Verschil tusen de WD Red 6 schijven

Pagina: 1
Acties:

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Heeft iemand al een verschil gezien qua tests/reviews wat betreft de oude Western Digital Red 6Tb WD60EFRX en de nieuwe WDBMMA0060HNC-ERSN?

in de pricewatch zie ik wél dat de laatste en nieuwste een lager verbruik heeft maar heel veel andere verschillen zie ik niet.

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-01 16:23

DYX

Ik was nieuwsgierig, qua specs geloof ik het niet helemaal dat ze echt anders zijn. Anders had deze ook wel terug te vinden te zijn op de WD site zelf. Gezien bij de WDBMMA0060HNC-ERSN gratis de software "Acronis® True Image WD Edition clone software" bij krijgt vermoed ik gewoon dat dit de BOXED versie van de WD60EFRX is. De disk zelf zal gelijk zijn, maar je krijgt er een leuke doos en wat software bij, maar dat is het.

• heuvelman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:20
Volgens de specs in de pricewatch zie ik iig wel verschil in het verbruik 5.3W voor de oude en 4.4W voor de nieuwe schijven. Maar dat is dan ook het enige verschil wat ik zie. Op de site van WD wordt ik er ook niet wijzer van. Qua marketing is deze ook niet duidelijk gepositioneerd + het afwijkende type nummer. Het is mij niet duidelijk wat Wd hier nou mee wil.

• Ballistic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 20:47
Ik was zelf ook naar deze schijven aan het kijken en vroeg me het zelfde af.
op prijs verschillen ze toch behoorlijk van elkaar... zeker als je er meer dan 1 wil hebben.
er is buiten het verbruik (duurt toch even voor je het prijs verschil terug hebt verdient) dus geen duidelijk verschil?

of is het inderdaad de boxed versie en betaal je dus het verschil voor de "gratis" Acronis software?

Hoor graag of iemand al meer te weten is gekomen. anders ga ik zelf denk toch voor het goedkopere type.

• DaakuMaujii
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
Is er reeds meer bekend over het verschil tussen de twee modellen? Ik heb de vraag voorgelegd aan de klantenservice van Western Digital. In de reactie staat dat er geen verschil is tussen de WD Red en de Network NAS harde schijven, beide zijn een WD Red harde schijf. Naar weten van de medewerker is het verschil dus enkel de licentiekosten voor de Acronis kloneersoftware.