Webshop stuurt BeQuiet voeding op zonder doos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik krijg net een bestelling binnen.
Deze: pricewatch: be quiet! System Power 7 400W

Tot mijn verbazing trof ik in de verzenddoos de voeding in bubbeltjesplastic aan. Elastiekje om de kabels en de stroomkabel los ernaast.

Na contact met Afuture werd verteld dat dit dan een OEM versie is, maar ik heb geen OEM besteld.
Ik weet verder ook niet of ik nu iets mis t.o.v. eentje die wel in een doos zit (niet OEM).

Ik vind het een beetje vreemd, maar misschien kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

als alles verder netjes is, is het naar mijn idee geen enkel probleem.

enigste wat je dus mist is een fysiek boekje met info wat gewoon online te vinden is, ja.. en de doos.

Meer ๐•„๐”ผ๐•Œ๐•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25

Wallie

Herr

Tja, strikt genomen mogen ze je die niet verkopen, hij is voor systeembouwer bedoeld, maar als je de laagste prijs wilt, krijg je een OEM versies. Op de doos na, is hij precies hetzelfde ;)

Dat is niet gรชnant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik bestel natuurlijk wel vaker iets, en ook voor lage prijzen, en heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Ik zou graag van te voren weten dat het een OEM betreft, dan kan ik een weloverwogen keuze maken.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als Afuture failliet gaat en ik heb garantie nodig voor deze voeding?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
Ik heb hetzelfde tegengekomen met de 300W versie, en bij dezelfde shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45

TommieW

Numa numa.

Raar verhaal. Op de pagina van Afuture van de voeding die je linkt is nergens te vinden dat het een OEM voeding betreft.

Je kan je verder afvragen wat het praktisch nut is van de doos hebben. Maar ik kan mij wel voorstellen dat je nu twijfels hebt of de voeding wel echt nieuw is. Zitten er krassen o.i.d. op?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:13
albino71 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:03:
Ik bestel natuurlijk wel vaker iets, en ook voor lage prijzen, en heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Ik zou graag van te voren weten dat het een OEM betreft, dan kan ik een weloverwogen keuze maken.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als Afuture failliet gaat en ik heb garantie nodig voor deze voeding?
Gaat toch altijd op serienummer ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb vaak zat voedingen zo geleverd gekregen, dan ging het idd om OEMvoedingen. Daar is imho niets mis mee, gewoon een variant die in bulk gekocht wordt, en dan heb je al die fancy dingetjes er niet bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik denk dat het inderdaad een OEM voeding is (die gewoon aan particulieren verkocht mag worden).
4Launch bijvoorbeeld vermeld netjes dat het om een OEM exemplaar gaat:
"Let op: De Be Quiet System Power serie is bedoeld voor systeembouwers. Het product wordt standaard geleverd in een blanco verpakking."
Alleen die blanco verpakking heb je kennelijk niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 01:41

BLACKfm

o_O

Op de site van MaxICT staat in de titel het woord BULK.
Helaas niet goed omschreven bij Afuture, maar ik zie verder geen problemen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
Ik ga 'm nog even nader inspecteren en als het allemaal netjes is, hou ik 'm gewoon.

Ik ben gerustgesteld, bedankt :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Je zou hem gewoon terug kunnen sturen, zonder opgaaf van reden, je zit binnen je 14 dagen na aankoop regeling

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:07:
Je zou hem gewoon terug kunnen sturen, zonder opgaaf van reden, je zit binnen je 14 dagen na aankoop regeling
Jep, en bestelt vervolgens elders dezelfde voeding en krijgt deze ook zonder doos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het komt omdat je de sytempower koopt, en dat is inderdaad officieel een OEM voeding, vandaar dat hij wat goedkoper is dan zijn niet-oem-broertje, wat volgens mij de pure power is. Niks mis mee, en je kan hem gewoon gebruiken als normale consument.

De mijne kreeg ik in bubbeltjesplastic met een elastiekje erom, staat wat raar, maar, boeiend.

People as things, thatโ€™s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:46:
Het komt omdat je de sytempower koopt, en dat is inderdaad officieel een OEM voeding, vandaar dat hij wat goedkoper is dan zijn niet-oem-broertje, wat volgens mij de pure power is. Niks mis mee, en je kan hem gewoon gebruiken als normale consument.

De mijne kreeg ik in bubbeltjesplastic met een elastiekje erom, staat wat raar, maar, boeiend.
Vreemd, want ik heb onlangs (2 weekjes terug) de 300W System Power gekocht. Netjes in doos.

Was inderdaad de pure power die 300W. Niet goed gekeken dus, excuus.

Ben wel wat wijzer weer, dat dan weer wel. :)

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 04-02-2015 14:31 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 21:29
Ik had precies hetzelfde met meerdere be quiet! System Power 7 300W voedingen kwamen allemaal in bubbelfolie met een elastiekje om de kabels en losse boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik krijg gewoon voedingen binnen in 1 doos, Dus ~8-12 (Afhankelijk van type/merk) voedingen met een zakje er om en kartonnetjes er tussen in 1 grote doos.

Ook moederborden, DVD spelers, e.a. spul.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Die voedingen worden in bulk geleverd:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2008/10/24141301668l.jpg

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:37
lani100 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:11:
Ik had precies hetzelfde met meerdere be quiet! System Power 7 300W voedingen kwamen allemaal in bubbelfolie met een elastiekje om de kabels en losse boekjes.
Same here!
Pagina: 1