Sono PB1408 wil niet op 100 FSB met celly 300a???

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:22
Ik had nog allerlei onderdelen liggen om een pc te bouwen behalve mobo. Processor: celeron 300a.

Vond dit goedkope BX moederbord:
http://www.abgcomputers.nl/Mainboards/SONO_PB1408_v2.4_OEM_Slot1_S370_Mainboard_Intel_440BX_FSB133

De specs lijken goed:
Netjes ontworpen ATX mainboard met een originele Intel 440BX Chipset
Busspeed in te stellen op:66,75,83,100,112,133,140 en 150 MHz (via BIOS)
Er hoeven geen jumpers ingesteld te worden (autosensing FSB en multiplier)
Slot 1 en Socket370 onboard
Het probleem is echter dat als ik in de bios zit om de FSB in te stellen (100FSB moet makkelijk kunnen, 300a @450)
krijg ik alleen deze opties:
66, 75 en 83 Mhz.
Kennelijk "ziet" het mobo dat er een celeron in zit en wil het geen 100Mhz FSB gebruiken??? Ik baal ervan want ik had de 112 ook nog wel willen proberen.

Op de site staat een nieuwe bios versie 1408v5.bin (bios is nu 1408v2) maar alle links zijn zo dood als een pier!
Heeft iemand ze? of kan iemand anders me tips geven?

• Red devil
Hmm niet echt bekend mobo dus, misschien toch maar wachten op een werkende bios updat een anders een celly 2 erop gooien.
Celly2 700 voor maar 200 piek bij norrod!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op Friday 15 June 2001 10:15 schreef Red devil het volgende:
...anders een celly 2 erop gooien.
Celly2 700 voor maar 200 piek bij norrod!
Dat gaat niet zonder een FCPGA > PPGA adapter (powerleap Neo)...

• Red devil
Op Friday 15 June 2001 10:26 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat gaat niet zonder een FCPGA > PPGA adapter (powerleap Neo)...
Op het bordje kan een Slot 1 en Socket 370 processor, dat is wel handig.

Afbeeldingslocatie: http://www.abgcomputers.nl/pic/sonobx133b.jpg

Dit is um, redelijk bordje voor 139 piek toch?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Socket 370 is er in twee versies. PPGA en FCPGA socket... Als je toch een FCPGA processor in een PPGA socket gooit, dan krijg je enkel zwart schermpie... Hiervoor biedt een FCPGA > PPGA converter zoals Powerleap Neo uitkomst...

• Red devil
Op Friday 15 June 2001 15:17 schreef BalusC het volgende:
Socket 370 is er in twee versies. PPGA en FCPGA socket... Als je toch een FCPGA processor in een PPGA socket gooit, dan krijg je enkel zwart schermpie... Hiervoor biedt een FCPGA > PPGA converter zoals Powerleap Neo uitkomst...
Hmmmm, de pagina van het sono mobotje zegt dit:
Er hoeven geen jumpers ingesteld te worden (autosensing FSB en multiplier)
Slot 1 en Socket370 onboard
Dit is de uitvoering zonder de optionele sound onboard
Ondersteunt:
Pentium 2 met 66 FSB en 100 FSB
Pentium 3 met 100 FSB en 133 FSB (tot minimaal 1000 MHz)
Celeron met 66 FSB (tot 766 MHz)
Dan zou je toch zeggen dat het een FCPGA betreft? Anders zou er toch niet bijstaan dat er een p3 tot 1GHz in past?
Of zie ik dat verkeerd

• Red devil
Op vrijdag 15 juni 2001 15:31 schreef Red devil het volgende:

[..]

Hmmmm, de pagina van het sono mobotje zegt dit:
[..]

Dan zou je toch zeggen dat het een FCPGA betreft? Anders zou er toch niet bijstaan dat er een p3 tot 1GHz in past?
Of zie ik dat verkeerd
Jo BalusG or anyone?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens de specs is het inderdaad een FCPGA moederbord :)

Had eerst mijn twijfels, omdat ik nog nooit eerder zo'n plankje had gezien :?

Suc6 verder!

• Red devil
Ik ben me nu even aan het orienteren voor nieuwe processor maar ik zit met het volgende:

Stel ik mik er een Celeron 2 633 op die een FSB heeft van 66 en multiplier van 9.5.

Deze gaat niet in de slot 1 maar in de socket 370 (is immers fcpga)

Hoe groot is dan de kans dat ik weer niet een FSB van 100 Mhz en hoger kan kiezen??
Anders is het natuurlijk zwaar fuck, want dan kan ik max tot 83 Mhz FSB gaan ofzo en misschien is er een PCI/AGP kaart die daar niet tegenkan??

Of zou het wel kunnen omdat je de socket370 gebruikt.
Anyone/???

• Red devil
Hmm zie hier bij Norrod een Celly2 700 met koeler voor 200 piek.
Wat zou die kunnen halen?

10.5 x 66 is standaard
10.5 x 83 is dan misschien maximaal haalbaar, rond de 870 Mhz

• Red devil
Laatste schop!!

En nog een ingeving, ik zag deze bij Eynstein staan:
Noname Ppga/fcpga converter(67043) Socket 370 ppga card geschikt voor alle socket 370 ppga en fcpga cpu's. (dus ook de coppermine piii fcpga cpu's). jumpers voor fsb setting: 66/100/133mhz. Geschikt voor single/dual cpu
Kan ik niet bijv een toekomstige FCPGA Celeron2 700 op dit convertje proppen en dan met de jumpers een FSB van 100Mhz forceren?

Maar dan zit je natuurlijk met een voltage probleem want kan zoiets ook zo'n convertje??

Alvast bedankt!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan ik niet bijv een toekomstige FCPGA Celeron2 700 op dit convertje proppen en dan met de jumpers een FSB van 100Mhz forceren?
Lijkt me niet zo slim... Je socket is al FCPGA en een PPGA > FCPGA adapter erop zou alleen maar voor meer verwarring zorgen...
Maar dan zit je natuurlijk met een voltage probleem want kan zoiets ook zo'n convertje??
Neen, de voltage wordt door moederbord gereguleerd, geheel onafhankelijk van het chipset. Dat stel je via de BIOS in. Mun BP6 bijvoorbeeld kan een core voltage tussen 1,30 en 2,30V genereren. Hoe het met je Sono mobo zit weet ik niet.

• Red devil
Op zondag 17 juni 2001 14:16 schreef BalusC het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo slim... Je socket is al FCPGA en een PPGA > FCPGA adapter erop zou alleen maar voor meer verwarring zorgen...
Hmmm zoals je waarschijnlijk al zag zit er een Slot 1 en Socket op dat mobotje, dus ik kan altijd nog die Celly 700 op de socket zetten als het truukje niet wil via die adapter. (adapter is trouwens FCPGA > PPGA)
Neen, de voltage wordt door moederbord gereguleerd, geheel onafhankelijk van het chipset. Dat stel je via de BIOS in. Mun BP6 bijvoorbeeld kan een core voltage tussen 1,30 en 2,30V genereren. Hoe het met je Sono mobo zit weet ik niet.
Damn, ik meende nl dat er Adapters waren waar je wel de voltage kon veranderen! Of heb ik dat nu totaal mis??? Bestaan die echt niet?
Ik kon met mijn slot1 celly 300a niets veranderen aan het voltage, ik wilde nog de bios update maar de site van sono is down (althans het binary gedeelte)

Dat krijg ej als je van die hokkiewokkie mobotjes koopt! :(
Maar ja, 140 piek is natuurlijk niks.
Alvast wederom bedankt voor de replies
Pagina: 1