Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549829

Topicstarter
Afgelopen vrijdag ging mijn macbook kapot. Dikke stress, paniek maar vooral verontwaardiging. Hoe kan mijn MacBook ineens spontaan er mee ophouden? Het is een Apple: garantie voor lifetime kwaliteit! Ik heb deze sinds 2011 en gebruik em regelmatig. Maar van een product van ruim 2000 euro mag je toch verwachten dat deze het minimaal een jaar of 6 gewoon doet. En met name van een Apple product! Maar helaas dus….

Destijds bij de aanschaf had ik een Apple Care pakket extra aangeschaft van 3 jaar, maar die is afgelopen augustus verlopen… Net buiten de garantie dus (hoewel afgelopen jaar bleek dat die Apple Care pakketten afgeschaft zijn bij Apple…. dat zou ook een teken moeten zijn).

Maargoed, het moet gemaakt worden dus nu is de laptop ter reparatie gegaan om te onderzoeken wat er mis mee was, en nu blijkt de grafische chip kapot te zijn. Dit kan ik onmogelijk zelf kapot gemaakt hebben. Ik ben heel erg zuinig met mijn “appeltje” en daarnaast is het een dusdanig intern onderdeel dat ik ook flink mijn best zou moeten doen om het kapot te krijgen. Maar toch krijg ik de rekening gepresenteerd van de nieuwe chip: bijna 600 euro!

Dat is dus een ruime kwart van de totale waarde van de macbook die binnen 4 jaar kapot is gegaan. Uit zichzelf.

Weet iemand hoe Apple daarin zit? Valt dit onder garanties? Kan ik dit bij hun verhalen? Wat mag je verwachten van een product in de prijsklasse en omvang/kwaliteit van een MacBook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29

talin

ES-MA

heb je überhaupt wel eens gegoogeld op dat probleem?

ik lees links en rechts hier wat topics en weet dat ik met een 2011 versie macbook problemen kan verwachten met de grafische chip maar vooral ook het standpunt wat Apple daarover ingenomen heeft.

mijn advies, raadpleeg google eens en je krijgt voldoende antwoorden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:54

Fiber

Beaches are for storming.

Inderdaad, er is helaas een hele serie uit 2011 met deze problemen.

http://www.onemorething.n...oblemen-2011-macbook-pro/

Apple maakt meer winst dan ooit. Het zou ze sieren om dit netjes op te lossen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Conclusie: voorlopig kun je dus fluiten naar garantie, of dat nou terecht is of niet.
Als je je macbook wilt laten repareren, kost het je 600 euro. Maar je weet dat het probleem vroeg of laat bijna 100% zeker weer terug komt.

Of je koopt een nieuwe. Sneller, beter, mooier wellicht. Duur? Ja dat ook. Aan jou de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36
Class Action Lawsuit Filed Against Apple Over 2011 MacBook Pro Graphics Issues
Back in January, we highlighted graphics issues being experienced by a number of owners of 2011 15-inch and 17-inch MacBook Pro models, with many users needing to pay for (sometimes multiple) expensive logic board replacements due to the issue. The apparent widespread nature of the issue has led to claims that it is a manufacturing defect that should be covered by Apple, with a change.org petition seeking relief from Apple now exceeding 20,000 signatures and affected users organizing in a Facebook group of over 5,000 members.

[ Voor 6% gewijzigd door nanoChip op 04-02-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 13:07

ThomasXCI

Mine!

Waar heb je jouw macbook gekocht? Je kunt bij de verkoper aangeven dat je recht hebt op een deugelijk product. https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

Ik heb een gelijkwaardig probleem gehad met de MediaMarkt, het ging hierbij om een macbook van 3 jaar oud. Maar de MediaMarkt geeft deze apparaten een levensduur van 5-6 jaar. Zij hebben dan ook op de macbook, waarvan de garantie verlopen was, voor ruim 600 euro aan reparaties uitgevoerd. Zonder dit aan mij door te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Ik zal je even uit een aantal dromen helpen:

Een notebook die 6+ jaar meegaat?... Nee :')
(ook al is het een apple van 2000 euro je betaald immers voor het merk)

Net buiten de garantie?.... Nee 5 a 6 maanden is niet net buiten garantie

600 euro?....... Nee jouw onderdeel kost circa 200 euro en 400 euro aan arbeit en transport kosten

Wat je mag verwachten van het product is dat het een degelijk product is en dat het minimaal 3 jaar meegaat.

Wettelijk hoeven ze je er geen garantie op te geven.
Als je mazzel hebt fixen ze het onder het mom van een productie fout.

[ Voor 50% gewijzigd door Quadradial op 04-02-2015 13:57 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549829

Topicstarter
Dank voor de reacties! Flink balen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Quadradial,

waar baseer jij je op? volgens mij geeft men nog altijd 5 jaar aan voor levensduur van pc en notebook.
maar graag een bron.

Wel is die schaal aflopen dus je krijgt geen 100% garantie meer, maar nog maar 20% garantie in het 5de jaar. of 40% zoals nu in het 2de jaar. Pin me niet vast op die percentages maar je hebt geen recht meer op volledige kosteloze reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Anoniem: 549829 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:36:
Hoe kan mijn MacBook ineens spontaan er mee ophouden? Het is een Apple: garantie voor lifetime kwaliteit! Ik heb deze sinds 2011 en gebruik em regelmatig. Maar van een product van ruim 2000 euro mag je toch verwachten dat deze het minimaal een jaar of 6 gewoon doet. En met name van een Apple product! Maar helaas dus.

Wat mag je verwachten van een product in de prijsklasse en omvang/kwaliteit van een MacBook pro?
_O- In een Apple zit gewoon dezelfde (kwaliteit) hardware als in een Windows notebook, maar dan vaak krachtiger.

Je hebt geen quantumcomputer aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Samsung kwaliteit dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Nou eh sorry maar ik kan met niet herrinneren dat samsung zulke domme fouten maakte 8)7

nVidia had dit ook met hun 8800 grafische kaarten vroeger. Gewoon het verkeerde soldeer gepakt wat niet tegen temperatuurswisselingen kan.

Bij apple komt dit vaker voor, niet alleen bij deze serie macbooks maar ook bij die dekstops van ze.
http://9to5mac.com/2013/0...-for-some-mid-2011-imacs/

Bij de apple G3 en G4 waren ook al zat problemen.

Mijn advies: Koop voor dit geld gewoon een zakelijke dell op HP ofzo. Veel betere kwaliteit.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48
Ach, wees blij dat ze nog willen onderzoeken zonder de hoofdprijs te vragen. Ik heb eens met Sony gebeld over scharnieren van het scherm op mijn laptop die niet meer goed werkten. Mocht ik 800 euro VOORSCHIETEN, voordat ze er überhaupt naar wilden kijken.

Mijn advies zou zijn om een nieuwe laptop te kopen en je huidige MB op V&A te zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Begin eens met je verwachtingspatroon van "premium" spullen of eventueel te verwachten kosten bij te stellen. Dan vallen verassingen als deze ook wat minder zwaar. Alhoewel € 600,- wel een bak geld voor deze reparatie, zijn alle gecertificeerde Apple reparateurs zo duur?

Premium is geen garantie dat iets langer zonder onderhoud of vervanging van onderdelen kan.
Zelf in bezit van iPhone, iPad en een MacBook komt er dit of volgend jaar, ja en als ie kapot gaat laat ik 'm maken, of maak ik 'm zelf als mijn kennis ver genoeg gaat.

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:57:
Quadradial,

waar baseer jij je op? volgens mij geeft men nog altijd 5 jaar aan voor levensduur van pc en notebook.
maar graag een bron.
waar baseer jij je op? ;)

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36
http://www.apple.com/support/macbookpro-videoissues/

Vanaf 27 feb 2015 kan je macbook waarschijnlijk gratis gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
Quadradial schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:52:
Ik zal je even uit een aantal dromen helpen:

Een notebook die 6+ jaar meegaat?... Nee :')
(ook al is het een apple van 2000 euro je betaald immers voor het merk)
Errrr .. waarom heb ik nog werkende Thinkpads T23 liggen met een pentium III waarvan ook de accu het nog gewoon doet ?!? En de T42 en T61 zijn ook de jongste niet meer, maar werken nog steeds.
Maak me wakker uit deze droom ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:10

epo

epic_gram schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Nou eh sorry maar ik kan met niet herrinneren dat samsung zulke domme fouten maakte 8)7

nVidia had dit ook met hun 8800 grafische kaarten vroeger. Gewoon het verkeerde soldeer gepakt wat niet tegen temperatuurswisselingen kan.

Bij apple komt dit vaker voor, niet alleen bij deze serie macbooks maar ook bij die dekstops van ze.
http://9to5mac.com/2013/0...-for-some-mid-2011-imacs/

Bij de apple G3 en G4 waren ook al zat problemen.

Mijn advies: Koop voor dit geld gewoon een zakelijke dell op HP ofzo. Veel betere kwaliteit.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om te voorkomen dat de Apple-lovers en Apple-haters hier gaan bekvechten hang ik hier een slotje aan. De TS mag een nieuw topic openen, alleen dan zonder de hoogdravende teksten over Apple; het is gewoon een merk, en de wettelijke rechten en plichten veranderen er niet door of het nu Apple, HP of Lenovo is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.