Verminderde prestaties na upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 12:32
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar het past in het vervolg van aankoopadvies. Als het ergens anders thuis hoort, mijn excuses.

Hallo allemaal,

Omdat mijn R9 290 niet compatibel was met mijn oude moederbord heb ik een nieuwe moederbord (B75 Pro3-M) en processor gekocht. Daarmee is mijn oude i7 920 vervangen door een i7 3770 processor. Na alles zelf geinstalleerd te hebben heb ik drivers voor m'n GPU van de site gedownload en geïnstalleerd, hoe ik het precies heb gedaan voor mobo en processor weet ik niet meer zeker (waarschijnlijk heb ik de cd-rom met drivers (waar mogelijk) vermeden).

Hoe dan ook, met het spelen van een strategie spel (company of heroes 2) zijn mijn prestaties alleen maar achteruit gegaan. De pc laadt het spel trager en stottert zelfs regelmatig ingame (!). Ik heb geen idee hoe dit kan, volgens mij zou mijn pc juist beter moeten presteren, niet slechter. Misschien dat toch de drivers dan niet up-to-date zijn dacht ik, ik heb alleen geen idee waar ik dit kan checken voor mijn mobo en processor.

Weet iemand wat eraan kan schelen en hoe ik dat kan nagaan?

bij voorbaat dank!

floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:36

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Windows wel opnieuw geïnstalleerd? Zo nee, ga dat dan eerst maar eens doen. Een mobo-wissel zonder herinstallatie is vragen om (vage) problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Past zeker niet hier. Wat te denken van Spielerij - Problemen & Vragen? Schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 16-07 17:10
Je drivers zijn vrij simpel. Je hebt een INTEL processor dus dan heb je drivers nodig van INTEL.

Die kan je downloaden via hun site (http://www.intel.com/p/en_US/support/detect). Bovendien hebben ze een tooltje om dit automatisch te laten doen.

Maar zoals Icephase al aangeeft, als je een mobo wisselt is het raadzaam om Windows opnieuw te installeren. Voordeel is met Windows 7 (als je die hebt) dat je die er gewoon over je huidige installatie heen kan installeren. Er wordt dan een extra map aangemaakt genaamt windows.old waarin je oude data komt te staan.
Games etc zou ik wel verwijderen en opnieuw installeren ivm register waardes die dan niet meer kunnen kloppen.

Oh en je videodrivers kan je van http://support.amd.com/en-us/download halen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJA
  • Laatst online: 10-07 12:32
Bedankt voor de reacties. Ik heb windows 8.1 geinstalleerd direct nadat mn pc in elkaar is gezet. Hiermee verder nooit problemen gehad.

Volgens intel update manager zijn mn processor drivers up to date. Windows zal het probleem ook niet zijn geweest aangezien hij aangeeft dat hij vandaag nog naar updates heeft gezocht, en enkele dagen geleden nog updates heeft geinstalleerd. Dat gaat dus automatisch.

AMD drivers is zoals gewoonlijk weer een ramp. Met dat gedrocht genaam catalyst control center geklikt op "check for driver updates", waarop je wordt doorverwezen naar hun site, daar heb ik de autodetect tool gedownload. Daarvoor moest ie uiteindelijk de pc rebooten, waarna ik eerst een waarschuwing kreeg van AVG over "programdata/launchurl.bat" (tegelijk ook werd de amd site opgestart dus ik neem aan dat dat deze link/app/programma was, de site zegt "Thank You for Installing AMD Catalyst™ Software"). Vervolgens heb ik geen idee of ik dat autodetect programma nou heb of niet want alle setup files in de folder starten opnieuw weer een install manager, die exact weer dezelfde keuzes en schermen geeft als ik al heb doorlopen voor het opnieuw opstarten. Altijd gezeik met dat catalyst control center, net als scherm dupliceren, werkt ook verschrikkelijk slechts, maar dat ter zijde.

Lang verhaal kort, ik heb weer een hele folder (AMD-Catalyst-Omega-14.12-Without-DOTNet45-Win8.1-64bit) met waardeloze, waarschijnlijk dubbele, AMD software erbij en een dik half uur van mn dag verpest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 16-07 17:10
Als je de driver(s) hebt gedownload, start je de drivers dan ook altijd Als Administrator?
Zo nee, altijd doen! Scheelt een hoop ellende.

En ik heb in het verleden eigenlijk nooit problemen gehad met de drivers. Het klopt dat nadat je de driver gedownload hebt, deze uitgepakt wordt en dat daarna de installatie van de driver echt begint. Dit is vrij normaal.
En als AVG dwars ligt, zorg dan dat je de instalaltie als veilig aanmeldt bij AVG of dat je AVG helemaal uitschakeld tijdelijk. Dan weet je zeker dat de driver goed geinstalleerd wordt.

Maar herinstalleer eerst eens je PC met Windows 8.1. Maak wel een backup van je belangrijke zaken en installeer dan nogmaals de drivers. Zoals aangegeven is het altijd raadzaam een herinstallatie uit te voeren wanneer je een nieuwe processor en/of moederbord hebt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1