerd om via "Activiteitenweergave" het "installer" ding te stoppen. Dat lukt dan ook, en als ik dan afsluit dan komt het ook niet ervoor. Alleen als ik dan weer opstart, en dan weer afsluit. Dan komt de melding wel weer. Dus moet ik zeg maar elke keer naar Activiteitenweergave om die "Installer" te stoppen.
Ook irritant.

Ik heb ook geen idee waar het weg komt de hele tijd? Kan iemand mij hiermee helpen? Of heeft iemand dit zelf ook gehad? Ik hoor graag van jullie :)

Groetjes,

Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welk programma heb je geprobeerd te installeren?

Als ik zoek naar je foutmelding kom ik uit op installation after shut down mac, waarin gesuggereerd wordt dat dit komt door MacKeeper. Heb je toevallig MacKeeper geïnstalleerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks,

Ik heb volgens mij, maar dat weet ik niet zeker dus, mackeeper niet gedownload.
Ik heb het ook niet op mijn mac staan nu.

Ik heb wel eens rarexpander, of ander programmaatje gedownload om rar bestanden of iso bestanden uit te pakken. Wellicht dat toen mackeeper meegekomen is of iets dergelijks?

Klote.

In ieder geval staat het niet meer op de mac. Hoe kan het opgelost worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 503071 op 04-02-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Wat staat er onder:
System Preferences > Users & Accounts > Login Items (tabje)
Je weet zeker dat mackeeper niet meer op je mac staat ? (applications folder). Prullebak leeg ?

Mocht het wel het geval zijn, misschien heb je geluk met deze uninstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Nee Mackeeper staat niet meer op de mac, gezocht onder programma's, en ook in mapje hulp programma's staat niks van mackeeper.

Onder systeemvoorkeuren. gebruikers en groepen, en welke moet ik dan hebben?

Onder Inlogopties staat:
Automatisch inloggen: uit
Weergave inlogvenster: Lijst met gebruikers
En dan is nog 1 ding geslecteerd: "Toon de knoppen "sluimer", "Herstart" en "Zet uit"" (bovenste)

Onder inloggen (tabje) staat:
Deze onderdelen worden automatisch geopend als u inlogt:
ItunesHelper
Dropbox

Meer niet.

Die Unistall lijkt me dus weinig zin hebben.

Als ik naar activiteiten weergave ga kan ik het install ding dus wel vinden.
Iemand nog oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Installeer de update handmatig via de AppStore of Software Update, als dat niet werkt alle gedownloade updates verwijderen (en dan bedoel ik de updates die door het systeem naar tijdelijke mappen gedownload worden), en daarna de updates op de support site van Apple opzoeken en handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 503071 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:21:
Ik heb wel eens rarexpander, of ander programmaatje gedownload om rar bestanden of iso bestanden uit te pakken. Wellicht dat toen mackeeper meegekomen is of iets dergelijks?
Om hier even op in te haken. Voor RAR-bestanden kun je het beste UnrarX gebruiken. Gratis en voor niets en doet prima z'n werk.

Voor ISO-bestanden: Finder. Het is een kwestie van dubbelklikken op een ISO-bestand en deze wordt als een CD gemount in Finder. Hiervoor heb je helemaal geen extra software nodig.
Pagina: 1