OS vanaf extern medium, wat is de beste optie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een nieuwe Macbook. Hier zit een 128GB SSD in die niet vervangen kan worden (of gigantisch duur is). Op zich geen probleem, want voor mijn 'Mac zaken' heb ik geen gigantische harddisk nodig.

Nu wil ik af en toe een simpel spelletje spelen. Dit kost wat meer ruimte. Voor de beste performance moet ik ook bij Windows zijn, dus bedacht het volgende: een externe harddisk/stick/SSD om Windows vanaf te draaien. Ik wil er niet teveel geld aan uit geven, omdat het slechts om een bijzaak gaat. In de pricewatch zie ik zeer goedkope USB3 sticks, SD cards, betaalbare USB3 harddisks en zelfs een thunderbolt optie.

Eventueel heb ik misschien nog wel een SSD over, die ik in een USB3 kastje zou kunnen bouwen. Hierbij vraag ik me alleen af of het niet zonde van de SSD zou zijn. ;) Op het internet lees ik verhalen over USB3 sticks die in de praktijk helemaal niet snel zijn, thunderbolt wat geweldig is en externe harddisks die prima zouden moeten zijn. Maar, zoals ik eerder zei, het is bijzaak, dus als de performance acceptabel is, ben ik al blij. wat denken jullie dat de beste optie zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik zou vooral even controleren of UASP ondersteund wordt door een Macbook onder Windows, als je voor USB3 gaat.

Als dat al ondersteund wordt weet ik niet of je er ook van kunt booten, maar als je SSDs in een USB3 enclosure steekt is UAS erg welkom waar mogelijk (itt. mass storage mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Thunderbold naar esata hub misschien? Lijkt mij de het snelste.. Geen idee overigens of je dan ook kan booten?

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 04-02-2015 16:01 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-07 12:48
Kijk eens naar Windows to Go, dat is volgens percies wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:56
Standeman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:01:
Thunderbold naar esata hub misschien? Lijkt mij de het snelste.. Geen idee overigens of je dan ook kan booten?
Dat is waar ook, helemaal vergeten. Thunderbolt is waarschijnlijk een betere optie dan USB3/UAS (al was het alleen al omdat die laatste nog niet universeel supported is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Interessant, dat eSATA naar thunderbolt, alleen gigantisch duur. Ik zoek juist binnen de 'budget' opties de beste bang-for-the-buck.. ;)
Pagina: 1