Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-06 16:30
Hoi,

Wanneer ik een lettertype op mijn computer geupdated heb past hij deze update dan automatisch toe op internetsites die dit lettertype ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
ja, van dat je de update automatisch ook ziet op sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

BLACKfm

o_O

Als de website een niet-standaard lettertype gebruikt en je hebt deze geïnstalleerd dan moet dat worden weergegeven.

Het kan ook zijn dat websites hun eigen fonts inladen van een externe bron. Dan heeft de website dus een eigen lettertype, maar niet 1 die jij op de computer hebt geïnstalleerd.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Maar als een site een standaard lettertype gebruikt die iedereen op zijn pc heeft staan wordt de versie die op de computer staat altijd weergegeven hoe oud de versie ook is? Of heb ik dat nou helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 21:54

Zeror

Ik Henk 'm!

bartvdbrekel schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:18:
Maar als een site een standaard lettertype gebruikt die iedereen op zijn pc heeft staan wordt de versie die op de computer staat altijd weergegeven hoe oud de versie ook is? Of heb ik dat nou helemaal fout?
Dat klopt.

Het klinkt alsof je een font probleem hebt met een website. Misschien kunnen we je helpen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

je zou nog control + f5 kunnen proberen, om de website te forceren opnieuw te laden en niet iets uit de cache te halen.

Als jij een lettertype op je computer heb en de website gebruikt dit lettertype zou je het gewoon moeten zien.

Daarnaast snap ik niet dat je "ja." verkeerd kan interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Zeror schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Dat klopt.

Het klinkt alsof je een font probleem hebt met een website. Misschien kunnen we je helpen?
Ik ben bezig met het invoeren van een update van een lettertype bij een bedrijf, maar nou vraag ik me af of de site automatisch wordt getoond met de nieuwste versie van het lettertype als deze op je computer geïnstalleerd hebt, en andersom dat je de oudere versie van het lettertype ziet op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 21:56

kevin33

Welkom in Utopia.

bartvdbrekel schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Ik ben bezig met het invoeren van een update van een lettertype bij een bedrijf, maar nou vraag ik me af of de site automatisch wordt getoond met de nieuwste versie van het lettertype als deze op je computer geïnstalleerd hebt, en andersom dat je de oudere versie van het lettertype ziet op de site.
Dan maak je toch een font family aan in de CSS?
Dus als lettertype A niet beschikbaar is dat er automatisch naar B geschakeld wordt?

Even ter belangstelling, naar welk lettertype ga je het omzetten?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
kevin33 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:30:
[...]

Dan maak je toch een font family aan in de CSS?
Dus als lettertype A niet beschikbaar is dat er automatisch naar B geschakeld wordt?

Even ter belangstelling, naar welk lettertype ga je het omzetten?
ik ben niet van plan om in de CSS te gaan rommelen omdat ik de site niet zelf heb gebouwd. Het gaat over het lettertype Segoe UI versie 5.28 (dit is de nieuwe versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

En je site heeft nu ook Segoe UI?
( Wat is het verschil, ik kan het namelijk zo niet vinden )

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Ja de site gebruik ook Segoe UI, het verschil in de nieuwe update is goed te zien bij de letters I Q en het cijfer 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Als lettertype een probleem blijft vormen na je update zou ik inderdaad de webmaster van de site eens aan zijn jas trekken of ie de css wilt updaten met een font-family.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Als ik op mijn telefoon de site laad geeft hij een heel ander font komt dit dan door dat hij het font niet laat vanuit de codering?

[ Voor 29% gewijzigd door BartB1802 op 04-02-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Draait je website op een CMS, Wordpress of Joomla o.i.d.
Of zou je een linkje naar je site willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Hij draait op een Joomla
www.fysicon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Je site draait op een aanpaste Rocket Theme Afterburner template.
Je font wordt ( voor zo snel ik het kan zien ) uit een CSS geladen, persoonlijk had ik dit laten doen door diegene die hem gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Ik heb de site zelf niet gemaakt maar degene die hem dus in elkaar heeft gezet laat het font dus gewoon met de site mee laden? Ik ben geen IV'er dus weet niet hoe ik het beter kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Ja, volgens mij wel.
Het kan ook nog zijn dat hij het in de template settings heeft gewijzigd, ( via extensies -> templatebeheer -> template aanklikken ) staat daar iets tussen over fonts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Ik kan niks zien van de codering van de site of de instellingen van de site dus ik denk dat het spoor dood loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Dan denk ik dat je het beste ff contact kunt opnemen met degene die je site heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
dat zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Segoe UI is overigens een font waar je het beste niet mee kan klooien, de systeemvariant (dus niet een webfont wat via CSS wordt ingeladen) is voor veel Windows applicaties het default UI-font; o.a. WPF-apps zijn er van afhankelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB1802
Umbrah schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:07:
Segoe UI is overigens een font waar je het beste niet mee kan klooien, de systeemvariant (dus niet een webfont wat via CSS wordt ingeladen) is voor veel Windows applicaties het default UI-font; o.a. WPF-apps zijn er van afhankelijk!
ik heb er niet voor gekozen om dit font te gebruiken, dit font is onderdeel van een nieuwe huisstijl dat hier is toegepast. maar als het via CSS wordt ingeladen wordt altijd de versie gebruik die in de CSS is gezet heb ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Als ik onderstaande link zo eens lees dan is Segoe UI niet gemaakt voor web. En daarbij hangen er licenses aan vast. Ik denk dat daar de problemen vandaan komen.

link: http://stackoverflow.com/...nt-face-for-segoe-ui-font

Er wordt daar o.a. ook aangeraden om over te stappen naar Open Sans, een font welke wel voor web gemaakt is. Heb het daar eens met de webmaster over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

André

Analytics dude

bartvdbrekel schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:10:
[...]

ik heb er niet voor gekozen om dit font te gebruiken, dit font is onderdeel van een nieuwe huisstijl dat hier is toegepast. maar als het via CSS wordt ingeladen wordt altijd de versie gebruik die in de CSS is gezet heb ik dat goed?
Klopt, als daar een extern .eot of .woff bestand in meegeladen wordt wel.

/edit
En dat zie ik gebeuren op de genoemde site:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@font-face {
    font-family: 'SegoeF';
    src: url('../font/segoeuif.eot');
    src: url('../font/segoeuif.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
         url('../font/segoeuif.woff') format('woff'),
         url('../font/segoeuif.ttf') format('truetype'),
         url('../font/segoeuif.svg#Segoe UI') format('svg');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;
}

[ Voor 34% gewijzigd door André op 04-02-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bartvdbrekel, het lijkt er ondertussen op dat je inmiddels meer dan genoeg weet om verder te kunnen.
GFX is echter niet echt de plek voor je vraag, deze was beter op zijn plek geweest in Webdesign, Markup & Clientside Scripting.

Ik wil je dan ook vragen de volgende keer even Waar hoort mijn topic? te raadplegen voor je een topic aanmaakt zodat je zeker weet dat je vraag op de plek staat waar je de meeste kans hebt om een geschikt antwoord te krijgen.
Raadpleeg de volgende keer ook even de Quickstart zodat we alle nodige informatie hebben om je zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Ik heb het idee dat je nu geholpen bent en doe dit topic op slot.
Mocht je toch nog hulp nodig hebben met je probleem kun je in Webdesign, Markup & Clientside Scripting je probleem duidelijk omschrijven en daar verder :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.