TC7200 niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23
Even in het kort de setup.

Ik heb een TC7200 (UPC) in routermodus. In één lanpoort een TPlink Powerline adapter, in de andere lanpoort een TPLink wireless AP. Voor de test heb ik de AP even afgekoppeld.

Op een andere powerlink adapter heb ik een pc. Op de wifi (van de TC) heb ik een laptop en o.a. mijn telefoon. Voorheen was het modem altijd en overal via 192.168.0.1 bereikbaar.

Sinds vorige week heeft UPC andere firmware uitgerold, zo bleek na bellen met de helpdesk. Deze week namelijk wilde ik een poort openzetten, maar kreeg geen verbinding met het modem. Resetten hielp niet.

Nu bleek dat ik na reset wél via de laptop (en de telefoon) naar het modem kon. Via de pc (powerline dus) kreeg ik na lang wachten een scherm waar alle info wél op stond (naam, wachtwoord, enz.) alleen dan zonder html opmaak, alles dus in tekst, onderelkaar.

Modem terug naar fabrieksinstellingen gezet en bleek via laptop weer bereikbaar. Meerdere malen na elkaar. Deed ik daarna de poging via de vaste pc, dan kreeg ik hetzelfde, en gek genoeg kon ik daarna ook met de laptop of telefoon er niet meer bij. Na b.v. een half uur wachten wel weer.

Vandaag verder aan het testen. Situatie hetzelfde. Als ik via laptop inlog is het goed. Log ik uit, en ga ik dan op de vaste pc naar 192.168.100.1 dan kan krijg ik wél het goede inlogscherm, maar direct na inloggen "de gebruiker is al ingelogd. Er is maar 1 sessie toegestaan".

Op de een of andere manier is de boel de hobbel op. Het klinkt mij alsof de firmware upgrade van UPC niet fris is gegaan. UPC zegt "het in de gaten te houden".

Heeft iemand hier nog iets meer over wat ik zou kunnen proberen?

**EDIT** na lang wachten kreeg ik zonet dit:
XML-parsefout: onverwachte parserstaat Locatie: jar:file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Mozilla%20Firefox/browser/omni.ja!/chrome/browser/content/browser/aboutNetError.xhtml Regelnummer 335, kolom 68: <div id="ed_connectionFailure">&connectionFailure.longDesc;</div>

[ Voor 9% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-02-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TP-Link powerline met ingebouwde AP toevallig? Die hebben default IP op 192.168.0.1 staan :X

Inloggen in de powerline GUI en op iets anders zetten. Of je moden op andere IP range zetten als dat niet wil lukken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Met ingebouwde AP zit er onder andere ook bij, die heeft een fixed IP van 192.168.0.200. Dhcp range van de TC loopt van .10 tot .60

[ Voor 94% gewijzigd door GurbY{nl} op 04-02-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Net even ALLES losgekoppeld, en modem uit de meterkast gehaald. Daarna met rechtstreekse kabel op de pc aangesloten. Helaas: geen succes, kan em niet bereiken. Via de wifi: geen probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je een andere PC om op te testen? Klinkt namelijk meer alsof aan die kant iets raars gebeurt...

Edit:
Heb je toevallig op de PC VPN software (voor werk of plezier) draaien? Zou dit ook kunnen veroorzaken.

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 05-02-2015 09:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

GurbY{nl} schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:53:
Net even ALLES losgekoppeld, en modem uit de meterkast gehaald. Daarna met rechtstreekse kabel op de pc aangesloten. Helaas: geen succes, kan em niet bereiken. Via de wifi: geen probleem....
Persoonlijk zou ik zelf de router even een fabrieks reset geven. Met een naald of sateh prikker het kleine knopje achterop de modem 5-10 seconden ingedrukt te houden tot alle led lichtjes een keer flikkeren. Vervolgens hem opnieuw aan de computer hangen en in je CMD even iponfig typen en kijken wat je default gateway is.

Alles even opnieuw instellen. Aangezien het je UPC router is, lijkt me dat dit niet veel instellingen zijn. En je bent weer klaar voor gebruik.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:07:
[...]

Persoonlijk zou ik zelf de router even een fabrieks reset geven. Met een naald of sateh prikker het kleine knopje achterop de modem 5-10 seconden ingedrukt te houden tot alle led lichtjes een keer flikkeren. Vervolgens hem opnieuw aan de computer hangen en in je CMD even iponfig typen en kijken wat je default gateway is.

Alles even opnieuw instellen. Aangezien het je UPC router is, lijkt me dat dit niet veel instellingen zijn. En je bent weer klaar voor gebruik.
Is inmiddels 2x gebeurd. IP adres van default gateway staat keurig op 192.168.0.1. Als ik die via de wifi benader, zit ik er in 1 seconde in. Via de kabel: verbinding time-out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:00:
Heb je een andere PC om op te testen? Klinkt namelijk meer alsof aan die kant iets raars gebeurt...

Edit:
Heb je toevallig op de PC VPN software (voor werk of plezier) draaien? Zou dit ook kunnen veroorzaken.
Nee; alleen citrix receiver die niet standaard opstart maar handmatig. Andere pc zal ik straks proberen.

**EDIT**

Andere pc geprobeerd.... en daar krijg ik wél verbinding. Lijkt er dus ernstig op dat er ergens iets in de pc aan de hand is... maar wat??? (internetverbinding is verder dik in orde).

[ Voor 18% gewijzigd door GurbY{nl} op 05-02-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check de ethernet adapter settings, kijk of daar iets handmatig ingesteld staat bij IPv4 ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
dion_b schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:25:
Check de ethernet adapter settings, kijk of daar iets handmatig ingesteld staat bij IPv4 ofzo.
Nee, staan allemaal standaard; alles automatisch.

Heb overigens zonet in veilige modus gestart; maakt geen verschil: kan em nog steeds niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Verder aan het testen: als ik WifiFTP op mijn android start, kan ik in de browser het adres (in mijn geval 192.168.0.13:2121) ingeven en kan ik de telefoon benaderen.
Ook dat lukt niet.

Filezilla werkt wél. Het lijkt alsof er iets via de browser misgaat. Chrome en IE11 geprobeerd, maar die geven hetzelfde resultaat, wat de browser dus weer uit zou sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Volgende update (ik doe iedere keer even een nieuw bericht anders wordt het zo'n zootje in één; als dat niet de bedoeling is dan laat maar weten!!)

Ik heb in de pc ook een draadloze netwerkkaart zitten, die normaliter (in apparaatbeheer) is uitgeschakeld. Die heb ik ingeschakeld, en de lijnverbinding uitgeschakeld. Dan krijg ik verbinding met het router adres. Schakel ik de wifi weer uit en de lanverbinding aan, dan krijg ik géén verbinding.

Samenvattend wat ik tot dusver heb gedaan.

Wat werkt niet: (dus, wanneer kan ik 192.168.0.1 NIET bereiken)
- Nieuwe browser(s) geïnstalleerd
- PC hersteld naar situatie van vorige week
- Modem rechtstreeks met kabel op de pc aangesloten
- Modem terug naar fabrieksinstellingen gezet
- Windows in veilige modus starten
- Firefox in safe mode starten/alle add-ons verwijdert
- Nieuwe Realtek drivers geïnstalleerd

Wat werkt wél:
- Modem met kabel aan andere pc
- Ethernetadapter pc uitschakelen, wifi inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

GurbY{nl} schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:56:
Volgende update (ik doe iedere keer even een nieuw bericht anders wordt het zo'n zootje in één; als dat niet de bedoeling is dan laat maar weten!!)

Ik heb in de pc ook een draadloze netwerkkaart zitten, die normaliter (in apparaatbeheer) is uitgeschakeld. Die heb ik ingeschakeld, en de lijnverbinding uitgeschakeld. Dan krijg ik verbinding met het router adres. Schakel ik de wifi weer uit en de lanverbinding aan, dan krijg ik géén verbinding.

Samenvattend wat ik tot dusver heb gedaan.

Wat werkt niet: (dus, wanneer kan ik 192.168.0.1 NIET bereiken)
- Nieuwe browser(s) geïnstalleerd
- PC hersteld naar situatie van vorige week
- Modem rechtstreeks met kabel op de pc aangesloten
- Modem terug naar fabrieksinstellingen gezet
- Windows in veilige modus starten
- Firefox in safe mode starten/alle add-ons verwijdert
- Nieuwe Realtek drivers geïnstalleerd

Wat werkt wél:
- Modem met kabel aan andere pc
- Ethernetadapter pc uitschakelen, wifi inschakelen
Ik meen mij te herinderen dat deze TC7200 het probleem had dat je maar van af 1 pc tegelijk kon inloggen. is er misschien een device die als admin ingeloged staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Ik meen mij te herinderen dat deze TC7200 het probleem had dat je maar van af 1 pc tegelijk kon inloggen. is er misschien een device die als admin ingeloged staat?
Klopt. Maar nee, na reset van het modem kan ik dus via laptop of wifi van de pc gewoon inloggen. Vervolgens log ik braaf uit, zet de pc weer op de lanverbinding en de wifi uit, en ik kom er niet meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

GurbY{nl} schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Klopt. Maar nee, na reset van het modem kan ik dus via laptop of wifi van de pc gewoon inloggen. Vervolgens log ik braaf uit, zet de pc weer op de lanverbinding en de wifi uit, en ik kom er niet meer in...
Toevallig het mac adress van je pc onder geadvenceerd -> mac - filters staan ?

IPSec tunnel , PPTP tunnel , Multicast , UPnP staat allemaal aan?

Heb je al is geprobeerd je lan kabel in een andere poort van je modem te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
flipkipse schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Toevallig het mac adress van je pc onder geadvenceerd -> mac - filters staan ?

IPSec tunnel , PPTP tunnel , Multicast , UPnP staat allemaal aan?

Heb je al is geprobeerd je lan kabel in een andere poort van je modem te stoppen?
1e vraag nee, rest allemaal ja. Maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Nog een finale check gedaan, nu denk ik toch echt zeker te weten dat het aan de Technicolor ligt: ik bleek nog een oud 3Com modem te hebben liggen. Aangesloten: hup, direct verbinding.

Kortom: ik kan niet anders dan de conclusie trekken dat het modem misselijk is. Immers:

- Via de pc LAN verbinding kom ik er NIET in
- Via de pc Wifi kom ik er WEL in
- Via de laptop Wifi kom ik er WEL in
- Via de laptop LAN verbinding kom ik er WEL in
- Met de pc naar een ander modem is er geen probleem

Of denk ik verkeerd? (ok, het rare is wel dat via de laptop e.e.a. weer wel lukt. Kan zijn omdat daar een 100mbps kaart in zit? PC heeft GB poort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me erg sterk. Als het aan de modem/router lag zou die laptop er ook niet bedraad in komen.

Of het echt zinnig is om hier meer moeite in te steken is een tweede (je kunt de configuratie van router per slot van rekening op minimaal vier manieren doen zoals je hierboven aangeeft), maar je zou bijv op de PC kunnen booten met een LiveCD/USB en kijken wat er dan gebeurt. Lijkt me waarschijnlijk dat het dan wel lukt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Krijg nou wat.. ik zie in het modem dat het offline is geweest (wat ik sinds eergisteren niet meer heb gedaan). Gisteravond/vannacht ergens. Dus, pc boven opgestart en jawel hoor: ik kom er bij....
Snap ik het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse

flipkipse

Google it

GurbY{nl} schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:28:
Krijg nou wat.. ik zie in het modem dat het offline is geweest (wat ik sinds eergisteren niet meer heb gedaan). Gisteravond/vannacht ergens. Dus, pc boven opgestart en jawel hoor: ik kom er bij....
Snap ik het nog?
dus het is nu opgelost? Stond de tijd van het modem wel goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Instellingen stonden goed, maar zoals ik al zei had UPC vorige week andere firmware uitgerold en ik had de klacht gemeld. Men zou er mee bezig. En sinds vanochtend is het weer als vanouds...
Maar vreemd blijft het.

@dion_b: dat ik via de laptop erbij kon was vreemd ja. Helemaal als je dan nagaat dat ik via de PC een ander modem wel kan benaderen...
Pagina: 1