Heb net een nieuwe extra televisie aangeschaft en zit er aan te denken deze over wifi te laten verlopen voor televisie. Mn standaard televisie loopt over de internetkabel en dat werkt gewoon goed. Vraag me alleen af of iemand ervaring heeft met televisie over wifi voordat ik weer onzinnig geld uit het raam gooi en het waardeloos werkt.
Ik heb vorige week een samsung 32" (5000 serie) gekocht met wifi, netflix/youtube/uitzending gemist werken daar prima op (full hd via wifi).
Het valt of staat met de kwaliteit verbinding tussen router en tv. Als de afstand tussen de apparaten kort is zal het waarschijnlijk wel werken. Maar de kwaliteit van een WiFi-verbinding kan sterk schommelen o.a. de invloeden van buitenaf.
Je zou het kunnen proberen en als het niet werkt een LAN-kabelverbinding te gaan gebruiken.
Een extra LAN-kabel trekken is waarschijnlijk de meest stabiele optie maar je zou eventueel ook een Powerline adpterset kunnen aanschaffen zodat de signalen via het stroomnet worden overgedragen. Een powerlineverbinding is minder gevoelig voor storingen van buitenaf.
Door de korte afstanden binnenshuis zijn storingen op het stroomnet zeldzaam.
Geef geen vermogen uit aan dure powerline adapters. Een 200 Mbps adapter is voor tv signalen ruim voldoende en heeft voldoende overhead.
Je zou het kunnen proberen en als het niet werkt een LAN-kabelverbinding te gaan gebruiken.
Een extra LAN-kabel trekken is waarschijnlijk de meest stabiele optie maar je zou eventueel ook een Powerline adpterset kunnen aanschaffen zodat de signalen via het stroomnet worden overgedragen. Een powerlineverbinding is minder gevoelig voor storingen van buitenaf.
Door de korte afstanden binnenshuis zijn storingen op het stroomnet zeldzaam.
Geef geen vermogen uit aan dure powerline adapters. Een 200 Mbps adapter is voor tv signalen ruim voldoende en heeft voldoende overhead.
[ Voor 9% gewijzigd door ariekanari op 04-02-2015 14:06 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements